Mister forbindelse hele tiden (TDC Box)

Hejsa.

Jeg har fået mig et irriterende problem. Vi har en TDC Box som kører på en VDSL tror jeg det hedder, det er i hvert fald ikke ADSL. Som I nok allerede nu har luret, så har jeg ikke meget forstand på det her.

Problemet er at når min kone og jeg er på det trådløse netværk samtidigt, så bliver jeg smidt af hele tiden. Min kone oplever det ikke så tit. Jeg har prøvet at genstarte boxen uden held, og jeg har været inde at ændre kanalen på boxen, da det var TDC's bud på en fejl, da de mente der var andre trådløse netværk som evt. kunne køre på samme frekvens som min box. Jeg har nu løbende igennem de sidste 3 måneder prøvet at skiftet kanal jævnligt, men jeg har stadigvæk problemet.

Jeg bliver smidt af, og så logger den automatisk på igen efter 15 sekunder.

Har I nogen idé til hvad der kan være galt?

/Thomas

62 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det lyder som om at du overbelaster det trådløse netværk, men hvis du kun har de 2 computere på er det ikke serlig sansynligt.

Jeg vil derfor sige at du først skal prøve at ressette boxen, der sidder en knap bag på, du skal være opmærksom på at boxens instillinger bliver stillet til bage til som de var da du fik den.

Det samme problem har jeg her. Det er kun det trådløse. Kablet internet køre uden problemer.

Er blevet anbefalet at skift kanal hvilket ikke hjalp. derefter at sætte det til at køre 802.11g. Det hjalp heller ikke.

Problemet er anderledes end det. Nokia mobil telefoner har ikke samme problem, iPhone har. MAC har lidt men ikke så meget. Noget tyder på at der er måske har været en windows opdatering som ødelægger forbindelsen.

Så kan jeg ikke komme tættere på. Men for søren hvor er det irriterende.

Niels

I kunne prøve at deaktivere den trådløse del af TDC BOX VDSL. Derefter købe/låne en trådløs router, og tilslutte den. Hvis problemet stadig er der, er det pc'en der driller.

Ps. routeren må ikke have samme ip adresse som TDC BOX(192.168.1.1)

Hvad har TDC gang i her? Jeg har købt og betalt et ikke billigt produkt og så skal jeg selv investere i en trådløs router?

Det må være TDC problem!

Niels

Hej Niels

Hvad har TDC gang i? Det ved jeg ikke. Men jeg ved at Bimmer højst sansynlig er kunde som du og prøvede at give dig et råd til, hvordan dit problem kunne løses. Det synes jeg var pænt gjort af bimmer.

Hvis du Niels også har lyst til at hjælpe andre kunder, er du meget velkommen.Blinkende humørikon

ehh..... nu er jeg ikke jo TDC...... tror sq jeg dropper det her forum...... ville bare hjælpe

Hej Bimmer

Jeg er også bare en kunde og der er andre kunder der har hjælp behov. Måske også mig en skønne dag.

Vil du godt overveje at forsætte?  Der er helt sikkert andre der vil sætte pris på din hjælp. PleaseBlinkende humørikon Jeg vil ihvertfald.Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Prøv at ændre kryptering på det trådløse netværk. I øjeblikket står den til at køre både wpa og wpa2 problemet kan være at ikke alle kort er glad for wpa2. i boxen kan du rette det til wpa / tkip under menuen trådløs. du kommer ind i den ved at skrive i din browser http://192.168.1.1 og skrive i brugernavn: admin og ikke noget i password

Jeg givewr xoxoxoxoxoxo ret; igen aflevere tdc et halvfærdigt produkt

Kære majah, Synes du ikke selv det er underligt at tdc laver et forum UDEN at vi får hjælp fra dem selv?

Det lyder som om det er maja selv der har oprettet "bimmer"
6 indlæg fra "bimmer" ;-)

Jeg forstår slet ikke HVORFOR tdc har oprettet et forum UDEN at få hjælp fra dem selv - det er kunderne selv der må hjælpe hinanden
Det er da til grin
Men tdc har sikkert ikke råd til det, de ska jo spare og ansætte billig arbejdskraft fra udlandet.

hej kimschumacher  Jeg har det problem, at jeg ikke ved, om det er et halvfærdigt produkt. Jeg kender ikke til hvordan det skal køre, for at virke optimalt. Jeg kan udmærket godt sætte mig ind i, hvis man har købt noget i dyre domme og så lortet skidtet ikke virker. Tro mig. Prøv at forestille dig mit humør, da jeg havde det tredie tv hjemme på prøve. Og prøv at forestille dig det møjfald den arme ekspidient måtte lægge øre til. Der er bare det ved det, at jeg er uforbederlig optimist og jeg prøver at se det bedste i både produkter og i mennesker og det er vel ikke den dårligste egenskab at have. Eller hvad? Nu skal jeg fortælle dig en hemmelighed. Inderst inde er jeg dødhamrende træt af at den ene efter den ander ringer eller skriver til TDC uden at der sker en skid. Jeg er også træt af at TDC ikke har sat personale på at få klaret nogle af de problemer der opstår i forbindelse med deres produkter i spørgsmål her på  forum.  Kender du ordsproget " man skal ikke græde over spildt mælk." ? TDC-'s telefoner er til tider overbelastede. TDC-mail bliver til tider ikke besvaret. TDC-har ikke sadt teknisk personale på forum. Det kan hverken du eller jeg lave om på. Så vælger jeg at se det fra den posivtive side. Nu er jeg oppe på ca. 800 indlæg og hvis jeg hvergang skulle aflevere et nigativt ladet svar, ville jeg blive så trist, og det ønsker jeg ikke. Jeg vil have lov til at være posivtiv og se det positive i håbløse sitiationer. Også når jeg bliver skældt ud for bare at ville tjatte.  Selvom det kun er kunder der hjælper hinnanden, så er der mange af de kunder der sidder inde med en værdigfuld viden og at den viden kommer andre kunder til gavn, er kun et plus i mine øjne. At nogle så syntes at der er for meget ævl, er bare ærgerligt for dem.  Jeg har lagt mærke til at selv efter 50 inlæg eller mere, er der stadig behov for at kritisere TDC og hvad TDC ellers har gang i. Det orker jeg ikke. Jeg vil have lov til at bevare mit gode humør, samtidig med at jeg forsøger at hjælpe så godt jeg formår. Svarer jeg forkert, så ret mig.  Du nævner brugeren bimmer. Jeg har et TDC-login.. Hvis jeg kan oprette et mere, må du meget gerne fortælle mig det. Jeg kan jo regne ud, at det må du vide en del om. Eller hva?Overrasket humørikon Så kan du spørge hvorforjeg reagerer når en ny bruger som bimmer,  (Og som jeg absolut ikke kender) - går ind for at hjælpe, og som får en negativ respons. Det gør jeg fordi ALLE har lov til at skrive på forum. Hvis bimmer havde skrevet noget vrøvl, havde jeg også gået ind og forsvaret ham/hende. Når råd gives er det ikke altid det kan føre til en løsning, men det kan være en knast på vejen, som gør at en mulig løsning kan være en udelukkelse fra en mulig løsning, eller en brik til den endelige løsning. Håber det giver svar på dine spørgsmål. Jeg skulle jo nødig få skyld for at spamme denne tråd også. Selvom jeg synes det er nok så hyggeligt med en meningsudvæksling. Blinkende humørikon
PS.

Og så syntes jeg iøvrigt, at det er betrykkende at 100 Ansatte i TDC får inspiration til deres arbejde med TDC-produkter, ved at læse om de reelle produkt-fejl, som af og til dukker op på disse sider.Meget glad humørikon

Jeg kender problemet men har endnu ikke fundet en løsning.

Når jeg bruger min MAC har jeg stort set ingen problemer med udfald, men bruger jeg min PC laptop i samme afstand til TDChomebox (max 4 meter) har jeg udfald på PC'en ca. 2-3 gange i timen.

Jeg kobler nu min PC op med en fastfotrådet forbindelse til TDC homebox, for at få en brugbar internet forbindelse.

Jørgen

Overrasket humørikon åh Jeg kan forstå at mange har dette kedeliger problem - men her er det først opstået inden for den sidste måneds tid. - Vi har adsl-forbindelse med router og 2 bærbare computere - det har virket upåklageligt ----- men det er virkeligt træls at man bliver smidt af hele tiden nu - og hver gang skal jeg 0-stille routeren - når den ene sidder med computer på 1. sal er det rigtigt surt at "skidtet" gang på gang skal 0-stilles ..... det er dyrt nok - for dyrt er vi ved at mene for så dårlig forbindelse....

Den frustreredeTrist kvinde

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har skrevet så meget om dette problem at jeg næsten ikke orker mere, - jeg sagde næsten Meget glad humørikon

Jeg har valgt den mest hensigtsmæssige opsætning (kun 802.11n), og jeg har ved hjælp af et 3. parts program fundet den kanal der angiveligt skulle være den mest gunstige.

Alligevel er problemet ikke forsvundet, men jeg fornemmer dog at det er knap så hyppigt som tidligere, dog stadig næsten mindst een afbrydelse hver dag. Det er pisseirriterende.

Jeg nægter at tro at det skulle være mine computere. Det er de samme 3 som jeg brugte inden jeg for forholdsvis nyligt fik Home Duo, og før dette oplevede jeg aldrig udfald.

Desuden sker det altid nøjagtigt samtidigt på alle 3 computere.

Jeg fik netop i dag testet noget som jeg gerne ville vide, og det var om jeg kunne etablere kontakt til boksens menu under et udfald, og det kunne jeg godt. Det syntes jeg var væsentligt at vide, - og det indikerer jo også kun at det i hvert fald ikke er computeren der er noget i vejen med.

Mvh FN ;-)

Jeg har løst mit problem. Jeg fandt en gammel Linksys trådløs router og satte den på! Den virker og mit trådløse net køre uden problemer.

Hvis man kigger på den elendige TDC boks så har du en trådløs router uden antenne. Jo der er nok en intern antenne, men det er bare ikke godt nok. TDC har et skod produkt og de har ikke boller nok til at indrømme det.

Havde det være SuperBests hakkede kød så havde det været i TV.

Det ku' være vi skulle skrive til 'kontanten'

Vh

Niels

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Tjaee, xoxoxoxoxoxo (håber ikke jeg har stavet dít brugernavn forkert), - det var da en løsning, men ikke rigtigt tilfredsstillende.

Jeg er god til programmer og computere men det der med routere får jeg garanteret fucket endnu mere op end det er i forvejen.

I øvrigt har jeg købt en samlet løsning, og så har jeg rent faktisk også en forventning om at den løsning skal virke, - men vi er da helt enige om at den ikke gør det.

Stor hilsen FN ;-)

Omdømme 3

Ej, - skrev jeg virkeligt at jeg fornemmede at det var blevet bedre? Overrasket humørikon

Nu har jeg lige haft dagens 3. udfald. Fucking lort! Gal humørikon

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Omdømme 3

Hej jk44.

Tak for tippet. Meget glad humørikon

Omdømme 2

Hej Alle

Ville det være en idé hvis vi samlede vores oplevelser. Det kunne være spændende hvis der var sammenfald i de omstændighede der gjorde at vi røg af. Boxen genstarter jævnligt hvis den kører på en presset linie eller der er for mange indkomne forbindelser (P2P). Det kunne jo være at vi var så heldige at der kom en fra Tdc forbi og bragte info videre op i systemet. Glad humørikon

Omdømme 2

Hej FN

Velbekommen Meget glad humørikon

Opdagede så at IE9 og forum bestemt ikke dur sammen. Humørikon med tunge

Omdømme 3

"Ville det være en idé hvis vi samlede vores oplevelser."

En udmærket ide.

Jeg er allerede begyndt at konkludere lidt på det. Rigtigt mange nævner at forbindelsen er fin med kabel, og at de så ikke oplever nogen udfald.

Andre igen har nævnt at de har løst problemet ved at tilslutte en trådløs router af et andet fabrikat.

Det snerper mere og mere i retning af at det er TDC boxens trådløse del der er af en for ringe kvalitet.

Stor hilsen FN Blinkende humørikon

Omdømme 2

Hej FN

Det er en mulighed, men der kan jo være nogle hvor det er boxen der genstarter s noom ikke kan få det løst på de andre måder. Men noget tyder da på at der er nogle steder hvor den bestemt ikke kører. Mon ikke der er en 20000-30000 i omløb af dem og hvis det kun er nogle af dem der giver problemer kunne der jo være en fællesnævner. Glad humørikon

Hey.

Ville gerne melde mig til gruppen af utilfredse ejer/lejer af TDC's hometriobox,(problem med både tv,fastnet tlf,og det trådløse)

"Men" efter jeg har haft problemer med boxen siden oktober,og snakket med 2-3 medarbejder fra TDC,hvor det har været løst en hel uge,..blev jeg så utilfreds, at jeg skrev en klage via dem der modtager klager(kan ikk lige huske hva det hedder) at når mit abonnement udløb,ville jeg skifte selskab. det fik gang i tingene,fik en opringning hvor der blev spurt ind til mit problem,og jeg blev VIP-kunde(gratis) og 3 mdr gratis abonnement,det er ved og være en go månedstid siden nu,og alt køre som det skal..endnu da!!

Omdømme 3

Hey BS71.

Nu er det ikke dig jeg angriber, men jeg får kvalme hver gang jeg hører om TDC's VIP-kunde ordning.

Som Home Trio kunde skal man betale 99 kr. pr. måned for at være VIP-kunde. Det er cirka 1200 kr. om året, - og hvad får man så for de penge?

Her, med TDC's egne ord:

Få dit eget telefonnummer til TDC Kundecenter og undgå ventetid.
Med Udvidet Service får du også et teknikerbesøg senest næste hverdag, hvis der er problemer med din linie.

Kort sagt, og med andre ord, så får man præcis det minimum af service som enhver kunde burde være berettiget til.

Det er aldeles usmageligt at TDC oven i købet driver forretning på at det er umuligt at komme i kontakt med dem, - og hvis ens linje (deres linje) bryder ned, så er det da så absolut kun forventeligt at der er en tekniker på sagen den følgende hverdag.

Det svarer fuldstændigt til, at hvis jeg afleverede min bil til service hos Ford, og derefter fik den tilbage flere dage for sent, og med en særdeles mangelfuldt udført service, så kunne Ford sige til mig: "Nåh ja, det er fordi du ikke er VIP-kunde. Hvis du vil have tingene lavet ordentligt og rigtigt og til tiden, så skal du betale ekstra for det".

Hvis man læser det der står med småt i TDC's serviceaftale, så bliver det endnu mere usmageligt:

Citat:

TDC Serviceaftale gælder alm. mandag-fredag kl. 8:00 til 19:00 ved afhjælpning af fejl i TDC´s anlæg og installationer. Der er ikke fejlretningsservice, og ikke serviceaftaler for tjenester, der leveres til øer i Danmark uden fast broforbindelse til Jylland, Fyn, Sjælland eller Bornholm. Serviceaftalen omfatter ikke situationer udenfor TDC's kontrol.

Bemærk især det jeg har fremhævet med fed skrift. VIP-kunder skal altså betale ekstra for at TDC fejlretter i deres eget materiel og udstyr, - og folk der bor på en ø kan godt glemme alt om service fra TDC's side.

Mvh FN ;-)

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_tlv_saf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)