Meget ustabilt internet?

• cav
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Hej alle sammen.

Jeg har nu haft nogen problemer med interneret i snart langt tid (Ca. 1-2 år)

som der står i overskriften så er det meget ustabilt det er sådan så man kan være på i 2 min Ca. Af gange så hopper den af og på med Ca. de 2 minutters mellemrum.

og det er virkelig sådan så man bare ikke kan fx. spille et spil på pc eller xbox og det er pisse irriterende.

jeg har tjekket om det eventuelt kunne ha været vores router den fejler ikke noget.

Jeg håber jeg kan få noget hjælp.

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

altså det er hele internettet i hele huset og alle computere uanset hvilken det er.

mit internet er trådført.

min stedfar kommer med den der ''undskyldning'' at der er logget mange på om aften, men det virker bare meget underligt når man sidder og spiller kl 4 om morgen og det stadig kører dårligt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

vi har en linksys router hvor alle computerene kører over der er 3 computer i huset normalt.

men jeg kunne ikke forstille mig at det havde noget med IPen at gøre.

Omdømme 3

Jeg har lige tjekket min hastighed og den siger 5 mbit download og 0,38 upload, og det lægger meget højt i forhold til når jeg ellers tjekker det.

Jeg havde 2 computere i gang med et internet krævende spil da jeg lavet testen

Jeg har lige tjekket efter der ikke var nogen 2 computer der var på internet, og der siger den 4,92 mbit download og 0,42 mbit upload.

Men jo det du siger mht. at ringe til kundesupport det er der ikke lige noget hjælp ved Humørikon frustreret

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Undskyld jeg blander mig,

når det er en linksys router kan det være den også er ved at være god gammel og slidt, det bliver ting joTrist humørikon

jeg vil der for sige at du skal have opdateret firwaren i ruteren, inden du begynder at klage, hvis du ikke er frisk på det kan det også klares med at få en ny router.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5828, du skal huske at dert er på eget ansvar.

hej miela1

Jeg har tjekket om det var routern der er problemet og det er det ikke i går sat jeg nemlig direkte internet til min computer og det gjorde ikke sagen bedre der røg jeg også af hele tiden.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej cav

jeg har også en enkelt bemærkning. Prøv engang at koble din PC direkte på modemet uden om din router og kontroller om forbindelsen stadigvæk vil være ustabil. hvis det er tilfældet så er der fejl på linien, og så vil jeg anbefale at du fejlmelder din bredbåndsforbindelse, selvom man ved en umiddelbar måling påstår at der ingen fejl er, så kan der være fejl som kræver en mere omfattende test. Det har jeg før oplevet flere gange.

Hej KPN

Jeg har prøvet at sætte direkte forbindelse på min computer og det blev ikke meget bedre, men jeg ringer til tdc i morgen og få en forklaring på hvad det kan være der er prblemet.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Som en sidste lille ting kan du lige prøve at slukke for dit modem og vente et par minutter med at tænde igen. Det kan somme tider hjælpe på en ustabil forbindelse. Det er da værd at prøve hvis ikke du har prøvet det. Men jeg tvivler på at det hjælper noget. Blinkende humørikon

Hej. Har købt en ny router, da den gamle var steget af?? Den nye router fungerede fint i starten, men her 8 timer efter stopper skitet igen uden varsel - alt blev genstartet og nu fungere det igen, men er det pga. af helligdage, hvor mange benytter nettet eller hvad skyldes disse pludselige problemmer??

Med venlig hilsen HaudiTrist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej,

det er desvære meget normalt at en router en gang i mellem skal genstartes, det sker for alle routere, selv for minTrist humørikon. det sker mest forde at man overbelaster sin router, eller som du sikkert kender fra din computer, der sker en fejl så genstarter man og så virker det igen, jeg vil dog sige at hvis det er noget der sker ofter er og det er en ny router skal man få byttet routeren, og hvis den er ved at være gammel kan man mane gange nøjes med at opdatere firmwaren.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Altså nu må jeg lige blande mig. Altså når du siger, at du koblede den direkte til, mener du så, at du fjernede din router, slukkede for den og satte det lille stik, som normalt sidder inde i din router ind i din (dvs. ikke-LAN -stik) og direkte ind i modemporten op din computer?

se evt. http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-55316  (scroll ned og se under punkt 4 og 5)

Hvis det var din fremgangsmåde, og forbindelsen stadig er ustabil.

1) Er dine kabler hjemme installeret selv eller af montør?

2) Vi har haft problemer med snegle i en samleboks, som er en lille dims skruet fast udenfor nederst på husmuren. -Måske skal der noget rensning til her. Der kan være støv og jord mv.

3) Der kan være en nærliggende tdc-central et sted, som ikke har samlet tingene ordentligt, eller lider af dårlige samlinger mv.  -opfodr en tdc-mand til at tjekke, om der er noget knækket i centralen.

4) Du kan få aftalt en måling af din forbindelse helt til centralen med noget specialværktøj, for at de for det første kan se, om alt er samlet rigtigt og om alle ledere i dine kabler rent faktisk leder noget. Der kan jo være en løs forbindelse.

5) Få gennemtestet alle internetkabler i dit hus. Jeg kender eksempelvis noget, som har et lille stykke måleudstyr, som bare skal sættes i et Ethernetkabel i begge ender, og så sender den ellers svag batteristrøm igennem dine kabler, og så er der nogle lysdioder, som angiver, om det hele går klart igennem og er rigtigt samlet.

Men helt klart, så ring til TDC, og du skal bare vente, og du skal fortælle om problemet som det er og hvor lang tid du har haft det. De har nemlig en tendens til af vifte een af igen, meget proffesionelt uden man lægger mærke til det. Så sender de en tekniker, som så tjekker forbindelsen efter en uge, og siger, at nu er det hele rettet, men det er det så bare ikke alligevel.

Vedr. IP-adresserne, så har det ikke noget med det at gøre. De dynamisk tilkøbte IP-addresser angiver bare, at du kan sætte to router direkte til to seperate telefonkabler, og kan så fungere dobbelt. Det er meget smart, men de færreste kan bruge det til noget.

I routeren er der noget som hedder DHCP, som uddeler IP-adresser til dine PC'er inden for hjemmenetværket. De rangerer fra 192.168.1.1-192.168.1.100. Det er alle IP-adresser, som er tildelt til privat brug af internationale organisationer.

Prøv evt. at resette din router.

Fortæl herefter hvordan det er du opsætter den ned til mindste detalje med undtagelse af passwords. Det kan være det er et opsætningsproblem.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Herefter opdater din routers firmware:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5828  - tjek desuden, at det er den rigtige router modelnavnsmæssigt. Ellers kan du kraftigt ødelægge den.

Dette trin kan jeg desværre ikke være behjælpelig med, eftersom jeg ingen forstand har på at opdatere routere med firmware.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)