Mobilt bredbånd fejl (Error=-100001)

Hej,

Jeg har lige købt et USB-modem (E180), men jeg får denne fejlkode når jeg prøver at logge på

A general error occurred while attempting to communicate with the device.
(Error=-100001)

Jeg bruger MAC, men har også downloadet MAC drivere for E180, og det hjælper ikke.

På forhånd tak for hjælpen,

francesj

6 Kommentarer

Hej francesj

Velkommen til.

Jeg kan ikke med sikkerhed afgøre, om du er igang med at installere ConncetIT eller et andet styringsprogram. Jeg vil derfor foreslå dig at prøve at hente ConnectIt til Mac på denne side og se, om det løser problemet: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=10898 - rul ned til øverste afbillede modem.

Skulle du stadig have problemer, så er du meget velkommen til at skrive herinde igen.

Venlig hilsen
Søren

Hej Søren

Tak!

Jeg har installeret ConnectIT for MAC, også fra den side, du henviste. Det er når jeg klikker på den grønne knap til at tilslutte, jeg får fejlbesked.

Det er lykkes at få en forbindelse direkte igennem netværk indstillinger, men den er så langsom (ca. 0,1 kb/sec) jeg bliver nok nødt til at tage modem tilbage til butikken. Surt, da Oister kører meget fint herude, hvor jeg bor.

Men tak for forslaget,

frances

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Inden du gir' op synes jeg du skal prøve at tvinge den til at køre på 3G nettet. Connect It har en dum vane med at skifte til EDGE i utide.

Jeg kan ikke tvinge den på 3G, da jeg ikke kan bruge ConnectIT (får den beskrevne fejl). Derfor skal jeg tilslutte direkte igennem netværk indstillinger, hvor man ikke kan vælge noget som helst.

Desværre...

Men tak!

Hej francesj

Det kunne tyde på, at hastigheden er meget lavt i dit område. Du kan prøve at slå op på vores dækningskort på dette link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=13038 - det er vejledende, men skulle gerne give en indikation af hvordan dækningen er i dit område.

Venlig hilsen

Søren

Jeg oplever præcis samme problem med et Huawei 1550 modem. Det virker helt fint, når man forbinder via Mac'ens eget netværks-setup, men giver den omtalte fejl, hvis man forsøger at bruge Connect IT. 

Det fungerer da, men det er jo lidt surt ikke at kunne anvende muligheden for at sende SMS og de andre rare ting, som skulle findes i Connect IT.

Jeg gjorde opmærksom på den samme fejl her i forum i januar, men der er aldrig kommet noget brugbart svar fra TDC :-/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)