Mial opsætning i Mozilla thunderbird

Hej 

Jeg har netop fået hometrio og kan nu ikke sende mails mere!

Jeg bruger Mozilla thunderbird som mail program.

Jeg har før brugt et 3 modem som internet og der har ikke været noget problem med at sende mail da jeg havde det. Faktisk virker det stort set alle andre steder end når jeg er hjemme ved min ny opsatte hometrio router

instillingerne er:

pop.xxxxxxxx.dk - port 143 (Standart)

customer-smtp.one.com - port 25 (Standart)

Jeg har prøvet ændre port 25 med en anden men uden held.

Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Serveren sendte en forkert besked: Cannot connect to SMTP server xx.198.169.xx (xx.198.169.21:xx), connect error 10060.

Mvh Rasmus

Jeg har fjernet personlige oplysninger fra indlæg, for at beskytte brugerens anonymintet.

/Patrick, forummoderator

5 Kommentarer

Hej Rasmus

Jeg kender ikke til det program, men jeg har fundet  denne side hos TDC, da jeg går ud fra at det er en TDC-mail du har og som før har virket.

Det ser ud til at du skal bruge samme opsætning, som til windows Live mail, som jeg har.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587

Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.Glad humørikon

Nej det er ikke en TDC mail jeg har, det er en mail som er oprettet på mit eget domæne fra mit eget domæne (rasmusboldt.dk)

Det "sjove" er at hvis jeg tilslutter min telefon eller et 3g modem så virker det!

Hej igen

Prøv at gå ind på dit webhotels webside og der finde en opsætning til Thunderbird.

TDC sender kun egne mail videre.

Begrundelsenkan du læse her./t5/Bredb%C3%A5nd/Kan-ikke-sende-mails/m-p/63655#M9366

Prøve at ændre port 25 til 2525. De korrekte indstillingerne er listet her: http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere#One.com

Tak jeje det var vidst lige hvad der skulle til, efter nogle for og genstarter af programmet fungerede det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)