Mit Internet fungerer ikke

Her i godt en måneds tid- oplever jeg pludselig at mit Internet går ned. Hver gang må jeg ind og deaktivere min lan forbindelse for derefter at aktiverer den. Det er ved at være godt og grundigt træt af og hvis TDC ikke snart har en løsning på det, så vil jeg skifte til et andet selskab.

Håber at TDC vil svare på det her.

23 Kommentarer

Har en ven der har fuldstændig samme problem med hans TDC home duo box!!! Når man fx spiller online poker irritere det så meget at man med glæde betaler mere for en ydelse der i det mindste virker!!!

Jamen, det problem har jeg da haft lige siden, jeg fik Trio. Jeg har klaget til TDC noegn gange, og fik at vide, at jeg skulle genstarte det hele. Til sidst fik jeg en ny boks, der skulle løse problemet; men det er der stadig, og det sker hver dag på alle 3 computere.

Den eneste løsning er nok at skifte leverandør.

Hej. Synes bare det er for dårligt, for de vil jo have pengene. Det er efterhånden sådan at vi både betaler alt for meget for både tv. pakke (yousee) men også for Internettet og tlf. De synes åbenbart det er i orden at tage penge fra os, men ikke er i stand til at levere varen. Er der mon nogen der ved om man kan have tdc sikkerhedspakke hvis man ikke er kunde hos dem?

Der er heller ingen tvivl om at det er routeren hos min ven den gør nøjagtigt det samme på alle de tre computere vi har haft sat til!! tror ikke det bliver løst før TDC har lavet en mere stabil firmware til deres "TDC Box". Men generelt er de ikke sælig heldige med deres Hardware har en speedstrem router der bare taber ip'en en gang imellem og det er da siemens der har lavet den!!

Jamen her ved mig er det bare et modem. Det har jeg haft i efterhånden nogle år- men måske er det det der skal skiftes.

Mit adsl fra tdc går også ned hele tiden. Siger at man skal rykke i kablerne, men jeg må nulstille LAN gentagne gange. Troede det var modemet. men det er så tdc.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle jer her i denne tråd

I er stærkt fokuseret på Jeres TDC udstyr der ikke fungerer optimalt. Det er noget af det mest irriterende der findes når sådan nogle fejl opstår. Enkelte af jer går endda så vidt til at tænke på at skifte udbyder.Trist humørikon Det forstår jeg godt, men prøv lige at tænke den tanke, at hvis nu lige det var forbindelseslinien der var årsagen til problemerne, altså på strækningen fra centralen og ud til Jer der var fejl på.

Hvad sker der lige når man skifter udbyder? Kommer der en entreprenør med gravemaskine og lægger nyt kabel fra Jer og ind til den nye udbyders koblingspunkt?? - Nej vel gør der ej - I vil sidde tilbage med en anden udbyder der højest sansynligt bruger det samme kobber og den samme central, så vil I måske modtage noget nyt udstyr som I kan bakse med et stykke tid og så opleve nøjagtig samme problemer, og den eneste reelle forskel vil sansynligvis kun være udbyderens navn på regningen.

Nå - men det var da også kun hvis I dristede Jer til at tænke denne tanke.

Til problemet: I skal selvfølgelig finde ud af om det er tdc's udstyr den er galt med eller om der er fejl på linien. Vil en evt. ombytning af modem/router kunne hjælpe, hvis ikke så er der tilbage fejlmelding af linien.

Jeg har selv oplevet noget af det samme, men jeg genstartede hele svineriet temmelig tit i en periode, men til sidst måtte jeg bide i det sure æble og fejlmelde min forbindelse - der var fejl på linien og det blev rettet. Har kørt uden problemer lige siden.

Jeg håber selvfølgelig at I får jer arbejdet ind på problemet. Blinkende humørikon

KPN, blot til din orientering. Man kan altså sagtens skifte til udbyder, der ikke bruger samme kabler, eller kabler i det hele taget. Her hvor jeg bor er der mindst 3 andre muligheder. Så jeg drister mig helt sikkert til den tanke, og jeg føler mig slet ikke dristig. Blinkende mand

Hej KPN.

Jeg synes ikke du har ret, for hvis jeg skifter, så går jeg til sydenergi der kører med et helt andet system, nemlig fiberDa de kommer ud og sætter tdet til, tror jeg ikke at jeg vil få så mange problemer med det, som det jeg har nu.

Det her er bare for meget. Det kan da ikke passe at man skal deaktivere ens lan flere gange om dagen. Det har jo tidl. fungeret godt nok og det har ikke noget at gøre med kabler osv. Jeg bor et godt sted hvor der ingen probemer er med det som du skriver.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er helt rigtig at du kan få alternativer der ikke køre i gennem kobber kabler, der er som jeg tror du tænker på bla. er er Trådløst internet og her tænker jeg ikke på den type som alle udbyder, men på bla. skyline som er de eneste der udbyder et landsdæknede net, og så findes der utalige lokale udbydere, men problemet er det samme som med mobil bredbånd, jo flere der er på den antænne jo lavere er hastigheden, godt nok siger de ved skyline at det ikke er et problem de har, men jov det er et problem de har men ikke i så høj grad som de lokale og mobil bredbånd, sådan er teknologien og det er der ikke noget at gøre ved.

Omdømme 2

Hej SørenE

Det behøver du ikke at orientere mig om. Efter at jeg har nørklet med disse ting i det halve af mit arbejdsliv og jeg trods alt har været aktiv der i over 40 år, så mener jeg nok jeg samlet bare lidt viden Meget glad humørikon

Det er bare ikke alle der har en DSL-forbindelse over telenettet der har denne valgmulighed. De kan såmen godt skifte udbyder, men de er altså bare nødt til at blive hængende på det gamle kobber. Der er stadigvæk utrolig mange kunder hos TDC med denne eneste mulighed, ja så er der selvfølgelig mobilt bredbånd, men det er jo en helt anden sag, men det er jo ikke det der var udgangspunktet i denne tråd. Blinkende humørikon

Omdømme 2

Som et generelt svar vil jeg tilføje:

Jo jeg har ret - - når det gælder kunder der umiddelbart ikke har anden valgmulighed og som gerne vil have pakkeløsningen  med internet, ip-telefoni og TV. Det er klart er man heldig at bo et sted hvor alternative muligheder findes, såsom fibernet og kabelTV-net, indrømmet så skal men da selvfølgelig overveje sin situation og gøre brug af disse muligheder, hvis man ikke kan få TDC ud af starthullerne.

Men det var ligesom bare ikke det der var udgangspunktet for denne tråd, - eller var det? Meget glad humørikon

Jeg kan huske da jeg havde mange problemer med mit ADSL, var jeg overbevist om at det ver noget møjudstyr jeg havde fået, indtil en dag jeg fik besøg af en gammel kollega som arbejdede hos TDC, som hørte om mine problemer. Han gloede noget på mig og sagde: Det er sku' da en liniefejl, få da den fejlmeldt - han havde ret.

Sådan opfatter jeg det. Trådstarter nævner jo selv, at han vil skifte til en anden udbyder, hvis TDC ikke løser problemet.

Iøvrigt har problemet hos mig været deres eget hardware, efter hvad deres tekniker siger.

Flot at du har erfaring i 40 år. Jeg selv har kun arbejdet med pc'ere siden midten af firserne; men det var vel også der de første kom, og den gang var internettet ikke opfundet  -  eller var detOverrasket humørikon

hej alle sammen. er dejligt, men også lidt skræmmende, at jeg ikke er alene om dette problem. i mit tilfælde sker det ved at internettet bliver langsommere og langsommere for til sidst helt at forsvinde.. så går der et stykke tid, nogle gange længere end andre, typisk omkring 5 min. så hører man et lille "klik" inde fra skabet(hvor tdc routeren ligger) og så forsvinder tv, og alt internet, efter ca 2-3 min klikker boksen igen og så er der både tv og internet. ihvertfald indtil at boksen restarter igen...... har boet i denne lejlighed i ca 1,5 år. det første år havde jeg fullrate 20/2, hvor jeg ingen problemer havde overhovedet, intet udfald ingen nedsat hastighed intet.. det sidste halve år har jeg så haft tdc home trio, pga kabel tv blev lukket i bygningen. efter dette har jeg haft disse udfald omkring 2-3 gange om ugen. på trods af at jeg har snakket med en teknikker hos tdc to gange. den første sagde at der intet var galt, og der intet var at stille op. hvorimod den næste teknikker kunne se noget støj på min linie, og flyttede med fra en adsl, til en vdsl linie. dette hjalp desværre ingen ting. så for mig at se, er det klart denne tdc boks den er gal med.
Niklaskruse, nøjagtigt sådan foregår det også her.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej, jeg kan ikke lige huske hvornår internetted kom i danmark og til private bruger, men det blev rentfaktisk opfundet af det Amerikanske militær omkring 1960.

jeg syndes selv både 40 og 30 er meget imponerene, nu er jeg jo heller ikke så gammel, men jeg har da selv leget med computere i 24 år, ja jeg blev født med en computer i håndenBlinkende humørikon, det var en 386er med windows 2(tror jeg nok).

bare lige en oplysning.

edit.

nej det her ikke været windows 2, den kom først i 87, så det har nok været windows 1Glad humørikon

Omdømme 2

Til SorenE

Var der ikke noget med ham Graham Bell der i 1800 tallet gik hen og fik patent på et apperat til overførsel af lyd ved hjælp af elektricitet - hva' var det nu det hed ?  - jo TELEFONEN

Erfaring i 40 år skriver du, ja siger jeg - helt nøjagtigt 45 år, men de første fire år var jeg i lære.

PC skriver du, ja siger jeg men det er kun de sidste 15 år.

Så du troede nok det kun var PC'er jeg havde nørklet med nej - nej du livet er for kort til kun at nørkle med PC Meget glad humørikon

KPN, blot for sandhedens skyld. I min verden er alt før pc'en uinteressant. Jeg har arbejdet indenfor det, jeg vil kalde ny teknologi siden 1960'erne. Men hvem gider at interessere sig for analog teknologi.

Iøvrigt tilkendes æren for opfindelsen af internettet Tim Berners-Lee

http://da.wikipedia.org/wiki/Tim_Berners-Lee

Omdømme 3

Hej,

Jeg vil til dels give dig ret det var Tim Berners-Lee der er opfinder af World Wide Web, men ikke internetted da det i 1958 started som et "DARPA" project.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet

har opdaget noget interresant. hvis jeg manuelt tilføjer google's dns servere (8.8.8.8;8.8.4.4)

er der pludseligt meget mere hul igennem, ikke mere lange load tider, og timeouts.

så måske det er et TDC dns problem istedet?

Omdømme 2

SorenE

Jeg har stadigvæk hang til både analog og digital teknik, når det har fulgt en i så mange år, men sådan er vi jo forskellige Glad humørikon

Men ellers tak for en go' debat, vi har da fået luftet vores synspunkter lidt, så det er da ik' så ring'.

Vi kom jo helt væk fra de egentlige problemer, men jeg håber da vi fik fyret lidt op under de forskellige, så de får bekæmpet problemerne.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

En fantastisk tråd, I har lavet her. Det gør det jo nemt at være moderator.

Jeg har læst tråden med største interesse. Den problematik I rejser, er jo yderst relevant. 

Jeres internet forbindelse skal selvfølgelig virke, uden I behøver en videregående uddannelse som professor i internet forbindelser.

Jeg vil samtidig gerne beklage, hvis nogen har fået en forkert behandling, når de har ringet ind til vores Hotline, for at få hjælp til deres forbindelse. Man skal selvfølgelig tages alvorligt og hjælpes, når man henvender sig med et problem.

Men, måske er mine kolleger undskyldt, når de ikke har løst jeres problem ved jeres henvendelser. Hvis det forholder sig sådan, at det er et problem vi ikke har opdaget endnu?

Jeg har derfor tænkt, at vi måske kan bruge jeres erfaringer til at finde ud af, hvad problemet er. Når jeg skriver det, er det fordi jeg jeg tager jeres indlæg for pålydende. Og så er det meget ens problemer I oplever.

Vi vil altså gerne have lov til at undersøge, hvad der er galt hos jer, hver især. Derfor har jeg bedt MadsM om at skrive til jer hver især og bede om kontakt oplysninger. Hvis I vælger at svar på Mads'  henvendelse på PM til jer med navn og kontakt nummer, ringer han til jer.

Når Mads har alle oplysninger og en løsning, laver vi et svar, som kan hjælpe jer her. Desuden kan vi gøre supporten endnu bedre, for andre som ringer ind. Vi giver altså besked til dem som tager telefonen, hvis vi opdager noget nyt. Så vi vil meget gerne have jeres hjælp til at opdage, hvad problemet er.

Jeg har lukket for muligheden for at skrive yderligere i denne tråd, idet vi forhåbentlig har nok data i det som er skrevet ind til videre. Håber det er ok med trådstarteren. Jeg tror i øvrigt det er den bedste måde at få svar på problemet.

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen

Kære alle

Jeg har nu været i kontakt med alle som har ønsket det i denne tråd. Det som først så ud til at være en generel fejl har vist sig ikke at være det. Selvom I alle har haft de samme symptomer, har årsagerne hertil været meget forskellige. Faktisk er der ikke to sager, hvor årsagen til fejlen har været den samme, selvom det har set sådan ud.

Fejlene har varieret fra begrænsninger i telefonnettet, til defekt udstyr.

I et tilfælde har vores central ikke kunne levere hastighed nok, i forhold til den ønskede hastighed i produktet hos TDC.

I et andet tilfælde var det TDC’s router der var defekt.

En havde købt sin egen router, hvor det viste sig, at den var defekt.

Og der har været et problem med den computer som er sluttet til forbindelsen.

Det vi kan lære af denne tråd er at bredbåndsteknologi er en kompleks størrelse, og selvom symptomerne ser ens ud, kan der være mange forskellige årsager til fejlene.

Jeg vil gerne sige tak til dem som har taget kontakt til mig, i denne tråd, sådan at vi har fået undersøgt, hvorvidt det er et generelt problem.   

Mvh. MadsM

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P