Er min telefon Hardlocked eller SIM-locked ?

Jeg har for nyligt fået min kammerats aflagte telefon, en Sony Ericsson Xperia Ray ST18i.

Jeg mener at han havde TDC netværk da han benyttede den. Selv har jeg Onfones netværk og kan ikke få forbindelse til nogle af de aktuelle netværk.
Får blot meddelelsen: "Dit SIM-kort tillader ikke en forbindelse til dette netværk"

Jeg har så forsøgt at undersøge om mobilen er SIM-låst. Ved at taste følgende kode: *#*#7378423#*#*
Hvorefter jeg får dette forvirrende resultat:

[?  Network

]

[?  Network subset

]

[?  Service provider

]

[?  Corporate

]

[?  SIM

]

Normalt plejer der at stå antal resterende forsøg (fx. "10" ) på at skrive fx. en SIM-kode eller lignende.

Men ikke i dette tilfælde... Her fremstår blot "?"

Jeg er derfor i tvivl om min telefon er SIM-locked eller Hardlocked...???

Såfremt min telefon er Hardlocked, er det så noget jeg kan få låst op? Eller i det mindste få bekræftet?

På forhånd tak.

3 Kommentarer

Hej XperiaUser

Tak for dit indlæg.

Jeg er ked af at høre om de problemer du oplever.

Problemet er ikke at telefonen er låst fra TDC's side. Vi har ikke operatørlåst vores telefoner i årevis og en telefon så ny som en Sony Ericsson Xperia Ray er 100% sikker ikke låst af TDC.

Det vil sige, at det er onphone du skal have fat i. Problemet kan være et defekt sim kort, eller noget i indstillingerne på telefonen, men det er onphone, der skal rådgive dig der.

Så svaret på dit spørgsmål er, at hvis telefonen rent faktisk er købt ved TDC, er den ingen af delene.

Hilsen Niels

Hej igen.

Tusind tak for svar. Jeg har talt med Onfone om det, men de er desværre ikke særligt behjælpelige hvis ikke telefonen er købt hos dem..

Ved du/I om man via en kode eller lignende kan tyde hvilken teleudbyder telefonen er købt hos ?

Hej igen

Der er desværre ikke nogen let måde at se dette på. Det bedste bud er at sætte simkort fra forskellige selvskaber i og se om noget virker.

Ellers kan det være det er muligt at opspore de oprindelige købspapirerer et sted?

Er desværre ikke så meget andet at gøre.

Hilsen Niels

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P