mms på x10mini android 2.1

hej

mms giver mig nogle problemer

jeg har en x10mini der kørte android 1.6 - her kørte mms fint efter manuel opsætning (beskrivelse sendt til mig fra hotline)

efter opgradering til android 2.1 virker mms ikke mere - heller ikke efter manuel opsætning

hvad kan der være galt?

mvh

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Mine MMS Índstillinger ser sådan ud,

Navn: TDC MMS

APN: mms

MMSC: 002">002" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://mmsc.tdc.dk:8002

Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk

Mms-Port: 8080

MCC: 238

MNC: 01

Godkendelsestype: PAP

APN-Type: mms

det kan være det virker for dig også, de instillinger som jeg ikke har skrevet skal så som ikke instillet.

hej

jeg kan godt huske at jeg engang oprettede et APN med noget der minder om de informationer....

så jeg var fyldt af håb

men det virkede desværre ikke

mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg synes du skal prøve at reperer din telefon og prøve igen, da jeg er helt sikker på at det er sådan oplysningerne skal se ud.

/t5/Mit-TDC/Knas-med-licenser-fra-TDC-Play-p%C3%A5-SE-X10-mini-pro/m-p/2025#M360

hej

det vil jeg prøve når hun er tilbage med mobilen Glad humørikon

men er det som en alm. opdatering der sletter alle opsætninger?

mvh

Omdømme 3

Hej,

den sletter alt som er på telefonen med lader det på SD kortet ligge, du kan bruge Backup programmet i telefonen til at gemme smser, instillinger også vidre på SD kortet og så bagefter gendanne dem.

Hej!

Jeg har haft samme problem med min x10 mini efter nyeste softwareopdatering, som jeg da så grusomt har fortrudt at jeg foretog. Det har ikke givet mig andet end problemer:

• Problemer med at modtage mms - er sat rigtig op, men 8 ud af 10 gange skriver den "besked blev ikke overført" 1 ud af 10 gange får jeg sms om at mms er modtaget og kan ses på nettet oh 1 ud af 10 gange virker det normalt.
  • Problemer med at have tilgængeligt netværk
  • Kan ikke afspille den musik jeg har hentet på TDC Play
  • Værst af alt er dog, at mobilen konstant går ud, starter op af sig selv igen og sådan fortsætter det længe - rigtig længe, pludselig holder den så op, og så er det bare med at holde liv i den og for alt i verden ikke slukke, men ikke nemt, når det er hvad man bliver anbefalet, hvis der er problemer med netværket - prøv at slukke din telefon og lade den ligge lidt - jeg gør det ikke igen, hvis den bliver normal denne gang.
Selvom jeg lavede en sikkerhedskopi inden jeg opdaterede telefonen, så mistede jeg stadig en del af mine kontakter, samt samtlige noter og alt i min kalender Trist humørikonAndre der har oplevet det samme? Er særligt interesseret i, om andre har samme problem med at mobilen går ud hele tiden - Det har den ALDRIG gjort inden jeg opdaterede den.Eneste grund til jeg opdaterede var, at jeg var begyndt at have problemer med at downloade fra marked - kunne kun downloade de programmer og spil, som ikke var gratis. Lige nu ville jeg dog hellere have levet med det.
Omdømme 3

Hej,

Jeg kan kun sige det samme at du skal prøve at reperer din telefon.

Jeg har ikke de problemer med min, den virker faktisk meget bedre end med 1.6, og det samme gør sig gældene for alle andre x10 mini og mini pro'er jeg har hørt om.

sikkerheds kopi kan jeg ikke helt forstå ikke virked, men jeg ved der var problemer med den gamle backup program, det er også derfor at sony erikson anbefaled at man skulle hente det ny inden man opdateret.

jeg tro ikke dine problemer med at telefonen slukker har så meget med opdateringen at gøre, men mere noget der ligger på telefonen.

der er lige kommet en ny opdatering igen, som skulle løse problemer med hastighed, og flere små problemer.

jeg vil lige høre om det er branded telefoner(købt ved TDC)

Hej!

Du skriver, at jeg skal reparere min telefon - dermed mener du?

Jeg er da glad for, på dine vegne, at din virker, men det er desværre ikke tilfældet for mig.

Ny backup... netop det blev hentet på www.sonyericsson.com forleden dag da jeg opdaterede telefonen sammen med opdateringen til 2.1

Nu ligger der ikke noget på min telefon, som ikke også var på den da den kørte 1.6, så jeg tror næppe at den holder vand, at det skulle være grunden til, at den bliver ved at gå ud.

Jep min telefon er købt hos TDC.

Omdømme 3

Hej,

Nå jeg siger eperer din telefon, mener jeg reperer din software, det kan du gøre med at følge den vejledning jeg linker til i mit svar til oprentlig spørger.

jeg synes det er mærkligt at din telefon ikke virker, hvis det ikke hjælper at reperer din software.

grunden til at jeg spør om den er brandet er forde at det er relavandt hvis det viser sig at der er mange der har samme fejl.

hvis du vælger at reperer skal du huske at tage backup, jeg vil også anbefale dig at oprette en Gmail, så kan du nemlig synkroser dine kontakter og kalender der, og så er du sikker på at de aldrig forsvinder.

Hej

vi kommer nok ikke udenom at prøve det - selcom det ikke er en proces jeg ser frem til

mvh

Hej!

Nej jeg er heller ikke begejstret. Har like gennemset linket, og det er jo præcis den jeg brugte da jeg lavede den opdatering der har fået det hele til at gå galt.

Efter små 21 timer er min mobil nu holdt op med at gå ud med 2 min. mellemrum, så lige nu magter jeg faktisk slet ikke at køre opdatering igen med risiko for at det ikke bliver bedre 2. gang - så kan jeg se frem til 20 timer eller mere uden mobil igen, og det giver anledning til frustration og irritation.

Så slukker det ikke, med mindre det er højest nødvendigt - for det er så snart den har været slukket den skaber sig ved at gå ud hele tiden.

Min mobil er helt reelt købt og er en TDC mobil.

Til sidst så har jeg allerede en Gmail - men da jeg havde regnet med at backup programmet virkede, tog jeg ikke yderligere forholdsregler inden.

Omdømme 3

Hej, Rex.

du har forhåblig ikke brukt min vejledning til reperation af Softwaren, og så regned med at du har opdateret.

har du følgt hvad der står har du ikke opdateret, den liner godt nok den til at opdatere, men der er i starten lidt anderledes, da når du setter telefonen i kommer en box op der fortæller at der er en ny opdatering og den skal hente opdateringen.

hvis du har brug for en vejledning til opdatering vil jeg gerne lave sådan en.

Hej Miela.

Nej jeg har ikke brugt din vejledning. Havde opdateret inden jeg så den, syntes bare lige umiddelbart den lignede Glad humørikon

Har været omkring TDC idag, men det var langt fra en kompetent medarbejder jeg snakkede med, de kan kun byde på en ting i deres butikker - kom ind med telefonen, så sender vi den ind - sørgeligt at de ikke er i stand til at vejlede, så man føler de har bare lidt kendskab til det de arbejder med.

De strakte sig til at forsøge at bilde mig ind, at det kunne være mit sim-kort der var problemer med, så jeg fik et nyt med, selvom jeg forklarede at mit nuværende ikke havde problemer med netforbindelse i andre mobiler - SUK for en mur af uvidenhed! Men det er nu skiftet og surprice surprice, der er fortsat samme problemer.

Havde en veninde med, som har samme telefon men med et 3 abonnement - hun var gået ind i en af deres butikker i formiddag, hvor de havde hjulpet hende med at opdatere hendes telefon - det havde taget dem noget tid, men de havde gjort det med et smil - resultatet er en opdateret mobil uden problemer, og hun mistede intet på sin mobil.

Brugte lidt tid på at rode med hendes mobil og fandt en forskel, som jeg ikke ved om betyder noget. Vi har begge fået opdateret til Anroid 2.1 - 1. update, men der står forskellige versionsnumre, hvilket jeg nu er interesseret i, om mon betyder noget?

Min venindes version: 2.0.A.0.504

Min version: 2.0.2.A.0.24

Men hvad... med fare for at miste mere end jeg allerede har gjort, så overvejer jeg nu at prøve, om jeg kan køre en opdatering igen, selvom jeg jo allerede har nyeste opdatering.

Omdømme 3

Hej,

forskellige vertoins nummere er sikkert for de at TDC har lavet deres egene modifationer i deres(det er en af de ting Brandet betyder). det er godt du ikke har brukt min vejledning og så troet at den var opdateretGlad humørikon

du kan ikke opdatere igen, men hvis du følger min vejledning, er det entlig det samme der sker, din telefon hukomelse bliver slettet og der bliver lagt ny software ind.

med en opdatering(gælder kun med opdatering af styre system, ikke de små pakke opdateringer) er det en nyere vertion der bliver lagt på, med en repation er det den samme som den du har i forvejen.

mærkligt at de ikke kunne hjælpe i TDC butik, de pleger ellers at være gode med det tekninske.

Hej!

Syntes bestemt ikke det er sjældent, at jeg støder på ukompetent personale hos TDC butikkerne - beklageligvis!

Er ikke rigtig sikker på jeg forstår hvad du skriver - men forstår jeg dig ret, hvis det du beskriver medfører, at jeg mister alt på min telefon, for så er jeg på ingen måde interesseret i at kaste mig ud i denne version.

Omdømme 3

Ja, det er det jeg skriver,

men alt som ligger på dit SD kort bliver ikke rørt,

der for skal du bruge det ny backup Program som ligger i din telefon det kan gemme:

• Bogmærker(internet)
  • Kontakter( på nær de kontakter som er synkroseret med andre tjænster)
  • MMS besker inklusiv vedhæfted filer
  • Programmer hented fra market(ny iden nye backup program)
  • Opkalds log
  • Programmer hented fra PlayNow
  • SMS beskeder
  • System instillinger
og så skulle problemer med at den glemmer nogle filer være rettet.

ellers kan du også hente MyPhoneExplore(til PC) og MyPhoneExplore Client(Fra market)(til telefon) bægge er gratis, så kan du lave backups som ligger på din PC + en masse andre functioner(jeg bruger den til at tage Screen Shots af min telefon)

hej igen

nu er der gennemført en reparation, men uden nogen effekt desværre Trist humørikon

mvh

Omdømme 3

Og du har intastet de MMS Instilliger som jeg før har beskrevet.

så kan det kun være 2 ting en defekt telefon, eller at MMS ikke er aktiveret på dit Abonnement.

Jeg kan ikke se flere mulighederTrist humørikon

Jeg er ked af jeg ikke Kunne Hjælpe.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)