mister internetforbindelse efter 45 min.

• 0 kommentarer
Jeg mister min internetforbindelse efter ca 45 minutter.

Det sker ikke hver gang, men næsten.

Windows XP prof, Internet Explorer, Outlook Express.

Alle lamper lyser og Windows melder ingen fejl, men jeg kan bare ikke komme ud på nettet.

Jeg kan starte forbindelsen igen ved at slukke for strømmen til modemmet og tænde igen.

Modem: Speedstream 4100

Jeg har undersøgt for virusangreb (med 2 forskellige programmer), og jeg har prøvet med et nyt netkort. Strømforsyningen er skiftet ud.

Hvordan løser jeg problemet?

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Skal det forstås sådan at du har 2 virus programmer installeret på din computer?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Prøv næste gang i stedet at tage netkablet ud af pc´en. På den måde vil du kunne se om det er et pc problem eller et modem problem. Dit modem kan nemlig godt være defekt selv om alle lamper lyser men omvendt kan det også være din pc der fejler.

Der er kun 1 antivirusprogram på computeren.

Tak for rådet. Det vil jeg prøve næste gang problemet opstår.

Sjovt nok det gør min speedstream også, det var derfor jeg skiftede tilbage til homeboxen (læs tidligere indlæg), men er igen skiftet tilbage til speedstream pga homeboxen er sårbar.

Jeg har prøvet med andre kabler til speedstreamen og venter på om det virker.

Jeg har prøvet at tage netkablet ud ved mistet forbindelse og når jeg sætter det i igen, er der forbindelse til internettet med det samme. Er det så en computerfejl eller en modemfejl?

Jeg har før prøvet at skifte modem (Speedstream 4100) uden at det løste problemet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det lyder som en computer fejl, men jeg tror det er forde at din computer her problemer med at få fornyet IP adressen.

prøv at give din compueter en Fast(statisk) IP.

Min speedstream er også holdt op med at virke, jeg mistænker tdc for at lave de afbrydelser - de vil have dig til at bruge deres modem, for på min homebox opstår ikke de problemer.

Søg på nettet om andre det også sker for, søg ikke her på tdc forumet

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kim

Det kan Tdc ikke. De 2 typer udstyr har derimod 2 forskellige måder at komme på nettet. Det handler om måden de måler støjen på linien. Jeg har faktisk selv en homeduo med pstn men har valgt at bruge modem af hensyn til min server.

Efter jeg har fået nok af tdcs skodhomebox, har jeg rodet lidt med den dejlige speedstream, jeg har givet den bedre afkøling (fjernet nogen af ribberne) og endnu IKKE tjekket af om strømforsyningen stadig virker.

Jeg lagde nemli mærke til at speedstream bliver varm, det skal den måske blive

Jeg har som du prøvet med andre kabler uden det hjalp, som det sidste prøvede jeg med et blåt kort kabel (købt i thansen jeg TROR det er et såkaldt krydset netkabel) så har mit internet virket uden dropouts.

Tilslut det til din pc.

håber stadig det virker imorgen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)