Svar

Mister forbindelse til Netgear router

Vi har en Netgear WGR614 v5 router, tilsluttet et Motorola modem og webspeed. I husstanden har vi 3 stk. pc der kører trådløs forbindelse til Netgear routeren. Problemet er, at når én tilfældig af disse pc'er tændes, og dermed laver forbindelse til routeren, mister den, eller de andre pc'er kortvarigt netværksforbindelsen. Det er uanset om der er 1 eller 2 pc'er tilsluttet i forvejen, og hvilken af pc'erne der tændes.

Det er 2 stk. med Vista og 1 stk. med XP. Jeg har opdateret firmware uden nogen forbedring.

icon

Bedste svar af miela1 7 november 2010, 18:17

Hej,

Det er en af de ting der kan ske, og det er for de der er flere computere der kæmper om de samme IP adresser, så fejlen kan mulig vis løses med at tildele alle 3 en fast IP.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henrik33

Det er godt nok vanskeligt lige at sige hvad der er galt. Formentlig et routerproblem.

Jeg kan se at du har webspeed og formentlig har Yousee som internetudbyder. Da Yousee intet har med tdc at gøre , ud over at det er et datterselskab, og ligeledes anvender andet udstyr og andre opsætningsprocedurer, er det svært for os brugere her på TDC forum at hjælpe ordentligt, da man hos tdc anvender helt andet adstyr.

Jeg kan anbefale dig at gå ind på Yousee's hjemmesider og finde hjælp i deres hjælp og support.Blinkende humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det er en af de ting der kan ske, og det er for de der er flere computere der kæmper om de samme IP adresser, så fejlen kan mulig vis løses med at tildele alle 3 en fast IP.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nå ja,

Og så lige hvad KPN skrev mens jeg var ved at skrive.

Okay, er det i routeren man tildeler pc'erne fast ip adresse? Jeg betaler for en fast ip adresse, der gør at jeg kan logge på mit arbejde terminal server, men det er vel noget helt andet?!!

Omdømme 3

Hej,

Ja, det er noget anden, den faste IP du betaler for er din IP udaftil, den kan du se på http://myip.dk den ip jeg taler om er den interne ip, der har din router 192.168.1.1, så du skal tildele dine computere fx. 192.168.1.2 - 192.186.1.3, eller hvad du nu har løst til at give dem men det skal være 192.168.1.x, på min computer har jeg 192.168.1.121.

Omdømme 3

Glemete lige,

Den computer du kan gåpå fra din arbejdsplads har nok en fast intern IP, så det er bare de 2 andre du skal prøve.

men hvis det ikke virker vil jeg hendvise til det svar KPN kom med OM TDC og Yousee

Tak for hjælpen. det var åbenbart tricket....det lykkedes mig at finde et sted i router opsætningen, hvor jeg kunne låse de tilsluttede pc'ers MAC til de Ip adresser de havde fået tildelt. 

Omdømme 3

GodtMeget glad humørikon.

Det er bare en af de fejl der sker selvom at det ikke skulle ske.

det er noget med at sansynlighenden for af få den fejl er så lille at man kan sige at det ikke er noget der kan ske. men som du selv har oplevet sker det, og som jeg har skrevet i min signatur linje, hvis det er teoretisk muligt sker det(med lidt andre ord)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)