Mister kontakten til nettet - der er fuld signal

Hej

Efter at have kørt med mine router som jeg fik fra TDC er jeg begyndt at opleve at min PC og min IPAD mister forbindelsen til internettet - der er hul igennem til routeren da de rer fuld signal på det trådløse netværk. Der er også IP addr. Hvis jeg laver en "repair" på min pc virker det igen. Men hvis der så går en 5-10 min hvor jg ikke bruger nettet kan den finde på at falde af igen.

Som sagt er det periodisk og noget der først er kommet de sidste par dage.

Med IPad'en har jeg prøvet at låse IP addr og det hjælper lidt.

Er det noget med routeren at gøre eller?

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Kan du logge på routeren, når du mister forbindelsen til nettet ?  Altså http://192.168.1.1

Hvis du kan det lyder det til at være et problem på TDCs side, men kan du ikke er det et problem ved dig.

Prøv evt. at sætte et netkabel i routeren og din PC og se om det stadig er et problem.  Er det ikke det lyder til at være et problem med den trådløse del.

Jeg oplever meget tit, at min iPad falder af nettet - mens min iPhone og MacBook kører for fulde gardiner. Jeg har prøvet mange ting, flyttet Homeboxen etc. Til sidst fandt jeg på at jokke en kuglepen ind i reset-hullet i Homeboxen. Jeg ved ikke om det permanent har løst problemet, men jeg har da brugt min iPad i en time, uden den er faldet af nettet. Det var måske en løsning, hvis andre har et lignende problem? Jeg ved ikke om der er nogle bestemte retningslinier om hvordan Homeboxen skal være placeret, men jeg har flyttet min lidt, så der er øjenkontakt til den i hele stuen
Nå, det hjalp altså ikke noget at resette Homeboxen. Min iPad dratter stadig af nettet flere gange i timen. Jeg forstår det ikke, hos min forrige udbyder var det ikke et problem
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Jeg kan ikke finde tråden - men problemet har været beskrevet før.

Dengang mente man at det skyldtes et uheldigt sammenfald mellem ny software i Appleprodukterne og firmware i homeboksen - men hvis problemet også er der med en PC - så er det jo ikke det.... Eller er din PC i virkeligheden en MAC?

Vh

Peter

Hej Peter. Ja, min computer er en Mac
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Ja - det ser jeg nu Glad humørikon Der er flere spørgsmål i denne tråd.

Din homebox burde hente den nye forbedrede firmware efter en reset..... Så må vi håbe en af Apple-experterne melder sig på banen nu.

Vh

Peter

Jeg har haft det samme problem på min pc siden jeg fik ny router i forbindelse med jeg fik HD pakken fra tdc.

Jeg har sluttet en gammel trådløs router til til tdc routeren og det har virket fint, men nu er min gamle router gået ned.

Efterhånden er jeg så så træt af det at jeg nok skifter udbyder. Tidligere ringede jeg tdc, men måtte vente flere dage før de ringede tilbage med ubruglige råd.

Jeg har løst problemet på denne måde. Ved siden af det eksisterende TDC-netværk, har jeg oprettet endnu et netværk vha en Airport Express. Således har jeg to netværk at vælge imellem. Husstandens computere og iPhones kører på det standardnet som TDC leverer gennem Homeboxen. Via Eth 1 udgangen på Homeboxen har jeg etableret endnu et net, som iPad og iPod Touch ikke har nogle problemer med. Det virker, selvom jeg ikke opnår mere end 14 Mbit i nogle at nettene i den 20 Mbit jeg betaler for. Jeg kan kun konkludere, at der er Homeboxens signal der volder problemer. Håber ovenstående kan hjælpe andre.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Selv om nogle eller de fleste af udfordingerne med apple og homeboxen er blevet rettet, ses der stadig enkelt problemer. Jeg har selv haft fornøjelsen af en macbook pro der trak ydelsen via det trådløse net ca 1 mb ned i målt hastighed for den selv og andre på det trådløse i forhold til den målte hastighed når den ikke var på.

Men mon ikke udviklingsafdelingen stadig arbejder på højtryk for at løse problemerne.

mvh

Jan

Hej Jan. Godt at høre der arbejdes på at Apples produkter også skal virke med TDC, der bliver et stadigt voksende marked af Apple-brugere. Håber at min lille Storm P. løsning kan bruges af andre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)