Min kone for mine mails

Vores Pc gik desværre ned (windows XP) med det almindelige gode gamle mailprogram.

Den nye PC har Windows 7, 64 Bit. Vi har en konto hos TDC med 2 mailadresser, min og min kone's.

I det gamle mailprogram kunne vi hver især oprette en meddelsesregel, således at programmet

ikke skulle hente mails på serveren hvis det indeholdt bestemte ord i adressefeltet. Dette gjorde at jeg ikke hentede mail til min kone og visa versa. I det nye outlook kan jeg ikke finde denne mulighed. Der er en masse andre regler man kan bruge men jeg kan ikke finde denne. Hjælp os, da vores mails nu flyder hos os begge. Tak

10 Kommentarer

Hej allankastrup

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Gode gamle postprogram? Og her er det nye postprogram? øhh - nu ved jeg ikke lige hvilket program du tænker på, men det kunne jo være outlook 2010.

Har du set denne side:

/t5/Mit-TDC/Mail-alias-hvor-finder-jeg-disse-hvis-de-ikke-st%C3%A5r-under/m-p/21609#M2357

Redigeret Tilført 13 . april :  Måske kan denne tråd være interesant

/t5/Bredb%C3%A5nd/ops%C3%A6tning-af-flere-emails-i-outlook-2007/td-p/20779

Det hjælper ikke.

Vi har outlook 2007.

Kan man dog ikke gøre således:

Hvad der er sendt til min kone's adresse kommer ind til hende og visa versa.

I de gode gamle dage kunne man lave en regel i hver vores opsætning på XP:

Hvis adressefeltet indeholdt et bestemt ord/navn skulle der ikke hentes fra serveren.

Det kan da ikke være så svært, men jeg kan ikke finde ud af det.

Allan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Din opsætning af mail har intet med XP at gøre.

At du reletivt nemt har kunnet foretage den opdeling tidligere skyldes givetvis at du på daværende tidspunkt har brugt Outlook Express, som på ingen måde må forveksles med Outlook da der er tale om to forskellige programmer.

I Outlook Express var denne opdeling nem at foretage, men det kan ikke lade sig gøre i Outlook, - hverken i Outlook 2003, 2007 eller 2010.

Mvh FN ;-)

Tak for svaret.

Betyder det så, at vi ikke kan lave den opdeling mere? som du skriver 

Det er da at gå tilbage til noget ikke-funtionelt.

Hvordan kan vi så få outlook-expres i vores Windows-7.

Endnu engang tak for Jeres engagement i vores irriterende problem

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Outlook Express var en del af Internet Explorer til og med version 6.0, så den kan du heller ikke få mere.

Mvh FN ;-)

Tak for svaret.

Hvorfor har de kloge herrer i Microsoft dog ikke tænkt på dette problem. Det kan vel ikke være så svært at ændre. Taler de mon med brugerne???

Omdømme 3

Ret beset er det ikke Microsoft du kan klandre for dette.

Det er TDC der er håbløst bagud. Der er rigtigt mange familier der har bredbånd. Og familier har det med at bestå af mere end een person. Det er totalt håbløst at et TDC abonnement kun indeholder een eneste mailadresse.

Du skriver ganske vist at dig og din kone har hver jeres mailadresse, - men det har I ikke. I har 2 alias for den samme mailadresse, og det er netop det der er årsagen til alt bøvlet.

Min samlever og jeg betaler i dyre domme for at have et TDC bredbåndsabonnement. Det er dybt usselt at den ene af os er nødsaget til at ha' en hotmail.com adresse.

Mvh FN ;-)

Hej

Kan kun give dig ret. Men men men. Hvorfor fjerner de (Microsoft) en mulighed fra tidligere versioner

til nuværende uden denne mulighed. Der er tusindsvis af regler  man kan skrue på i outlook 2007 men ikke denne vigtige. Det kan da vel ikke være TDC's opgave. Det ligger jo i selve programmet som TDC ikke har nogen indflydelse på eller HUR?

Omdømme 3

Fordi reglen er ret overflødig medmindre man har den tumbede ordning med flere alias for samme mailadresse.

Man kan oprette 10 eller for den sags skyld 100 forskellige mailkonti i Outlook, hvor hver enkelt bruger vil kunne hente præcis de mails der er afsendt til vedkommendes domæne, uden at det overhovedet berører de 9 øvrige konti.

Jeg kan ikke svare på hvorfor Microsoft har valgt at konfigurere Outlook 2007 således som de har gjort, - men det er da fuldstændigt korrekt at TDC ikke har nogen indflydelse på Microsofts programmer. Hvorfor i alverden skulle de også have det?

det kan godt være det er en tumblet ordning, men vi har haft vores mailadresser nu i ca. 12 år. Det er ikke lige noget man laver om på. Alle vores mails til diverse offentlige inst.,  banker etc.  går på disse adresser. Hold nu op og få Microsoft tíl at lave denne enkle "regel" i Deres outloook ud over deres andre tusindsvis af regler. Det kan da f.s. ikke være så svært.  hjælp os nu og andre

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)