Mobil bredbånd - et problem og en mulig løsning

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Lidt om mine erfaringer med TDC mobil bredbånd og en løsning på mit problem. I sommeren 2009 anskaffede jeg mig et 2Mb/s abonnement hos TDC for at få internet i sommerhuset ved Sejerø bugten. Dækningskortet lovede ca. 3Mb/s download hastighed, det så lovende ud. Virkeligheden var ganske anderledes. Meget af tiden kørte det som med et gammeldags telefonmodem, og da jeg skrev og klagede fik jeg hver gang et svar der tydelig viste at man end ikke havde læst eller forstået, hvad jeg skrev. Da jeg i sommeren 2010 erfarede at det slet ikke var blevet bedre besluttede jeg at 1Mb/s var mere passende, så jeg fik fat i TDC for at ændre mit abonnement. Jeg var heldig, for ud over at foretage ændringen, begyndte han at interessere sig for problemet og han fandt  sammen med en kollega en løsning.

Det viser sig at kommunikationsprogrammet benytter det netværk der sender kraftigst. Hvis EDGE/GSM er kraftigere end 3G, er det det der benyttes, selv om der er tilstrækkelig 3G  dækning - ikke særlig smart. Løsningen er simpel, man skal blot fortælle kummunikationsprogrammet at at man kun ønsker at køre 3G. Det skal man så gøre hver gang programmet startes - igen ikke særlig smart. Det tog ca. 1 år at finde denne løsning. Dersom TDC havde haft lidt fornuftig kundeservice, kunne det havde været løst med en enkelt telefonsamtale, og hvis man havde været mere opmærksom på problemet kunne andre måske også have glæde af denne løsning. Jeg synes det er dårlig software, der beslutter at køre på et langsomt netværk selv om der er tilstrækkelig dækning på det hurtigere.

Endelig vil jeg gøre opmærksom på mastedatabasen.dk der viser placeringen af samtlige mobilmaster og hvad de kan, gad at have når man skal vælge leverandør

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Teleforum

Først vil jeg sige dig mange tak for at poste dette indlæg på TDC Forum.

Dertil er jeg ked at du har haft en dårlig oplevelse med os. Dog glæder det mig at du har valgt at dele oplevelsen med alle Forum brugere, og ligeledes berette hvordan du har løst problemet. Det kan vi lære meget af, hvortil vi tager denne oplevelse med videre til efterretning.

Det skal du have mange tak for.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P