mobilt bredbånd

Er der nogen som ved hvad der evt kan hindre aktivering af mobilt bredbånd på bærbar jeg har prøvet næsten alt, ingen problemer med at installere selve modem og programmet, men kan ikke komme på nettet med det, har fået tjekket om der skulle være en defekthed på modem men fungerer fint da jeg uden problemer kan installerer og bruge det på min datters bærbar.

Så vil egentlig høre om der nogen som ved om, nogle programmer kan hindre el spærre for brugen, eller noget andet som kan være årsag til det ikke fungerer på min bærbar, er efterhånden nået dertil hvor jeg lige skal gå udenfor [i] får ikke nogen hjælp i Tdc butik jo, hvis jeg vil betale 700 pr time.

3 Kommentarer

Hej bhh68

For at være sikker på at jeg forstår dit problem, vil du så ikke uddybe følgende:

Bruger du Internet Explorer?

Kan du trykke på den grønne knap (se billede her under) – så den står som forbundet, eller er det her du for fejl?

Hvis ovenstående er, som det skal være, kan det være lidt forskelligt.

Jeg ville starte med at kontrollere, at din Internet Explorer står til "ring aldrig til en forbindelse". Dette gør du på følgende måde:

1. 1. Start Internet Explorer
  2. 2. Tryk på "Funktioner"
  3. 3. Vælg  "Internetindstillinger"
  4. 4. Vælg fanebladet "Forbindelser"
  5. 5. Vælg "Ring aldrig til en forbindelse"
Det kan også være et Firewall/Anti-virus program, som blokerer for adgangen. Her kan du skrive ”navn på dit Firewall/Anti-virus program” slå fra – eller – how to turn off ”navn på Firewall/Anti-virus program” i Google (eller anden søgesiden).

Du kan selvfølgelig også skrive her inde, hvad dit Firewall/Anti-virus program hedder. Så vil jeg godt se, om jeg kan finde en guide til at slå det fra.

Husk at slå det til igen. (det kan oftest gøres ved at genstarte computeren, så klare programmet selv at slå sig til igen.)

Hvis det virker, når Firewall/Anti-virus programmet er slået fra. Skal der opsættes en regel, som giver modemmet tilladelse til at gå på nettet. Igen skal jeg bruge navnet på dit Firewall/Anti-virus program, for at kunne hjælpe nærmere.

Hilsen Per.

Hej Per.

Det billede som jeg får er, Lan - wi-fi - og G3 mener jeg, intet andet, ikke nogen grøn knap for at tilslutte, jeg bruger firefox som standard browser, og norton antivirus 2012, som jeg har haft lukket ned, og derefter forsøgt at tilslutte det mobile bredbånd, men det hjalp heller ikke, jeg har valgt (ring aldrig til en forbindelse) så det skulle også være ok, fik fortalt at div toolbar kunne være en hindring, de er fjernet, men stadig ingen effekt, håber du kunne bruge noget af det. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bhh68

Jeg har før hørt en lignende beskrivelse, hvor fejlen skyldtes at firewall eller antivirus havde blokeret for dele af installationen.

Prøv at afinstallere programmet, og så installér det på ny, mens firewall/antivirus er slået fra.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)