Svar

Min fax virker ikke efter jeg har fået Home Trio

Efter at vi har fået Home Trio med nyt modem virker faxen (Canon FAX L-500) ikke mere.

Ved afsendelse får jeg klartone, modtagerens nummer sendes, jeg kan høre at modtagers fax svarer og protokol og handshake initieres, men så sker der ikke mere end at de to faxmaskiner forsøger at få en kommunikation op at stå. Det lykkes ikke og det kommer time-out.

Jeg har prøvet at ringe til flere andre faxer, men samme negative resultat.

Skyldes det at det nye modem ikke er helt "klar i spyttet" eller er der andre forslag?

icon

Bedste svar af PeterA1 6 juli 2012, 16:17

Man bør nok lige tilføje, at det ikke er en fejl hvis fax'en ikke virker. Sådan en fax virker rent akustisk - og ved den konvertering til IP-telefoni der sker, kan kvalitetstabet i kompressionen gøre det umuligt at få den til at virke. Hvis man er afhængig af en fax bør man blive på det "gamle" fastnet.

Ellers har Lars jo ret i at der findes bedre og mere moderne alternativer.

Vh

Peter

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Der er desværre ikke rigtigt noget logik i hvornår fax over IP telefoni virker og hvornår det ikke gør.

Jeg har/havde selv to faxer, en samsung og en canon - samsung kører upåklageligt begge veje, mens canon nægter.

Jeg skiftede til virtualfax.dk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Man bør nok lige tilføje, at det ikke er en fejl hvis fax'en ikke virker. Sådan en fax virker rent akustisk - og ved den konvertering til IP-telefoni der sker, kan kvalitetstabet i kompressionen gøre det umuligt at få den til at virke. Hvis man er afhængig af en fax bør man blive på det "gamle" fastnet.

Ellers har Lars jo ret i at der findes bedre og mere moderne alternativer.

Vh

Peter

mange tak for svaret. - stor hjælp Glad humørikon

Hej Peter, tak for svaret. Det mest irriterende er at det virkede perfekt med det tidligere modem fra Siemens som accesspoint og den tilsluttede VOIP, men så kom HomeBoxen på istedet da vi fik TV-pakken med og så var det slut - øv.

Det kan være at jeg skal prøve med logle af den gamle RICOH fax 09 - protokollerne var ikke så avancerede med blandingen af G2 og G3.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)