Mister DSL forbindelsen - og langtrukken service

For en uges tid siden begyndte mit internet pludseligt at opføre sig mærkeligt. Jeg mistede forbindelsen til internettet, noget som jeg faktisk aldrig har været udsat for via min TDC forbindelse. Jeg ringede til TDC, de overvågede min forbindelse og i dag kom der en teknikker ud for at ordne problemet (Mister DSL forbindelsen periodisk). Teknikeren fortalte at problemet var blevet ordnet, men at jeg skulle overveje at downgrade min forbindelse, da jeg lå i et yderområde - til min store undren, da jeg i den lange periode før forbindelsen er begyndt at falde af, aldrig nogensinde har oplevet problemer i form af ustabilitet.

Efter tekniker besøget viste det sig dog at problemet ikke var løst, og at jeg stadig mistede DSL forbindelsen. Ringede derfor igen til TDC, som kunne bekræfte at der stadig var problemer. Jeg spurgte om de kunne sænke min hastighed, hvis jeg lå i et yderområde (?), dog kunne han informere mig om at det ikke helt var tilfældet (at jeg boede i et yderområde) og at jeg sagtens skulle kunne trække min 10/1 forbindelse uden problemer.

Nu overvåger TDC så min linje henover weekenden og vender tilbage til mig mandag eftermiddag, med hvad mulighederne er.

Nu sidder jeg så tilbage og ikke kan finde ud af om min forbindelse er/ikke er i et yderområde, om der er en løsning på mit problem - og om denne kan findes fra TDC's side?

Er der andre der har været ude for at periodisk miste DSL forbindelsen, uden TDC har kunne ordne det - og i såfald, har I fundet frem til en løsning på egen hånd? (Det skal siges at teknikeren så mit modem og router, og sagde disse var korrekte nok).

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Hvad hastighed har du i dag?. Der kan være mange årsager til at du er begyndt at miste forbindelse. Det kan være fremmed støj enten fra en elartikel eller en anden adsl i kablet i jorden. Nu ved jeg ikke hvor du bor men det kan nu godt være en god idé at lytte lidt til teknikeren. Han har trods alt et lokal kendskab hvorimod at hotline kun har de teoretiske beregninger for din linie. Disse kan sagtens svinge den ene eller den anden vej. F.eks. er det en meget dårlig idé at have en hastighed på 20 mb hvis linien kun lige kan klare over 10 mb. Selvom der er flex hastighed (min. 10mb) så giver det meget tit problemer når linien bliver for presset.

mvh

Jeg har pt en 10/1 forbindelse, så gik ikke ud fra at den skulle være for voldsom. Bor i Kirke Såby (ca. 20 km fra Roskilde, hvis det siger noget).

Men må nok bare vente på det næste svar jeg får fra TDC - er bare lidt frustreret over ustabiliteten Trist humørikon

Omdømme 2

Hejsa

Det er helt forståeligt, men lad os nu håbe at vi snart har en løsning klar til dig.

mvh

Jeg har også problemer med stabiliteten (igen igen). Sidste gang skyldes det at centralen var næsten fuld udnyttet og der derfor var meget støj på centralen. Løsningen var at nedgradere min forbindelse. Jeg bor 500 m fra en subcentral og har i dag problemer med min 10/1 forbindelse. Jeg bor 80 m fra et fiber krydsfelt (det gamle DONG fibernet), så nu vil jeg udnytte mulighed for at kræve TDC ligger fiber ind til mit hus. Se http://www.computerworld.dk/art/117185?cid=4&q=tdc+fiber&sm=search&a=cid&i=4&o=1&pos=2 En side note: Jeg forstår ikke hvorfor TDC ikke er mere proaktiv og kontinuerligt overvåger forbindelserne og selv tager kontakt til kunden eller udbedre problemer inden kunden opdager det.
Omdømme 2

Hejsa

Bare til orientering, du har set det her: Herefter er TDC pålagt at føre et fiberkabel ind til husstanden, hvis ellers den ligger inden for 30 meter af TDC's nærmeste fiberkabel.

Har vi haft undersøgt din linie og søgt efter evt. støjkilder?

mvh

Hej jk44,

Nej, jeg har ikke rapporteret det til TDC endnu. Det kan desværre ikke gøres online, så jeg er tvunget til at ringe mandag (jeg håber der ikke er lang telefon kø).

Ang. fibernet, så har jeg intet imod at betale for at få det trukket, men det har TDC tidligere afvist. Så chancen for at det lykkes nu er minimal.

Jeg har et anderledes Internet end de fleste, da jeg pga. mit arbejde har brug for højere upload. En 10/10 vil passe mig fint. Så jeg håber ikke de sætte hastigheden yderligere ned pga. evt. støj på linien.

Omdømme 2

Hejsa

Du skal helt klart have tjekket linien. Hvad angår hastighed og erhverv så tjek med kundeservice om muligheden for gshdsl. Den kan laves hvis blot central understøtter det og der er nok kobber inde.

mvh

Nu ser det ud som om der er sket noget positivt i sagen.

En TDC tekniker var forbi i dag, og skiftede både modem og kabel ud til vejen - og tjekkede flere gange hvordan forbindelsen var fra centralen. Det hele tog i alt 2 timer.

Så det ser ud til at mit problem er blevet ordnet - god service i denne omgang fra teknikerens side Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)