Svar

Mobilen i Italien

• 0 kommentarer
Står for at skal til Italien. Jeg har en HTC mobiltlf. Den har GPS, og jeg vil gerne bruge den som GPS, når vi skal rundt i Italien (Venedig området). Har søgt priser for data og opkald, men kan ikke rigtig gennemskue, hvor meget data jeg vil komme til at bruge, ved at bruge GPS'en. Hvor mange Mb bruger man på en dag, hvis man da kan gøre det op på den måde?

Hvad er billigst, udover at lade mobilen blive hjemme?

icon

Bedste svar af LauW 7 marts 2012, 08:53

Hej Ansc,

Tak for dit indlæg.

Det er et meget godt spørgsmål.

Jeg vil umiddelbart vælge IKKE, at benytte GPS fra mobilen, da den hele tiden skal hente data.

Det er ikke til, at sige hvor meget data den henter ned hele tiden, men jeg har en klar idé om det hurtigt bliver en del i udlandet.

Data roaming, som det hedder når det er udlandet koster virkelig meget pr. megabyte, 20.- pr. megabyte i Italien, som du kan se her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_mob_ud_pdk_du

Hvis du kan finde et GPS program hvor du kan downloade kortet og have det liggende, ganske som en almindelig GPS, så kan du godt bruge mobilen.

Men ellers ville jeg give lidt penge for en håndholdt Garmin gps eller lignende, som ofte ligger på et par hundrede kroner, så vidt jeg husker :-)

Håber dette var brugbart svar.

Hilsen René.

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ansc,

Tak for dit indlæg.

Det er et meget godt spørgsmål.

Jeg vil umiddelbart vælge IKKE, at benytte GPS fra mobilen, da den hele tiden skal hente data.

Det er ikke til, at sige hvor meget data den henter ned hele tiden, men jeg har en klar idé om det hurtigt bliver en del i udlandet.

Data roaming, som det hedder når det er udlandet koster virkelig meget pr. megabyte, 20.- pr. megabyte i Italien, som du kan se her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_mob_ud_pdk_du

Hvis du kan finde et GPS program hvor du kan downloade kortet og have det liggende, ganske som en almindelig GPS, så kan du godt bruge mobilen.

Men ellers ville jeg give lidt penge for en håndholdt Garmin gps eller lignende, som ofte ligger på et par hundrede kroner, så vidt jeg husker :-)

Håber dette var brugbart svar.

Hilsen René.

Mange tak for svar. Det er bestemt brugbart.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)