Mit indlæg "Problemer med Homedisk"

Desværre er tråden gået i stå.

Mit problem er desværre ikke løst endnu.

Er der gode løsninger ude i TDC Forum?

Hilsen

Jørgen  (JPL)

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jørgen

Jeg har ledt forgæves efter dit spørgsmål " Problemer med Homedisk " Kan du ikke lige beskrive igen hvad problemet er, så kan der måske findes en løsningGlad humørikon

Venlig hilsen bbs (Bente)

Hej Bente

Det er denne tråd Jørgen mener:  Problemer med Homedisk

TIP til dig og andre:

Hvis man klikker på et brugernavn, åbner brugerens profilside, og der kan man finde de indlæg og tråde den givne bruger har oprettet, og dermed nemmere finde en "tabt" tråd. Glad humørikon
@JPL

I mine ører lyder det som om du ved hvad du skriver om og mange har prøvet at hjælpe.

Nu kommer så et spørgsmål fra en der absolut ikke har en skid forstand på det: Har du overvejet at printe hele den tråd ud og gå ned i en TDC butik, og der påstå at den homedisk du har modtaget er behæftet med fejl. :S

Omdømme 3

Hej selvlærte "bedstemor" tak for tippet, med at klikke på brugernavnet, den var jeg ikke lige klar over.Meget glad humørikon

Hilsen bbs (Bente)

Hejsa.

Tak for din og jeres opmærksomhed.

Jeg søger på:  problemer med Homedisk

Som trejde forslag kommer:

Problemer med TDC HomeDisk - (06-07-2011 15.52)

Det er min gamle tråd.

Jeg har siden henvendt mig i den lokale TDC butik. Men her siger de, at de ikke er eksperter og at det bedste jeg kan gøre er at kontakte deres holine.

Det har jeg så gjort på 80 80 80 47.

En meget venlig mand forsøger sig med deres standardløsningsprogrammer. Noget som jeg i de fleste tilfælde forlængst har læst mig til på TDC.dk´'s supoportsider eller andre har foreslået.

Til sidst insisterer jeg på at løsningen skal findes om jeg så skal betale en tekniker til at komme ud.

Han skrivert fakta op omkring mit problem og fortæller at han kun kan liove, at jeg bliver kontaktet af en tekniker indenfor 14 dage eventuel med henblik på et besøg. Nu er den første uge gået uden henvendelse fra TDC.

Her står sagen lige nu.

Homedisk fik jeg lidt tilfældigt i forbindelse med en kampagne/ billigere løsning på telefon og pc forbindelse TDC HOME DUO. Men derfor skal det selvfølgelig virke.

Omdømme 3

Hej Jørgen

Du skal ikke finde dig i, at de siger at du hører fra en tekniker inden for 14 dage, har selv prøvet det samme, og som i dit tilfælde, ventede jeg også i 1 uge. Så ringede jeg til regningsservice om noget jeg ikke forstod på min regning, sluttede af med at sige, ja jeg har jo et lille problem med min Homebox, som den flinke dame godt kunne se, " jeg sparker dem lige i rumpen" ja det sagde hun virkelig og vupti, dagen efter fik jeg en e-mail fra en tekniker, som så løste mit problem. Så moralen må være, ring til et andet nummer på TDC og du får måske en hurtigere løsning.

Hilsen bbs ( Bente )Meget glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

I den oprindelige tråd skriver du at din stationære er koblet sammen med homedisc'en.... hvad mener du lige med det?

Vh

Peter

Jeg skriver i begyndelsen tråden: "Jeg har HomeDisk tilsluttet til min stationære.
Den bærbare er tilsluttet via trådløs netværk."

Jeg håber oprigtig ikke, det har været meningsforstyrrende for de mange gode mennesker, som har forsøgt at hjælpe mig.

For det skulle/burde have stået:  "Jeg har HomeBox tilsluttet til min stationære.
Den bærbare er tilsluttet via trådløs netværk."

Forklaring: Som beskrevet i brugsanvisningen til HomeBox er den stationære forbundet med Homebox via netværkskablet (side 14 i manual for HomeBox).  -  HomeDisk er så forbundet til HomeBox via LAN forbindelsen.

På den bærbare er alt som det skal være. Det vil sige, at på skærmbilledet for Computer står opført Netværket bestående af blandt andet en enhed Z: (HomeDisk).

Det kan ikke lykkes på den stationære (som jeg beskriver i oplægget til tråden).

Håber det giver mening.

Jeg har . da jeg fik det nye setup Home duo med forskellige tillægsprodukter (bla HomeDisk) også fået et Holine nummer (TDC udvidet service) 80808085, som skulle bringe mig hurtige gennem en kø til hotline support.

Men det er sådan set ikke adgangen til TDC, som svigter. Men der er bare ikke nogen, som tilsyneladen "evner" at vejlede mig til en løsning. Selvom jeg tror og håber, det egentlig bare er en banal fejl.

Jeg håber også, at det ikke er en "fejl40" (min fejlbetjening). Omvendt synes jeg jo, at professionelle supportfolk ville kunne afsløre, hvor jeg gør forkert. Senest sad jeg med en TDC mand i røret og fulgte nøje hans mindste ansvisninger.

Jeg sætter pris på din anvisning på en smutvej.

Det minder mig lidt om mine (vore) rundrejser de seneste år i Indien. Er herligt land. Men her er det næsten nødvendigt at have lidt "smørelse" parat, lidt ekstra penge eller nogen, der kender nogen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det var bare for at være sikker - at du ikke havde trukket kablet mellem homedisc'en og computeren. For god ordens skyld vil jeg gøre opmærksom på at når den er forbundet med routeren - som den skal - så er den ligeså meget forbundet med din ene computer som med den anden.

Derfor er jeg også sikker på at fejlen ikke ligger på homedisc'en eller homeboxen. Jeg ville kigge efter opsætningen på den stationære. Sådan lige pege på hvor det er - det er nærmest umuligt på afstand. Umiddelbart kunne det have noget at gøre med rettigheder og opsætning af firewall.

Vh

Peter

Du skriver:

"Derfor er jeg også sikker på at fejlen ikke ligger på homedisc'en eller homeboxen. Jeg ville kigge efter opsætningen på den stationære. Sådan lige pege på hvor det er - det er nærmest umuligt på afstand. Umiddelbart kunne det have noget at gøre med rettigheder og opsætning af firewall."

Det tror jeg du har ret i.

Men så tænker jeg: Det har virket tidligere. hvorfor så ikke nu? Jeg medgiver gerne, at jeg kan uforvarende være kommet til at gøre et heller andet, som nu bremser.

Men hvad kan der så være omkring opsætning (rettigheder etc) eller firewall, som er forskerlligt fra den bærbare?

Jeg har forsøgsvis slået firewall fra. Og jeg har forsøgt at sammenligne opsætningen, men det har jeg ikke de store forudsætninger for at gøre.

Jeg kan udmærket forstå, at du og andre ikke umiddelbar kan løse de ting på afstand. Jeg har haft en pc-supporter til at hjælpe mig tidligere. Det har jeg ikke mere. Jeg har egentlig ikke taget til mig eller lagt mærke til hvad han gjorde for at opsætningen lykkedes. Så jeg er lidt på herrens mark.

Hvis vi nu forestiller os, at jeg vil begynde opsætningen på den stationære fra begyndelsen. Hvordan gør jeg så? jeg mener at have fulgt vejledningen i manualen over HomeDisk. Men når jeg vil installere TDC Connedtor sker der bare ikke. Der kommer ikke en Z: enhed op på Computer skærmbilledet under netvværk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)