mobilt bredbånd

jeg har et 2 mbit mobilt bredbånd og har noteret at TDC har sat hastigheden op til 4mbit året ud!

Jeg kan nu ikke se nogen mærkbar hastighedsforøgelse på min computer. Har målt mellem 2,1 - 2,6 download hastighed. Computeren er ny og ikke langsom, og jeg bor i Kgs.Lyngby, som normalt er et godt modtagerområde. 

Hvorfor kan jeg ikke mærke en højere hastighed op i nærheden af 3,5-4,0 mbit?

bertram

18 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bertram

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg vil meget gerne forsøge at hjælpe dig med et svar.

Som det første, så garantere vi ingen maksimal hastighed på mobilt bredbånd. Den mast du "hopper" på i Kgs. Lyngby kan være stærkt belastet. Således at du kun får tildelt 2,1 - 2,6 mbit. Det kan vi desværre ikke gøre noget ved.

Du kunne evt. forsøge at koble op på forskellige tider af døgnet, hvor masten ikke er så belastet.

Jeg håber det var svar nok. Hvis du har yderligere spørgsmål, hører jeg gladelig fra dig igen herinde.

Hej Jesper/TDC

Tak for dit indlæg. Ja, jeg er godt klar over, at mange tekniske omstændigheder gør, at man ikke downloader up til 4mbit, eller 2mbit alt efter hvilket modem man har. Det er måske også det principielle i det, at TDC "sælger" 4mbit hastigheder, men man får i realiteten kun det halve!!!  Tænk hvis man kun fik et 20" fladskærm når man købte en 40"???  Hvis du forstår hvad jeg mener?

TDC kunne ligeså godt markedsføre sine modems og kalde et 2mbit for 1mbit og et 4mbit for et 2mbit. Så var der ingen, som blev skuffet og markedsføringen ville være meget mere ærlig og rigtig og i overensstemmelse med virkligheden.

Bertram

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nu ved jeg godt at det ikke er noget mange mænsker gør, men hvis du havde læst lidt om mobil data ville du også kunne se at de 4 megabit er den hastig hed du kan få men ikke nødventigvis den hastighed du får.

det kan ikke sammen lines med at købe et TV men mere som når vejr manden siger a der kan falde op til 10 cm sne men du har kun fået 2 cm.

Hej Miela1,

Dit svar giver mig anledning til at tro, at du forsøger at være teknisk/fagligt objektiv (uden at forsvare TDC), og det er fint med mig. Jeg er beæret over, at du responderer på mine indlæg. Men dit eksempel med vejret og sneen køber jeg ikke helt, idet det har jo noget med naturen at gøre og er derfor udenfor menneskets kontrol. Et produkt som TDC's modemer og deres markedsføring heraf er i allerhøjeste grad menneskeskabt. Derfor kunne TDC ligeså godt kalde et 4mbit modem for et 2 el. 2,5mbit modem, når det i realiteten er det, man får for pengene.....

Er jeg lidt stædig?

bilsen

Betram

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja du er lidt stædig, men jeg er en Bachmann og jeg er meget mere stædig.

Jeg prøver, med risiko for at jeg har skrevet det til dig før(Jeg mener det var dig jeg svared på et linende indlæg),

Ja, TDC kan godt kalde det et 2 megabit, grunden til de kalder det et 4 megabit og grunden til jeg brukte sneen som eksempel er at det hedder op til 4 megabit er at du kan få op til 4 megabit alså ikke en sikker forbindelse på 4 megabit men muligheden for at få 4 megabit lidt som når Peter Tanev står i vejert og siger at der omkring Randers er faldet op til 10cm sne, men hvor jeg bor lidt uden for Randers her vi kun fået 5cm. det er måske et lidt dårligt eksempel.

man kan også sammen line der med at jeg siger jeg går op til 5 km med min hund om dagen, og så er det jo ikke ensbetydene med at jeg går 5 km med hunden hver dag.

eller hvis du ser en reklame for noget de så siger det koster fra 399, der for kan det jo godt koste 500 nogen steder.

det jeg prøver er sige er at de 4 megabit er den maximale hastighed du kan få. men ikke nædventig vis den hastighed du får.

hej igen Miela1,

Jo, det er mig, som du har kommunikeret med i den senere tid ang. 2 og 4mbit modems. Jeg anerkender alt, hvad du skriver incl. dine eksempler, som dog ikke alle er lige relevante i forhold til problemet på leveret hastighed på et modem. Jeg vil våge den påstand, at der er ingen - og at det aldrig er sket - eller kan ske for den sags skyld - der har modtaget en download hastighed på 4mbit på et 4mbit modem. Heller ikke 2mbit hastighed fra et 2mbit modem.  Jeg har haft et 2mbit modem i et par år og bruger det dels i Kgs. Lyngby, dels i Nordsjælland og dels i Nordjylland.  INGEN af stederne har jeg kunne opnå tilnærmelsesvis de 2mbit. Kun her på det sidste, hvor TDC så stolt reklamerer med at de har sat hastigheden op til 4mbit resten af 2010 har jeg kunne måle op til max. 2,5 og en enkelt gang 2,6mbit i  Kgs. Lyngby.

hilsen Bertram

Omdømme 3

Hej,

så er jeg den ingen, jeg har haft målt hvad der vil svare til 4 megabit, jeg har dog ikke mobilt bredbånd mere, mest forde det kun virked når jeg ikke var hjemme.

du skal jo også huske at der altid vil gå lidt tabt, med overhed og sådan nogle ting.

nå men nu er du da godt informateret i hvordan det virker, det er selvfølig ærvligt at du ikke får den hastighed du havde regnet med, med desvære kan men aldrig opnå den fulde forbindelse selv med Kablelet bredbånd.

Hej.

Det er forførende salgsgas.

Som kunde er man interesseret i, hvad man rent fakttisk får - ikke hvad man måske kan få.

TDC er nok heller ikke tilfreds med, hvis jeg kun vil betale "op til 199 kr" for varen - eller hvad??

Så til TDC - tag penge for, hvad I leverer - ikke for jeres intentioner.

Birger Hansen

Omdømme 3

Hej,

MrBir,

TDC har ARLDRIG lovet at du kan få den fulde forbindelse, De skriver jo op til ex. 5 megabit, det har du "skrevet under" på ved at enten skrive under på et stykke papir eller ved at sette krys i en box.

TDC kan jo ikke gøre for at du ikke setter dig ind i havd du køber.

Det du siger svare lidt til at du ikke vil betale fuld pris for en mobil abonnement forde du ikke her fuld signal.

eller du brokker dig over at dit batteri kun holder 3 dage når der står oå til 400 timer.

det har alt sammen noget at gøre med hvilke forhold der er hvor du bruger dit udstyr og ting som TDC ikke kan styre.

Hej !

Det er det samme TDC-reklamefis, vi får hver gang hastigheden er på tapetet, OP til og forbrug på masten, vi mangler bare træer og bygninger som står mellem dig og masten, ups glemte jeg søerne. Ja, der er mange undskyldninger for, at vi ikke får bare tilnærmelsesvis det op-til lovede Meget glad humørikon, men det ville klæde TDC, at sænke vores forventninger og komme med mere reelle tal, jeg har selv 15 Mbit og modtager max. 2,4, og jeg bor 500 meter fra mast ingen høje huse eller træer eller søer imellem, og i et sommerhusområde hvor der på nuværende tidspunkt ikke er den store trafik på masten. Alle undskyldningerne er fjernet, og hastigheden er stadig langt under det forventede, når jeg har en 15 Mbit forbindelse, så det drejer sig ikke om at læse det man skriver under på, for når man bliver lovet OP til 15 Mbit så kan man godt forvente at man når op i nærheden af det lovede. Jeg har i en lang periode betalt 299 kr pr. md. for den dårlige forbindelse, men er flyttet til CBB´s data til 49 kr pr md. (1GB), og de leverer en lige så hurtig forbindelse som den TDC gjorde.

Jeg føler mig snydt, dog ikke så meget som da jeg havde 3, for de leverede slet ikke noget som jeg så endda måtte betale for i 6 måneder Gal humørikon

Det er jo egentlig lige meget hvad de effektiv giver, bare de ikke love noget de ikke giver. Optil en given mbit kan man ikke bruge til en disse. De børe garentere fx. 4 mbit for xx kroner, således at man kan sammenligne priser.

Omdømme 3

hej,

det var da en god idé,

dersvære tror jeg ikke det er muligt, da at hvis nu du tager dit mobil bredbånd med ud til mig ville du ikke en gang kunne få 1 megabit,  jeg ved ikke helt om du forstår hvad jeg mener så skriver det også lige på en anden måde.

pga. den natur mobil bredbånd har kan man ikke garentere at man kan få en bestemt hastighed, det har noget at gøre med at det er mobilt og der er ikke alle steder man kan få de høje forbindelser.

Kære Miela1,

Det er utroligt som du bliver ved med at forsvare TDC og deres kiksede markedsføring af mobilt bredbånd ang. påstanden om hastigheder på mobilt bredbånd. Det nytter altså ikke, at du hævder, at der findes et hav af undskyldninger for at hastigheden ikke kommer op på den lovede ("op til.....?MB) hastighed - herunder, at der er tale om mobilt bredbånd, som ikke er så stabilt som fast forbindelse.

Hør nu her.... Vi taler om mobilt bredbånd og ikke andet - og jeg har heletiden givet udtryk for min utilfredshed med TDC's markedsføring (lovning) af hastighed, som de slet ikke kan leve op til. 

Du må have læst de seneste dages indlæg fra andre om emnet, og de giver udtryk for det samme - altså TDC lover noget de ikke kan på nær kan leve op til og sælger et produkt på falsk grundlag. Hvis et 4MB modem ikke kan levere mere en et sted imellem 1 - 2,5 MB, som er min gennemsnitlige erfaring i Kgs. Lyngby, skal man sige det og sælge det på det grundlag - og så ta' den betaling, som det måtte koste.

Så ville der være klare linier - og ikke en masse uopfyldte forventninger hos TDC's kunder.

hilsen Betram

Omdømme 3

Hej,

Jeg er lidt kedaf at du ar misforstået mig.

jeg har ikke forsøgt at forsvare TDC eller deres markedsføring, men fortælle dig hvordan det hænger sammen, sådan at hvis du vil klage eller hvad du nu vil, kan gøre det på et oplyst grundlag, hvor du har alle facts.

det jeg her skrevet gælder heller ikke kun TDC Mobil bredbånd men Mobil bredbånd gennerelt.

desvære har det været mig der har infomere dig om at du ikke får det produkt du regner med men et helt andet. det produkt du skulle have for at kunne have en linje hvor du realt betaler for hvad du kan få er en kablet Bredbånds linje, med mobil bredbånd er det bare ikke muligt.

Hej Miela1,

Du forstår ikke min pointe eller hele problematikken.... Jeg er naturligvis klar over, at en fast forbindelse er bedre og mere stabil - men som jeg siger, er det MOBILT bredbånd jeg klager over - og TDC lover jo at hastigheden er "op til 4MB" på et 4MB modem.  Men det er jo lige netop det, at hastigheden IKKE er. TDC gi'r forventninger til kunderne om - ganske vist med visse reservationer - , at et 4MB modem leverer denne hastighed - men i virkeligheden kommer den slet ikke i nærheden heraf. Faktum er, at TDC kun leverer et sted imellem 25% til 50% af det, man kunne forvente - og betaler for.

Som kunde ville jeg kunne have accepteret en gennemsnitlig hastighed på f.eks. 3-3,5MB på et 4MB modem. Altså ca. 10-20% udsving. Det ville have været indenfor en rimelig tolerancegrænse, synes jeg.

Når det nu ikke kan lade sig gøre, bør TDC kalde deres nuværende 4MB modems for 2MB med reservation for visse udsving i hastigheden op og ned i forhold til 2MB. - Sådan fungerer det jo i praksis...

Man skal kalde en spade for en spade, hvis du forstår min pointe....

bertram

Omdømme 3

Nej,

Jeg forstår udemærket godt hvad du skriver.

jeg vil også gerne give dig ret i at TDC og faktisk alle andre selvskaber godt kunne skrive det mere tydligt en blot at skrive op til 4 megabit, men det er desvære det reliteten er det er Kun op til 4 megabit alså der er ikke lovet hvor tæt på 4 megbit du kan komme.

jeg kan fortælle dig at jeg har været hjemme vd mi mor i dag hun har af en eller anden grund også et mobil bredbånd, selvom hun altid bruger sin computer hjemme hvor hun har "Rigtig bredbånd". nå men jeg målte forbindelsen der og ganske rigtig kan man i Hornslet(lige uden for århus) nemt trække de 4 megabit faktisk siger min mors mand at de har haft ope på 13 megabit, der er en op til 15 megabit.

probematikken ligger i at det er mobilt bredbånd, så hvis du siger at du har en op til 4 megabit, kan der nemt være steder hvor du ikke kan udnøtte de 4 megabit, desvære er et af de steder så hvor du bor.

Nu da hastigheden er sat op fra 2 til 4 mbit. Hvilket også gælder allerede eksisterende kunder. Hvorfor er vores hastighed uændret? Skal man ind og opdatere modemet?

Vi bor i en mindre by med max signal modtagelse, så det kan ikke være pågrund af høj belastning på nettet, vil jeg mene.

Omdømme 3

Hej, siden du siger du bor i en lille kan det være at så simplt som at den mast du er på ikke kan køre med højre forbindelse.

du kan se på TDCs dækningskort hvor meget dækning du har og hvor hurtig forbindelse du kan få med mobil bredbånd.

http://tdc.dk/element.php?dogtag=p_help_mob_daek&id=13038,

du skal bare lige huske at det er en teoretisk model, og derfor nædventigvis sådan de virklige forhold er.

hastigheden på dit moblie bredbånd falder også jo længere du er væk fra antænnen,

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)