Mine mail's forsvinder!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Munk har modtaget fra andre medlemmer.

• Deltager
  • 5 kommentarer
Hej.

Jeg har lige fået installeret Microsoft Office 2010 Prof. udgave på min pc. Og jeg er ikke helt fortrolig med Outlook's mailprogram endnu!.. Jeg bruger normalt kun bla. Excel, publisher og powerpoint m.m.

Efter jeg tog Outlook'en i brug, har jeg fået det problem at alle mine mail's som jeg havde under min TDC konto / Mit TDC er forsvundet, væk.. (Jeg kan kun hente dem frem i Outlook)

Og ikke nok med det, nu har jeg også fået problemer med mine mail's også forsvinder på min smartphone. Jeg modtager godt nok mine mail's og kan læse dem ved modtagelsen, men så når jeg lukker ned for mailprogramet på smartphone og skal hente dem frem igen til senere læsning eller brug er de forsvundet. Ikke om jeg kan hente dem frem! Ej heller ved at trykke på hent mails..

Og det er vel og mærke mine mail's som jeg modtager via min TDC konto.

Og min smartphone er ikke indstillet til at slette mail's fra serveren.. Det har jeg tjekket!
Det virker som at outlook'en har taget styringen over mine mail's og sletter dem automatisk fra min TDC konto ved modtagelsen/læsning.

Er der nogen som har haft de samme problem som mig, og som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at mine mail's forbliver på/under TDC's server-konto?

Mvh. Lars

4 Kommentarer

Hej Lars

Du siger du har tjekket din smartphone, så den ikke sletter dine mail.

Her du også tjekket din outlook 2010, at den ikke sletter mail på tdc's server, når de er hentet?

Har du evt en andet mailklient på din pc, som du ved et uheld er kommet til at åbne, efter du har installeret 2010, så kan dine mail være der?

Omdømme 1

Hej..

Jeg har normalt ingen problemer med set'upen i mine mail's programmer om det så er Windows mail eller Live 2011.
De er nemme nok og bruge også i indstillingerne..

Det er kun Outlooken jeg ikke kan finde indstillingen, til at bevare mine mail's på min TDC konto.
(Jeg kan godt komme ind i Options og account settings men det er derfra og så videre)..

Så hvis der er en venlig sjæl, der vil fortælle mig hvordan jeg ændre disse indstillinger bliver jeg meget glad.

Mvh. Lars

Jeg har godt nok ikke outlook 2010, men prøv at gå ind uden egenskaber for konto. Der ser du forhåbentlig noget der ligner klippet herunder.

Du skal markere, ud for "Gem en kopi af meddelelserne på serveren.".

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Omdømme 1

Hej Igen..

Jeg fandt lige udaf det.. Det er under Account Settings så er ind, der hvor man ændre kan ændre på ind og udgående porte.. 

Men det vel nok det med at man sidder og bliver mere og mere sur på lortet, at man ikke lige læser ordenligt efter, hvad der står på skærmen.. Tror sgi.. At jeg har brugt en hel time på dette. Og så tager man sig selv i håret, og siger det ved jeg udemærket godt..

Så alt er ok nu..

Men ellers tak for hjælpen.. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)