Svar

mobilt bredbånd

• Tai
  • 0 kommentarer
Jeg har gennem mit arbejde i Høje taastrup kommune købt en bærbar pc og TDC mobilt bredbånd på 4 mbit.

Jeg har gennemført flere hastigheds test ,på mit mobile bredbånd, hos forskellige udbydere. Dog viser alle sig at mit bredbånd overhovedet ikke kommer i nærheden af de bestilte og betalte 4 mbit. Faktisk har ingen af testene været over 1 mbit hverken på download eller upload. Det er jeg godt nok utilfreds med for det er jo absolut ikke gratis. Hvis dette forsætte så skifter jeg til anden teleudbyder end TDC. 

Man køber jo ikke en bil for at få udleveret en cykel. 

icon

Bedste svar af miela1 19 februar 2011, 20:00

Hej,

Problemet er du ikke har købt hvad du regned med at du købte,

der er rigtig mange paramertere som spiller ind på mobil bredbånds hastighed.

men du skal huske at når du køber mobilbredbånd køber du ikke en fast hastighed, med det du har købt er muligheden for at have 4 megabit.

men efter som du bor i byen er sansynligheden for at du opnår den hastig ikke serlig stor.

det skyldes at den mast du er på har en fast hastighed som så skal deles ud til alle dem derv er på masten, det er både mobiltelefoner og mobilbedbånd som skal dele den hastighed.

det kan også være at dit område bare ikke kan trække den hastighed.

det kan du tjække på TDCs dæknings kort.

http://tdc.dk/element.php?dogtag=p_help_mob_daek&id=13038, her skal du huske at det er en teoretisk model, det vil sige at lokale forhold kan spille ind på hvor god en dækning du i virkligheden har. og du skal også huske at den hastighed der står er den max hastighed du kan få, ikke den hastighed du skal have.

desvære vil det ikke hjælpe at skifte til en anden udbyder, for der er det de samme ting som spiller ind og du vil sansynligvis ikke opleve en støre hastighed.

så nej det er ikke ligesom at købe en bil og så få en cykel.

det er mere som at købe en flaske safte vand, hvor der så står at det rækker op til 20 liter, men du kan kan få 10 liter udaf flasken.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Problemet er du ikke har købt hvad du regned med at du købte,

der er rigtig mange paramertere som spiller ind på mobil bredbånds hastighed.

men du skal huske at når du køber mobilbredbånd køber du ikke en fast hastighed, med det du har købt er muligheden for at have 4 megabit.

men efter som du bor i byen er sansynligheden for at du opnår den hastig ikke serlig stor.

det skyldes at den mast du er på har en fast hastighed som så skal deles ud til alle dem derv er på masten, det er både mobiltelefoner og mobilbedbånd som skal dele den hastighed.

det kan også være at dit område bare ikke kan trække den hastighed.

det kan du tjække på TDCs dæknings kort.

http://tdc.dk/element.php?dogtag=p_help_mob_daek&id=13038, her skal du huske at det er en teoretisk model, det vil sige at lokale forhold kan spille ind på hvor god en dækning du i virkligheden har. og du skal også huske at den hastighed der står er den max hastighed du kan få, ikke den hastighed du skal have.

desvære vil det ikke hjælpe at skifte til en anden udbyder, for der er det de samme ting som spiller ind og du vil sansynligvis ikke opleve en støre hastighed.

så nej det er ikke ligesom at købe en bil og så få en cykel.

det er mere som at købe en flaske safte vand, hvor der så står at det rækker op til 20 liter, men du kan kan få 10 liter udaf flasken.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Måske bor du bare et "dårligt sted".

Citat:

Når du via mobilt bredbånd tjekker nettet mens du er på farten, vil du kunne opleve problemer med dækning og hastighed. Nogle steder kan du slet ikke komme på nettet og andre steder vil internettet snegle sig af sted.

Kilde:

http://telepristjek.dk/nyheder/mobilt-bredbaand---hastighed-pris--den-fulde-oversigt.aspx

Her fra TDC's site om mobilt bredbånd:

Hvis en hel masse mennesker er på nettet samtidig, eller du bare er langt fra den nærmeste mast, påvirkes hastigheden.

Kilde:

http://shop.tdc.dk/Mobilt%20Bredb%C3%A5nd%204%20Mbit/BB2GO_2MBIT_ikke_bundle,default,pd.html?start=4&cgid=mobile-broadband-subscriptions

Mvh FN ;-)

Hej Tai

Jeg forstår godt du er skuffet.

Hvis jeg køber mobilt bredbånd, ved jeg på forhånd at jeg ikke kan modtage ret høj hastighed, fordi på min adresse er der et elendigt signal.

Når jeg skal forudindstille min tom tom GPS. i min stue, fanger den ikke noget signal, før jeg stiller mig ud på vejen hvor jeg bor. Surt!

Jeg har købt en tuner, så jeg kan se tv på min pc, når jeg er på camping, men jeg kan ikke bruge min tuner hjemme, for der er ikke noget signal. Det er rigtig surt.

Nu kan jeg så læse i tråden at det stort set er lige meget, hvilken udbyder der måtte sælge mig mobilt bredbånd, så vil der altid være problemer med at modtage sinaler her hvor jeg bor.  Det er ikke alene rigtigt surt, det er også rigtig ærgerligt. Suk!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)