Meget langsom overførselshastighed til/fra WD My Book Live 3TB

• Bruger
  • 12 kommentarer
Hej i forum

Jeg har fået mig en Western Digital My Book Live 3TB Nas som jeg har koblet til min TDC router. 

Det er sådan en her: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=280

I følge flere forums hvor de snakker overførselshastigheder til / fra denne NAS, skulle hastigheden ligger på omkring 30-35 mbyte/sec, minimum - andre oplever helt op til 50-60 mbyte/sec. Dette er self. med kabel fra Nas til router til PC. 

Jeg oplever dog meget langsommere hastighed til/fra min NAS, helt ned til 3-5 mbyte/sec på kabel. Jeg tænker på, om der er nogle indstillinger i routeren som jeg skal lave, før jeg kan udnytte min NAS's hastighedspotentiale? Det kan ikke være fordi den tror den skal bruge wireless istedet for kabel (har ingen wireless dongle i stationær PC).

Er der andre der oplever den her type problemer med TDC router til NAS?

Kabelinfo: Der er ca5 kabel fra NAS til router, 1meter. Der er ca 8meter cat5 kabel fra router til PC. 

6 Kommentarer

Hov fik vist placeret denne i den forkerte kategori - den kan flyttes Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er du klar over at der er forskel på Mbytes og Mbits - ikke?

Vh

Peter

Jo altså, den skulle gerne kunne overfører 30-35 mb via kablet LAN /sec. Jeg er ikke lige helt klar over hvormeget det så er i megabit, men der findes sikkert en online "bit calculator" et sted. 

Så fandt jeg lige sådan én. Ifølge denne calculater så skulle den så gerne kører med minimum 240 megabits overførselshastighed over kablet lan. Der er også nogle andre bits og bytes med i tabellen hvis det kan hjælpe. 

30 megabytes(informal notation: kilobyte = 1024 bytes)

bits251658240
bytes31457280
kilobits245760
kilobytes30720
megabits240
megabytes30
gigabits0.234375
gigabytes0.029296875
terabytes2.86102294921875e-05
petabytes2.79396772384644e-08
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Lennart1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dafojk.

Det er altid træls, når hastigheden er langsom. Om det så er overførelse intern på lokalnettet eller det er på Wan siden af nettet. 

Grunden til du oplever lav hastighed på dit lan netværk lige pt, er fordi vores TDC Homebox adsl/vdsl kun er med 100mbit lankort i. 

Hvis du ønsker at få 1000mbit (gigabit net) så skal der opgraderes til vores nyeste homebox HGW3 som denne kaldes. Jeg må bede dig ringe til vores hotline på: 70703030 - og sige du ønsker dette i stedet, hvis du ønsker at få vores nyeste box med gigabit net indeni.
(Opgradering af eksisterende udstyr er mod egenbetaling) - redigeret af rabo

Alternativt, kan du sætte din egen switch på efter homeboxen. Dette skal selvfølgelig være en gigabit switch. Herved kan du overføre lokale filer på dit lokal net med op til 1000mbit/s. (Husk at omregne)

Hvis du stadig oplever problemer med hastigheden efter dette. Vil jeg anbefale dig, at tjekke op på, om din WD LIVE er fuld opdateret med nyeste firmware.

Mvh. Lennart

Hej Lennart

Mange tak for svaret! Jeg vil undersøge sagen med hotline og se om det hjælper med en ny homebox. 

God jul

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P