Mobilt bredbånd i udkantsDanmark

Er ny i dette forum. Er der nogle erfaringer derude mht. at få mobilt bredbånd når en kommende bolig er placeret på Lars T........ mark, hvor det ikke er muligt at få leveret via telefonkabel. Findes der noget der forstærker signalet, evt. noget udvendigt antenneværk, således at man indendørs kan være i kontakt med omverdenen via dette uundværlige internet. PFT ak for hjælpen

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints lha har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Første betingelse, der skal selvfølgelig være et signal tilstede, hvis det så er svagt ( langt til nærmeste mast),

så må man anskaffe et modem med extern antenne mulighed, helst helst to stik, så kan man benytte externe antenner (MiMo). Antenner fåes  Blinkende humørikon med større eller mindre forstærkning.

Kig på udbyders dækningskort, afprøv evt. med en smartphone om der er 3g dækning.

lha

takker for svaret, så er der lidt mere at tænke over. Står i den situation at det er en kommende bopæl der er tale om, men det kan åbenbart blive aktuelt at fravælge denne, hvis ingen udbyder kan stille op med mobilt bredbånd. Ønsker at være på forkant så jeg ikke står med en bolig hvor det er umuligt at få bredbånd.;) Når jeg ser de forskellige udbyderes teoretiske dækningskort, er den nye adresse i enten periferien eller helt uden for - Kan se at Telia har planlagt en mast 2 km væk, men hvornår vides ikke. Måske den kan bruges?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints lha har modtaget fra andre medlemmer.

p.t. opholder jeg mig i periferien af min udbyders dækning, men er så heldig at signalet skal over vand ca.8 km.(Mols) Jeg kan undgå eksterne antenner, nogle dage svinger signal niveauet dog ! Jeg bruger en router, så usb modemmet kan anbringes højt i et vindue til den rigtige side(retning)

mvh

lha

takker for info, og dine input, afventer lige svar fra Telia før jeg foretager mig noget

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)