Mobilt bredbånd åbne porte

Er der nogen som ved hvilke porte som er åbne ved mobilt bredbånd.

Er der helt lukket for alle indgående porte? Eller er nogen åbne.

Det virker f.eks som om at en udp port først lukkes op når der sendes gennem denne port.

Jeg vil gerne kunne sende en udp eller ip frame til min computer, som er på mobilt bredbånd.

Kan det lade sig gøre med standard APN = internet ??

Er det muligt at få en public APN hos tdc, som man eks. kan få hos telenor (APN=public)

1 Kommentar

Hej Cobrakid

Har du fundet en løsning på dit problem et andet sted?

Så vidt jeg ved skulle der ikke være ret mange begrænsninger når du er på internettet med et mobilt bredbånd. 

Når man i en router laver port forward er det for at fortælle andre på internettet at de kan få adgang til din computer gennem den port. Grunden til dette er at det kun er din router som reelt har adgang til internettet og som fungerer som en slags dørmand for dine computere. Der er altså ikke nogen udefra som kan snakke med din computer med mindre dørmanden giver lov (at der er åbnet de porte der skal kommunikeres over).

Når du er koblet direkte til internettet som du er med et mobilt bredbånd, får din computer, så vidt jeg da ved, en direkte forbindelse ud uden lukkede porte. Det burde derfor kun være de sikkerhedssystemer du har på din computer der begrænser adgangen ind og ud til nettet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)