Misbrug af min mail?

• Azo
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Hej!

I forbindelse med en opslidende skilsmisse osv osv - har jeg nu fået mistanke om, at min exmand misbruger min mail. Jeg (ko) har ikke ændret min kode i 100 år - og med lidt kreativitet (koden blev brugt andre steder) sagtens kunne logge ind.

Mit spørgsmål er nu: Hvordan kan jeg bevise, at jeg ikke har skrevet mails eller sendt billeder osv?? Hvordan påviser jeg et reelt misbrug? Jeg har haft kontakt til kundeservice, der lovede at skrive tilbage - fordi jeg meldte misbruget - men har aldrig hørt noget som helst.

Og ja [i]) Jeg har nu ændret mine passwords!!! Hjælp modtages med kyshånd!!!

8 Kommentarer

Hej Azo

Velkommen til TDC-forum.

Det er ikke noget rart du fortæller der, tværtimod syntes jeg det er lidt uhyggelig. Hvis det var mig ville jeg aldeles omgånde ringe til kundeservie og rykke for et svar. I dette tilfælde syntes jeg ærlig talt at TDC's kundecenter har svigtet. Jeg ville ikke bruge store bogstaver, men jeg ville gøre gældende at det meget vel kan ende med noget juridisk, hvis du ikke snart får et svar fra TDC.

Hvis  TDC ser denne tråd: Det er for dårligt!:@

Håber det går i orden for dig Azo....

http://tdc.dk/kontakt/

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

I enhver mail kan du finde utallige informationer i det der hedder "Header".

Jeg er i øjeblikket på en MAC, hvorfor det sikkert er ret uinteressant for dig at vide hvordan man ser header i Entourage. Hvordan man finder header på en PC kan jeg oplyse dig om senere når jeg er i nærheden af en sådan. Jeg husker det ikke pr. hukommelse.

Header for en mail ser således ud:

(Mine personlige informationer har jeg xxx'et over)

Return-Path: <XXXXXX@mail.dk>
Received: from fep29 ([80.160.76.233]) by fep34.mail.dk
          (InterMail vM.8.01.04.00 201-2260-137-20101110) with ESMTP
          id <20110127100640.ZWOX939.fep34.mail.dk@fep29>
          for <xxxxxx@mail.dk>; Thu, 27 Jan 2011 11:06:40 +0100
X-TDC-Received-From-IP: xxx.xxx.xxx.xx
X-TDCICM: v=1.1 cv=X849cwPt4hGCLT+k5wEdZshXXz++67SKH59iHyIMjlo= c=1 sm=1 a=kj9zAlcOel0A:10 a=luaWTD71-Uf-rDJ6wPsA:9 a=GxPsQ0n-qm-Y1NJy0ZWfaoFrqK8A:4 a=CjuIK1q_8ugA:10 a=OLyELen6SqEvzwEkHPreng==:117
X-TDC-RCPTTO: xxxxxx@mail.dk
X-TDC-FROM: xxxxxx@mail.dk
Received: from [xxx.xx.xx.xx] ([xxx.xx.xxx:xxxx] helo=fep44.mail.dk)
    by fep29 (envelope-from <xxxxxx@mail.dk>;)
    (ecelerity 2.2.2.45 r()) with ESMTP
    id BF/2D-27317-0B3414D4; Thu, 27 Jan 2011 11:06:40 +0100
X-TDC-Sender-From-IP: xx.xxx.xxx.xx
X-TDCCM: v=1.1 cv=u+A3Y3jkx8SBfCbVfwQFhMVkBvDYJuU764KHIwuPw78= c=1 sm=0 a=kj9zAlcOel0A:10 a=QZ6+R/btZLEoPcR6NxIQ3w==:17 a=luaWTD71-Uf-rDJ6wPsA:9 a=GxPsQ0n-qm-Y1NJy0ZWfaoFrqK8A:4 a=CjuIK1q_8ugA:10 a=QZ6+R/btZLEoPcR6NxIQ3w==:117
X-TDCLU: MTIwMTA0MTYzNTM2
Received: from [xxx.xxx.xxx.xxx] ([xxx.xxx.xxx:14773] helo=[10.1.181.10])
    by fep44.mail.dk (envelope-from <xxxxx@mail.dk>;)
    (ecelerity 2.2.2.45 r()) with ESMTPA
    id BF/F5-21758-FA3414D4; Thu, 27 Jan 2011 11:06:39 +0100
User-Agent: Microsoft-Entourage/11.4.0.080122
Date: Thu, 27 Jan 2011 10:54:19 +0100
Subject: Testmail
From: XXXXXXXXXXX <XXXXX@mail.dk>
To: XXXXXXXXXX <XXXXXX@mail.dk>
Message-ID: <C966FF5B.7926%XXXXX@mail.dk>
Thread-Topic: Testmail
Thread-Index: Acu+CCpdaS823in7EeCQYQANk1a0Bg==
Mime-version: 1.0
Content-type: text/plain;
    charset="US-ASCII"
Content-transfer-encoding: 7bit

Det interessante i denne header er de linier jeg har fremhævet med fed skrift. De indeholder nemlig IP-adressen på den computer som mailen er sendt fra. (Dem har jeg også xxx'et over)

En IP-adresse er unik, - det er derfor meget nemt at spore hvilken computer det er der misbruger din mailadresse.

Hvem der bruger hvilke IP-adresser kan du finde på nettet ved hjælp af sites som dette:

http://ip-lookup.net/

Det er kun i de færreste tilfælde at du får oplysninger direkte om brugeren. Det er kun hvis brugeren har en fast egen IP-adresse.

I de fleste tilfælde får du oplysninger om brugerens udbyder, - men i tilfælde af misbrug vil udbyderen kunne finde frem til den person/computer der har den pågældende IP-adresse, såfremt misbruget er af så grov karakter at der kan indgives en politianmeldelse.

Tilføjelse:

Her er et website med anvisninger på hvordan du kan se Header i forskellige mailprogrammer, - eksempelvis Outlook:

Outlook 98, Outlook 2000, Outlook 2003

1. Double Click the message to open it in a full window
2. Click on "Options" in the "View" Menu
3. Now you can copy and paste everything (press Ctrl-A, Ctrl-C)

Link:

http://www.ip-adress.com/faq/view_email_header/

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det her er sgu smart!

Kopier alle informationer fra den føromtalte "Header" ind i det tomme felt på dette website. Så får du ALLE tilgængelige informationer om afsender.

Brug copy/paste til at kopiere headeren. Det skal være hele headeren.

http://www.ip-adress.com/trace_email/

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

>FN

Du skriver: Det her er sgu smart!

Det vil jeg sætte et stort spørgsmålstegn ved. Jeg har testet dette link som du henviser til med adskellige for mig kendte IP-adresser og resultatet var forkert hver eneste gang. Stedbetegnelsen var forkert og der kunne ikke findes yderligere relevante oplysninger. Jeg har testet både statiske og dynamiske IP-adresser med samme nedslående resultat. Kun i et enkelt tilfælde kunne der findes oplysning om navn.

Er det smart?

Omdømme 3

Jeg har også testet det, - og mine erfaringer med det er fine.

Der er masser af sites hvor man kan tjekke IP-adresser, og det står enhver frit for at dobbelttjekke, hvis man er usikker på resultatet. Jeg har allerede i mit første svar anvist hvor spørger kan se den IP-adresse der gælder for afsender, samt link til et andet site hvor hun kan få oplyst IP.

Jeg har også allerede i mit første indlæg oplyst at det er ekstremt sjældent at man får brugerens navn, men at man derimod får oplysninger om udbyder, og at udbyder såfremt der foreligger et kriminelt forhold, kan oplyse hvem der har den pågældende IP-adresse, - så den oplysning behøver du ikke bringe een gang til som om det er breaking news, - idet du udelukkende tværer rundt i det for at være på tværs af de løsninger jeg kommer med.

Spørger har ønsket en metode til at dokumentere at det ikke er hende der har sendt de omtalte mails, - og den metode har jeg anvist hende, ved at hun kan bruge forskellige websites til at fastslå IP-adressen på afsenders computer, - såvel som de der modtager mails, der angiveligt skulle komme fra hende, ved hjælp af samme metode kan forvisse sig om, at det gør de ikke, idet de er sendt fra en anden IP-adresse end spørgers.

I øvrigt er min oplysning IKKE rettet til dig, men til spørger, og har du noget at bidrage med, så bør du også rette dette til spørger. Jeg har ikke spurgt dig om noget, og jeg vil meget gerne have mig frabedt at du henvender dig til mig.

Du bør prøve at forstå, at mit ønske om at oplyse en spørger om noget, ikke indebærer at jeg gider sidde og chatte med dig, - for det gider jeg helt afgjort IKKE.

Min deltagelse i denne tråd slutter her.

Omdømme 2

Hej FN

Dine ønsker efterkommer jeg bestemt ikke. Jeg bestemmer selv hvem jeg henvender mig til her på forum, og husk en ting jeg gør det på en anstændig måde.

Omdømme 2

Hej FN

Jeg undrer mig over hvorfor du efterfælgende går ind og redigerer i dine svar, er det for at få mig til at fremstå som en tumbe, eller hvad er din hensigt med det.

Jeg har gjort opmærksom på over for dig at det ikke er særlig smart af dig at linke til disse sider der ikke virker efter hensigten. og du så efterfølgende ændrer dine svar som du har gjort.

Det har jeg tænk mig at forske lidt mere i hvad hensigten er med det.

Omdømme 3

"Jeg undrer mig over hvorfor du efterfælgende går ind og redigerer i dine svar."

Det skal du såmænd ikke spilde din tid på at undre dig over, for det er et anliggende der overhovedet ikke vedkommer dig. Du havde vel for helvede ikke forestillet dig, at brugere der redigerer i deres indlæg skulle indhente din tilladelse først? Hvem pokker tror du du er?

"Jeg har gjort opmærksom på over for dig at det ikke er særlig smart af dig at linke til disse sider der ikke virker efter hensigten."

Nå dada, - du tror måske også at du skal diktere mig hvilke websites jeg bør linke til, - eller at jeg forlods skal indhente din tilladelse og godkendelse inden jeg linker til noget.

Der er du så igen ude i noget der overhovedet ikke vedkommer dig. I øvrigt er det din konklusion at sitet ikke virker. Det er ikke min.

"Det har jeg tænk mig at forske lidt mere i hvad hensigten er med det."

Ja, - gør du endelig det. Så går tiden så godt med det. Jeg vil gerne på forhånd meddele dig at resultatet af din "forskning" ikke interesserer mig en skid.

PS. Nu er jeg igen uartig og redigerer i et indlæg uden din tilladelse ved at tilføje dette ps.

Du taler om "anstændighed".

Du sidder og angriber mine svar uden selv at komme med noget som helst af relevans for spørgerens problem, - og du spammers spørgers tråd med en gang ligegyldigt lort der er totalt uden interesse for spørger, - og for den sags skyld også for mig.

Er det hvad du kalder "anstændighed"?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P