Svar

Microsoft Security Essentials

Når man benytter sig af Microsoft Security Essentials, vælger fanen indstillinger, har man i forbindelse med en scanning muligheden for at begrænse cpu–forbruget under scanning i spektret 10 – 100 %. Mit spørgsmål går på, om det er selve scanningsprocessens andel af cpu – forbruget der kan gradueres, eller der er tale om at begrænse andre igangværende aktiviteter på pc’en? Vælger man eksempelvis 100 %, begrænser man da cpu-forbruget forårsaget af scanningsprocessen maksimalt, således at der er mest mulig kapacitet til andre formål, eller begrænser man det cpu-forbrug, der måtte være forårsaget af andre parallelle aktiviteter maksimalt, således at scanningen overlades mest mulig kraft og derved forløber hurtigere. Forskellige forsøg har ikke givet mig et svar.

icon

Bedste svar af PeterA1 24 november 2011, 14:25

Jeg har altid læst det sådan at det er en begrænsning på hvor meget essentials beslaglægger af computerens kraft.

Når du ikke observerer nogen forskel, er det nok fordi du har en god computer. På de fleste moderne computere er der masser af overskydende kapacitet, og da begrænsningen kun træder i funktion hvis der er andre opgavder der skal afvikles, så vil man sjældent støde på begrænsningen i den virkelige verden.

Vh

Peter

Se original

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har altid læst det sådan at det er en begrænsning på hvor meget essentials beslaglægger af computerens kraft.

Når du ikke observerer nogen forskel, er det nok fordi du har en god computer. På de fleste moderne computere er der masser af overskydende kapacitet, og da begrænsningen kun træder i funktion hvis der er andre opgavder der skal afvikles, så vil man sjældent støde på begrænsningen i den virkelige verden.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)