mobilt bredbånd

Jeg har skrevet før.... har et 2 mbit mobilt bredbånd modem, som TDC påstår at ha' skruet op til 4Mbit året ud. Jeg kan nu ikke mærke nogen forskel - overhovedet.  Har målt min download hastighed og har målinger lige fra 0,5 mbit til 2,1 og højst 2,5 mbit. - Er det her bare et flop fra TDC's side?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Som du burte at have fået afvide, er det op til 4 megabit, og med mobilt bredbånd er hastigheden også afhengi af signal styrke og hvormange der er på den sender du er på. du kan derfor ikke forvente at få 4 megabit.

du kan se TDCs dæknings kort for at se hvor god signalstyrke og den højste hastighed du kan få der hvor du nu bruger din computer. du skal bare huske at det er en teoretisk model og faktiske forhold kan variere.

http://tdc.dk/element.php?dogtag=p_help_mob_daek&id=13038

Hej Miela1

Tak for dit svar - jeg har checket dækningskortet og ser, at jeg kan modtage op til 5mbit download. Jeg bor midt i Kongens Lyngby, hvor der normalt er god dækning. - Så der er langt fra små 2 mbit til 4 mbit, som I altså påstår, der sendes med i øjeblikket og året ud. Med det normale tab etc. der altid skal regnes med, vil jeg da mene, at jeg burde kunne måle en hastighed på mindst 3mbit el. lidt mere !!!

hilsen

Bertram

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Igen.

Først, tror jeg du har misforstået noget, jeg er ikke ansat ved TDC, men blot en anden TDC kunde som forsøger at hjælpe andre TDC kunder, det er jo formålet med at Kunde Til Kunde forum, men jeg må jo gøre et godt stykke arbejde da du ikke er den første der tager mg for at være en TDC ansat.

Så til mit svar,

Som jeg skrev er det en teoretisk model derfor kan der vare mange forhold der spiller ind på den ent faktiske signalstyrke også i kgs. Lyngby, jeg bor langt ude på landet hvor der normalt er meget dårlig signal og det er der da også hvis jeg går udenfor, men hvis jeg bliver i min lejlighed på 1ste har jeg meget godt signal. mærkligtMeget glad humørikon

men jeg tror lige netop at dit problem er at du bor i kgs. lyngby og der derfor er rigtig mange på samme sender mast som du bruger derfor må du "Nøjes" med 2 megabit, som jo entlig også er relativt meget, især når man tænker på at for få år siden kunne man kun køre med 0,7 megabit.

og ja hvis det var en fast linje(Kabel) burte du kunne måle en hastighed på 3 megabit måske 3.5 men det er det ikke, desvære vil jeg sige for dig, men du kan glæde dig til det ny år for der kan vi få 4G net som er betydligt hurtiger og meget mere stabil.

hej igen Miela1,

Ja, du har ret - i første omgang troede jeg at det var et svar fra TDC, jeg fik. Men jeg fandt så ud af, at du var privat og har læst din profil og forstår at du er en rigtig Nørd (positivt ment)!

Du har nok også ret i, at der er mange om "buddet", hvor jeg bor, hvorfor signalstyrken er varierende. Jeg har konstateret ved mange regelmæssige målinger på mange forskellige tidspunkter, at jeg har en download hastighed fra knapt 1 mbit til max 2,5mbit.

Det som irriterer mig mest, er at TDC sælger et produkt, som man kalder 1mbit, 2mbit eller mere, og så får man i realiteten kun det halve, som dog er forklaret med mange forskellige årsager bevares.... Man kunne ligeså godt kalde en spade for en spade og kalde et 4mbit hastighed for 2mbit, et 2mbit for 1mbit osv. Så var der ingen, som fik falske forventninger.  Forstår du mig?

Men ellers tak for din interesse for min irritation.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)