Manglende licens til musiknumre

Hej,

Jeg har brugt tdc-play i en årrække og kan nu konstatere at der er en del kunstnere jeg ikke længere har mulighed for at høre på tdc-play, f.eks. Phil collins men også mange mange andre. De har tidligere indgået i mine playlister. Hvad er ændret?

Venlig hilsen

Jesper

1 Kommentar

HEj Jesper.

Jeg har haft samme problem, og snakket med deres support, og fået dette svar fra dem.

"

Du burde kunne afhjælpe problemet ved at ændre på indstillingerne i din Windows Media Player jf. nedenstående vejledning.

Her er først 2 links fra Microsoft som hjælper dig med at få opgraderet dine DRM-licenser. Du bør installere begge i følgende rækkefølge:

http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

Såfremt dette ikke hjælper, vil jeg bede dig følge vejledningen nedenunder. Møder du fortsat fejlen efter du har fulgt nedenstående vejledning, er du naturligvis mere end velkommen til at tage fat i mig igen.

OBS - Windows 7: Benytter du Windows 7 kan du forsøge at rette i registreringsdatabasen ved hjælp af følgende link: www.tdc.dk/9292

Windows Media Player 9:

Benytter du Windows Media Player 9 og Windows XP, anbefaler vi at opgradere til Windows Media Player version 10 eller nyere. Disse kan hentes på http://www.microsoft.dk.

Jeg vil også foreslå at deaktiverer firewall, popupblockers, og andre sikkerhedsprogrammer, der kunne tænkes at blokere inden du starter opgraderingen. Det er vigtigt, at ovenstående vejledning gennemføres i Internet Explorer.

Benytter du Windows 2000, er det ikke muligt at opgradere til 10 eller nyere, men prøv stadig at gennemgå nedenstående vejledning - den vil dog ikke passe ordret til Windows Media Player 9.

Jeg vil også gøre opmærksom på, at du skal benytte Windows Media Player version 10 eller højere, da det er den eneste afspiller, der understøtter DRM-licenser.

Windows Media Player 10:

1. Gå i Funktioner og Indstillinger.

2. Vælg fanebladet ¿Netværk¿ og fjern UDP og Multicast. Marker ¿HTTP¿ samt ¿TCP¿.

3. Vælg fanebladet ¿Kopier musik¿ og under ¿Format¿ vælges MP3 (MPEG Layer 3) eller Windows Media-lyd (der skal ikke være flueben i ¿Kopibeskyt indhold¿).

4. Vælg fanebladet ¿Mediebibliotek¿ og marker ¿Opdater musikfiler ved at hente manglende medieoplysninger fra Internettet¿.

5. Vælg fanebladet ¿Beskyttelse af personlige oplysninger¿ og marker de 4 flueben under ¿Forbedret afspilning og anvendelse af enheder¿.

6. Genstart Windows Media Player og forsøg igen at afspille musikken.

Vær opmærksom på, at Media playeren ikke må afspille musik, når der foretages opdateringer.

Windows Media Player 11:

1. Højreklik "Aktuel afspilning" og vælg "Flere Indstillinger".

2. Vælg fanebladet "Afspiller" og marker "Hent codecs automatisk".

3. NB! Følgende er ikke nødvendigt at rette, men skal du kopiere en CD, er det en fordel at vælge MP3. Vælg "Kopier musik fra CD (rip)" og vælg "MP3? under "Format" i rullemenuen.

4. Vælg fanebladet "Bibliotek" og marker "Hent yderligere oplysninger på Internettet".

5. Vælg fanebladet "Netværk" og marker "RTSP/TCP" samt "HTTP" og fjern markeringen i "RTSP/UDP". Det anbefales ikke at sætte flueben i "Port" ud for "RTSP/TCP", da det kræver avanceret opsætning.

6. Vælg fanebladet "Beskyttelse af personlige oplysninger" og marker "Hent automatisk brugerrettigheder når jeg afspiller eller synkroniserer".

7. Genstart Windows Media Player og forsøg igen at afspille musikken.

Vær opmærksom på, at Media playeren ikke må afspille musik, når der foretages opdateringer.

Windows Media Player 12:

1. Højreklik "Aktuel afspilning" og vælg "Flere Indstillinger".

2. Vælg fanebladet "Afspiller" og marker "Føj musikfiler til bibilioteket, når de afspilles".

3. NB! Følgende er ikke nødvendigt at rette, men skal du kopiere en CD, er det en fordel at vælge MP3. Vælg "Kopier musik fra CD (rip)" og vælg "MP3" under "Format" i rullemenuen.

4. Vælg fanebladet "Bibliotek" og marker "Hent yderligere oplysninger på Internettet".

5. Vælg fanebladet "Netværk" og marker "RTSP/TCP" samt "HTTP" og fjern markeringen i "RTSP/UDP". Det anbefales ikke at sætte flueben i "Port" ud for "RTSP/TCP", da det kræver avanceret opsætning.

6. Vælg fanebladet "Beskyttelse af personlige oplysninger" og marker de fem flueben under "Forbedret afspilning og anvendelse af enheder".

7. Genstart Windows Media Player og forsøg igen at afspille musikken.

Sagsinformationer:

Login til TDC: sysligt.

kunden har ofte problemmer med at forny licens på downloadede play nr. en pc ber den om logind uden at det hjælper at skrive det en anden siger den at licens erf fornyet men starter ikke.

Vidste du...

at du kan finde hjælp til brug af TDC Play Musik på http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_play

Med venlig hilsen

TDC Privat

"

Håber det er til hjælp

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$