Svar

Meget svingende hastighed

Jeg har homeduo og har indenfor den sidste uges tid oplevet at min hastighed svinger rigtig meget. Normalt ligger den på en 3.6gb/0.7gb når jeg tager hastighedstesten. Dog kan den pludselig under spil eller i forbindelse med download falde til 0.3/0.1 eller lavere. Dette betyder typisk en latency på en 1.5sec. Efter en 2-5 min hopper den så op til min normale hastighed igen hvorefter den bliver en 2-5min, hvorefter den så igen begynder at falde voldsomt. Jeg har prøvet at resette router etc., men intet synes at virke. Nogen som kan hjælpe eller som har en ide om hvad dette kan skyldes?

Jeg skylder at sige at det ikke har noget med telefonen at gøre, da det er totalt uafhængig af dette.

På forhånd tak!

icon

Bedste svar af Tengu 23 april 2012, 14:57

Er i flere på nettet derhjemme? 

Hvis du har en torrent-klient kørende, kan det være en rigtig god idé at begrænse eller slukke for den, når den ikke bruges, hvis den makser din upload hastighed ud en gang i mellem, vil du få noget der minder om de problemer du har der. ADSL'en kan ikke håndtere fuld hastighed på upload og samtidig levere fuld download, har selv prøvet noget lignende med et program der "periodisk" maksede min upload helt ud.

Men det kan selvfølgelig også være en fejl på linjen, men bedste bud er at ringe til kundeservice, de kan se på linjen, hvad der skulle være galt.

Se original

3 Kommentarer

Er i flere på nettet derhjemme? 

Hvis du har en torrent-klient kørende, kan det være en rigtig god idé at begrænse eller slukke for den, når den ikke bruges, hvis den makser din upload hastighed ud en gang i mellem, vil du få noget der minder om de problemer du har der. ADSL'en kan ikke håndtere fuld hastighed på upload og samtidig levere fuld download, har selv prøvet noget lignende med et program der "periodisk" maksede min upload helt ud.

Men det kan selvfølgelig også være en fejl på linjen, men bedste bud er at ringe til kundeservice, de kan se på linjen, hvad der skulle være galt.

Mange tak for svaret - jeg er helt sikker på at det ikke er en torrent-klient som tager hastigheden, da jeg ikke selv har en kørende og da ingen andre i hustanden nødvendigvis er på nettet når det sker. Jeg vil tage kontakt til kundeservice - tak for svaret!

Jeg har oplevet nøjagtig det samme hele eftermiddagen/aftenen i dag - beskrivelsen er lige i øjet.

Jeg har ingen fejl på mit LAN og ingen torrent downloads eller lignende. Fejlen opstår selvom der kun er én klient aktiv. Er sikker på at fejlen er på bredbåndsforbindelsen. Jeg har prøvet at genstarte routeren nogle gange, men uden resultat.

Har netop skrevet en fejlmelding til TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P