MitTDC App – TDCPlay: ”Kan ikke afspille mediet” - Android 4.0 tablet med Wifi

Hej

Jeg har TDC HomeDuo og et TDC Mobildata abonnement. Jeg bruger Mobildata abonnementet til en bærbar PC.

Desuden har jeg en tablet med Android 4.0 og Wifi, men der er ikke noget SIM-kort i den.

Jeg har installeret Mit TDC App'en på tabletten og aktiveret det ved at få sendt en SMS til en mobil, hvor jeg havde sat SIM-kortet fra Mobildata abonnementet i. Det er den fremgangsmåde, der er beskrevet et andet sted i dette forum.

Jeg kan godt starte TDCPlay inden fra MitTDC App'en, men hver gang jeg forsøger at spille et musiknummer før jeg denne meddelelse: Kan ikke afspille mediet

Tabletten er forbundet til WIFI herhjemme og dermed til mit TDC internet (HomeDuo).

Jeg kan godt spille musiknumre fra TDCplay.dk i browseren på tabletten. Men jeg vil jo hellere bruge App'en, da det går noget mere glat og hurtigt.

Jeg tænker om det er en begrænsning fordi TDCPlay via App'en kræver at jeg har en mobilforbindelse? Men det siger meddelelsen (”Kan ikke afspille mediet”) jo ikke noget om. Og det svarer vel til at jeg afspiller fra TDCplay via browseren på en anden computer herhjemme eller endda på tablet'en. TDC må jo kunne se, at jeg er på deres netværk bare ved at se hvilken IP-adresse, jeg kommer ind fra.

Er det et problem, der kan løses?

Venlig hilsen

Lars

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Irsmilr,

det kan du så ikke. TDC Play App er tilknyttet et telefonnummer - ikke WiFi/bredbånd. 

Du har jo heller ingen App til din computer, der skal du bruge din browser.

Læs min seneste kommentar om TDC Play App på tablets her:

/t5/TDC-Play/TDC-play-app-på-min-tablet-med-wifi/td-p/93620

Håber det giver mening

Mvh

Hej imac
Tak for hurtigt svar. Hvis nogen fra TDC læser dette, vil jeg opfordre til at det bliver gjort muligt at benytte App'en på wifi tilknyttet TDC-internet.
Det må være en lille ændring, der skal til.

Venlig hilsen
Lars
Omdømme 2

Ja, det ville jo være skønt.

Jeg har kun et ønske om, at det virker herhjemme. Hvis jeg vil have det til at virke andre steder, må jeg købe en tablet med G3 og et abonnement til den.

Jeg er sikker på at TDC kan se om jeg kommer ind fra et netværk, der er tilknyttet dem.

Venlig hilsen

Lars

Omdømme 2

Eller lidt billigere.... behold din Tablet og brug Spotify!

Med hensyn til om TDC kan se hvor jeg kommer fra...:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32244

Artiklen siger:

"Adgang til TDC's tjenester uden login

Det er ikke længere nødvendigt at logge ind for at få adgang til TDC Play, TDC WebTV og TDC Film, når du er hjemme hos dig selv. TDC har udviklet en funktion, der opdager, hvem du er, og hvad du har adgang til.

Kort fortalt tjekker vi, om du sidder på en TDC-linje, og hvad denne linje har adgang til. Og har du adgang til TDC Play, TDC WebTV og TDC Film, så kommer du direkte ind uden at skulle logge ind."

---

Så ville det jo være rigtig nemt at indrette App'en, så jeg også har mulighed for at bruge den til at tilgå TDCPlay, når jeg er hjemme på mit TDC-netværk...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)