Svar

Mit TDC på trioboksen

Hej er der nogen der ved hvordan man kommer i forbindelse med sin egen komputer på trioboksen under menupunket HOMEDISK undermenu andre medier 

m.v.h.

Erik Jensen

icon

Bedste svar af IngeBJ 4 september 2011, 09:37

Det samme gør jeg. Du skal stille din pc, sådan at du deler mapperne på dit netværk. Jeg havde det samme problem og stillede spørgsmålet her på siden og fik svaret deling.

Se original

22 Kommentarer

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at videGlad humørikon

Det samme gør jeg. Du skal stille din pc, sådan at du deler mapperne på dit netværk. Jeg havde det samme problem og stillede spørgsmålet her på siden og fik svaret deling.

Jeg har haft "Mit TDC menuen" på mit tv i over en uge nu, men TDC Play har endnu ikke fungeret. Nu hvor TDC lover, at alle bokse skulle være opdateret den 4 sep. er der intet der fungerer overhovedet. Menuen fremkommer heller ikke når man trykker på den blå kanp på fjerbetjeningen.

Har andre oplevet noget lignende?

Tak for svaret, det var lige det der manglede.Glad humørikon

m.v.h.

Erik Jensen  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis i går ind under HomeDisk og der vælger "Kilder", derefter "Fortsæt", derefter "Forbind til mediekilde", nu dukker de medier op som kan tilgåes fra TVboksen, hvis der er flere - vælg den der skal ses billeder fra.

På PCen skal der være en delt mappe med billeder, ellers kommer der ikke noget frem.

Mvh

Kim

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Rigor_Mortis.

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Jeg er ked af, at det ikke fungerer hos dig endnu. Her hos mig kører det dog fint.

Et lille forslag: har du prøvet at slukke/tænde for Homebox og modem, for at se, om det retter op på problemet ?

Mvh

MacGyver

Hej MacGyver

Ja Homeboxen op til flere gange, men har endnu ikke haft slukket for mit modem, hvilket jeg herefter vil prøve.

Har nu forsøgt at slukke/tænde for mit modem, men det virker stadig ikke. Menuen kommer frem og jeg kan læse nyheder, se vejrudsigten og vælge imellem 100 film, men kan ikke afspile musik fra TDC. Play.

Jeg har sat mine mapper til deling og indstillet netværket til deling, men mit tdc under homeboksen kan stadigt ikke finde min pc eller mine delte mapper. Gør jeg noget forkert?, er der nogle ting jeg har overset?, eller er der noget der ikke virker i min tv boks/ modem?.

Hej gmtrh

Hvad for en vindows kører du med ?

m.v.h.

Erik Jensen

Jeg køre med XP SP3 på den stationere via kabel forbindelse, og vista home SP2 på den bærbare via trådløs forbindelse.

Begge er indstillet til deling, og ingen af dem vises på tv´et. Der vises godt nok en WAN devise på tv´et, men uden noget indhold.

Begge PCer kan godt finde hinanden på netværket, og også dele filer med hinanden, men kan ikke finde dem på tv´et.

Har prøvet at indstille firewall, justere på deling, og arbejde med netværks indstillinger, alt uden held.

Måske er det bare meget nemmere at tilslutte PCen til TVet via HDMI og så se billederne den vej, men det ville da være dejligt at kunne bladre i mapperne med fjernbetjeningen, istedet for at skulle hen til PCen hver gang.

Hej jeg har en komputer med windows 7 og en med windows vista på windows 7 virker det men jeg kan ikke få det til at virke på vista så jeg tror at det er en aplikation der er lavet til windows 7 da der er en menupunkt i kontrolpanel der hedder hjemmegruppe og inde i den er der et punkt der hedder at man kan streame billeder m.m. og der skal hakkes af for at det virker.

m.v.h.

Erik Jensen

Ja det skulle ikke undre mig du har ret. Syntes bare at det er lidt dårligt hvis det ikke er bagud kompatibelt, ihvertfald til en eller to versioner ældre end den nyeste. Det er jo trods alt ikke alle der har windows 7 endnu.

Måske kan det være fordi jeg ikke har en homeboks, men syntes bare at have forstået det sådant at man også kunne uden.

Det er ikke til at få hjælp til det nogen steder, ud over her selvfølgelig. HP suport ved intet om mit TDC, TDC hjælper ikke med opsætning af min PC, og så er der nok ingen andre der kan hjælpe da de jo nok heller ikke kender til TDCs nye system.

Så er jeg igen tilbage til at et HDMI kabel nok er den nemmeste løsning Meget glad humørikon

Nu kan jeg se at der er en del der prøver at få adgang til deres pc fra MIT TDC TV. Er der nogen der har prøvet at få adgang til en MAC gennem MIT TDC TV?

Jeg kan som andre sagtens finde min MAC men der findes ingen billeder i mapperne.

Omdømme 3

Her virker det både med Windows 7 og Vista.

Ud over delte mapper, skal mediestreaming være slået til.

Mvh

Kim

Og hvordan slår man så medie streaming til på vista?

Omdømme 3

Kan ikke huske om det findes på Vista, men jeg har intet gjort ved Vistaen, det virkede bare, men jeg måtte slå mediestreaming til på den ene Win7.

Jeg kunne i forvejen se filer på alle PCer, fra en hvilken som helst af PCerne.

Mvh

Kim 

Har vista på den ene pc og xp på den anden.

Jeg kan også se mine billeder fra begge PCer på begge PCer, men kan kun finde en wan device som intet indeholder på TVet.

Har lige talt med TDC hotline angående et andet problem, og spurgte om han kendte noget til dette her problem. Det gjorde han ikke, han vidste ikke engang at man kunne se billeder fra sin PC på TVet uden en homeboks.

Så derfor må man konkluderer at TDCs supportere ikke er ordentligt instrueret i de nye funktioner i MIT TDC. Hvilket ikke undre mig så meget, men jeg håbede dog at de var bedre instrueret.

Han fortalte mig dog trods alt at herinde på forum, ville jeg nok kunne finde en del mere viden om de tekniske funktioner og detaljer i TDC produkter, end som hotline og support kunne give migMeget glad humørikon

hej

TDC skriver også at de ikke yder support til denne funktion Gal humørikon

Jeg har forsøgt at få kontakt med min Mac fra Mit TDC TV men det er ikke lykkedes.

Hvordan fik du forbindelse?

Hej Kaare

Jeg har forsøgt at få kontakt med min Mac fra Mit TDC TV men det er ikke lykkedes.Hvordan fik du forbindelse?

Jeg har hentet et program der hedder Playback. Det virker fint til at streame billeder og video via min x-box, men jeg kan ikke få adgang til billederne på trioboxen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)