Mobilt bredbånd forbrug

Hej Kan man tjekke ens mobile bredbånds forbrug nogen steder? Jeg har en iPad og har derfor ikke connectit installeret, hvor man normalt tjekker ens forbrug. Vh Simon

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Simon

Velkommen og mange tak for dit indlæg. 

Ved TDC kan man enten bruge Connect it eller Mobile Partner til at tjekke dataforbruget.

Hvis man ikke bruger dem, kan man finde apps, som kan tjekke det for dig. Jeg søgte "se dataforbrug på Ipad" på google, og så kom der flere muligheder frem. 

Disse apps kender jeg dog ikke noget til og kan derfor ikke stå inde for dem. 

Held og lykke med søgningen.

Venlig hilsen

Martin

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Når nu TDC holder øje med forbruget for at kunne nedsættte downloadhastigheden, når forbuget bliver for stort, hvorfor kan man så ikke vise dette tal i selvbetjeningen????????????

Det er meget godt man kan finde nogle tællere i kommunikationsprogrammerne, men disse tællere bliver ikke nødvendigvis nulstillet på de rigtige todspunkter, så det eneste rimelige vil være at TDC viser de rigtige tal.

Lige præcis. Jeg har ingen ide om hvornår dataforbruget bliver nulstillet. Det kunne være meget behjælpeligt hvis disse informationer blev tilgængelige på selvbetjeningen.

Jeg har haft TDC Connect It mobilt bredbånd stor pakke 10 GB til min PC i mange måneder og har, såvidt jeg har kunnet finde ud af, ingen mulighed for selv at følge med i forbruget i løbet af den igangværende måned.

De sidste tre måneder har jeg fået en besked 1 uge før periodens udløb om at de 10 GB er ved at være brugt. Tælleren i Connect It programmet siger samtidig at det totale forbrug (up and down) for de sidste 30 dage kun er ca 6 GB. Ved henvendelse til TDC får jeg at vide, at dette tal ikke kan bruges til noget!

Under selvbetjening - regning og forbrug - specifikation - får jeg altid beskeden: "Der opstod en fejl under hentning af forbrug - vi beklager". Det ser ud til at være en standard-besked som nu har varet flere måneder - måske altid?

Da min anvendelse af mobilt bredbånd svinger meget hen over en måned og især fra den ene måned til den anden, under det mig meget at TDC hver måned nøjagtig en uge før periodens udløb sender en påmindelse om at forbruget snart har nået det tilladte maksimum (uden at jeg har mulighed for at chekke det faktiske forbrug) og et par dage efter skruer de hastigheden ned så det praktisk taget er umuligt at arbejde. Det virker påfaldende - som om det bare er en automatisk dato-bestemt forholdsregel de har indført.

Hvis TDC kan beregne at forbruget overstiger det købte produkt, var det vel rimeligt at forbrugeren havde en mulighed for selv at følge med i det faktiske forbrug?

Hvordan løser andre dette dilemma?

Hilsen

bjørneklo

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Du har helt ret. TDC burde oplyse om forbrug. Det er ikke kun et problem for mobilt bredbånd men også for smartphones og her gælder det både dataforbrug og samtaler.

Jeg synes Martin slipper lidt let fra det ved at anbefale brug af diverse apps (som han dog ikke tør anbefale). Det kan ikke være rigtig at rigtig mange TDC-kunder skal ud at lede efter noget der måske kan  hjælpe, når TDC blot kan stille de rigtige tal til rådighed.

Hvor svært kan det være?????????????

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Først og fremmest, så prøver jeg ikke at slippe let fra det. Henviste blot til de nuværende muligheder. 

Når det er sagt, så er det god feedback I kommer med, og blandt andet at gøre oplysningen tilrådighed i Selvbetjening, er en god idé.

Idéen er netop send videre til vores produktudviklere og når de vender tilbage, så kommer jeg med en update.

Hilsen Martin

Omdømme 1

Hej Martin,

Jeg synes det er fint du sender forslaget videre. Bot synes jeg det er noget sent. Jeg har set lidt på hvad jeg har skrevet på forum, og der er adskillige tråde der omhandler dette emne.

F.eks. skrev jeg et forslag 14/7 2012: Ønske om oplysning om forbrug ved mobil abonnement.

Det er desværre blevet ignoreret som mine øvrige forslag.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)