Meget langsom backup

• Deltager
  • 9 kommentarer
Jeg har for nylig installeret HomeDuo Secure og glædede mig til online backup. I første omgang lagde jeg godt 3 GB dokumenter og 194 GB billeder over på HomeDisk. Efter 8 dages snurren er dokumenterne backed up og ca. 27 GB af billederne. Den arbejder sig stædigt fremad med 3-4 GB i døgnet. I dag har jeg været hjemmefra hele dagen, og da jeg kom hjem, havde den ædt yderligere 1 GB. Med det tempo vil det jo tage måneder at komme igennem, og i mellemtiden har jeg måske ændret både det ene og det andet. Er dette normalt?

Jeg har for forsøgets skyld i går lagt en lille ny tekstfil over i Dokumenter på HomeDisk. Den blev hurtigt backed up. Jeg lagde samtidig en anden ny lille tekstfil ind i en de af mapper på computerens skrivebord, som jeg har liggende på HomeDisk. Den er ikke blevet registreret. Skal alt, hvad der ligger på HomeDisk have backup, før den begynder at lede efter ændringer på computeren?

I håb om at nogen kan fortælle mig, om back up systemet virkelig skal være så tungt,

mvh Karsten

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg ved ikke helt med Backup mellem computer og homedisk, så det vil jeg ikke skrive noget om.

men den hastighed du skriver at du laver online backup med, passer meget fint.

der var en anden som ikke kunne forstå hvorfor det tog så lang tid så jeg laved en udregning, du kan bare sette dine egen tal ind og så kan du finde den tid det teoretisk kan gøres på(Teoretisk minimums tid)

/t5/Bredb%C3%A5nd/Langsom-backup-af-Homedisk/m-p/20411#M3604

Hej Karsten

i tidsrummet 7-23 kører der kun 250kbs for at du stadig kan surfe og andet(dette kommer der en rettelse på, hvor den vil bruge fuld hastighed når der ikke er andet trafik)

dertil tager hver fil ca 1 minut i for og efterbehandling og så kommer selve uploadingen

hvis du sletter filer inden de er blevet uploaded vil den desværre også bruge 1-2 minutter på backupserveren per fil(dette arbejdes der på at lave en løsning på).

Tak for svar. Det giver god mening - selvom det også er lidt trist. Jeg havde troet, at jeg havde fået en mere løbende online backup, men træerne vokser altså ikke ind i himlen. Jeg kan se, at jeg - i hvert fald hvad billeder angår - må nøjes med at bruge det som depot for færdigbearbejdede billeder, så der ikke sker for mange ændringer hen ad vejen. Ærgerligt nok.

Men hvad med mit andet spørgsmål? Når nu HomeDisken om nogle måneder har gnavet sig igennem de mapper, jeg har lagt over på den, vil den så begynde at gennemgå de samme mapper på computerens skrivebord for at overføre ændringer?

mvh

Karsten

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Peber.

Det gør min i hverttilfælde - altså giver sig til at registrere ændringer.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)