Svar

Manglende adgang til internetside.

Jeg har fået det problem at der er én bestemt side på internettet hvor jeg hele tiden får den besked at der ikke kan oprettes forbindelse til siden, det er www.opload.tv2east.dk via tv2's hjemmeside, jeg har også både adgangskode og password direkte til det FTP oploadprogram som ovenstående henviser til, men ingen af vejene kan jeg komme igennem, jeg får hele tiden den besked at der ikke kan oprettes forbindelse, og siden ikke kan vises, jeg kan heller ikke oprette forbindelse via den computer jeg har stående med forbindelse til min router fra TDC.

Hvis jeg bruger en computer med trådløs internet, er der ingen problemer.

Der er ikke blevet ændret i mine computere, og jeg har altid kunne få forbindelse, det er vigtigt for mig, da jeg sender billeder og film til tv2 øst.

icon

Bedste svar af Huddi 30 august 2012, 12:44

Hermed en tak til jer der har bidraget til løsningen af mit problem, som nu er overstået.

jeg kontaktede TDC, men deres eksperter havde faktisk ingen løsninger, deres mening var at det var min computer der var noget galt med, og at problemet faktisk ikke lå inden for deres hotline, med den besked satte jeg en helt ny stationær computer til systemet, men problemet var det samme, en af eksperterne fra TDC ændrede alligevel på nogle ting i min computer hvor han mente det kunne være galt, for han var sikker på at det var opsætningen der var blevet ændret, men intet hjalp, man var så tæt på fra TDC's side at opgive, at man mente, at hvis problemet skulle løses, så kunne det kun foregå ved at skifte internetudbyder, for det havde jeg sagt jeg ville gøre, for at få løst problemet, men teknikerne var åbenbart indstillet på at forsøge til sidste mulighed.

En tekniker fra TDC nævnte i en samtale noget for mig, som jeg mente skulle undersøges nærmere, han sagde at homeboksen efter hans viden skiftede data hver 12. time, mente han det var, hvis den var slukket, det skulle selvfølgelig afprøves, så jeg slukkede homeboksen i 15 timer, genstartede den og nu er der ikke et øje tørt, for nu virker systemet 100%, både via internet og FTP programmer, så problemet lå åbentbart i homeboksen, og må selvfølgelig ligge indenfor deres hotline, da det var TDC udstyret der fejlede.

Jeg har selvfølgelig orienteret de kloge personer i TDC om hvordan problemet er blevet løst.

Så nu er den tid som TDC havde reserveret hos en ekspert annulleret, dette her er kun til orientering for jer og andre der måske kommer ud fra samme problem.

Men tak for hjælpen!

Se original

19 Kommentarer

Hej Huddi

Jeg kan heller ikke komme ind på det link du har sat, men det kan jeg godt hvis jeg skifter o'et om til et u, og fjerner www.

http://upload.tv2east.dk

Nu var det desværre mig der havde skrevet forkert, den adresse jeg ikke kan komme ind på hedder nøjagtig, upload.tv2east.dk

Hej

Har du prøvet at klikke på det link jeg har sat?

Hvilket sikkerhedsprogram har du?

Jeg har prøvet med det skrevne link, uden held.

Jeg bruger Symantec AntiVirus og Windows Firewall.

Siden jeg nu ikke kan komme ind på har altid virket, med den indstilling jeg har nu, også med Firewall slået til, og jeg har prøvet at slå den fra, men intet lykkedes.

Kan det lade sig gøre at den der har adressen, eller en anden der har kode og password, (til det FTP program det her drejer sig om) kan lave en blokkering så bestemte personer afholdes fra at komme ind og besøge siden? 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

I princippet kan man faktisk godt blokere nogle IP-adresser. Men det er næsten med garanti ikke det der er galt. Bl.a. kan man ikke bruge den måde til 100% sikkert at f.eks. lukke dig ude, da du sandsynligvis, som de fleste andere, er på dynamisk IP-adresse. At det så i realiteten sikkert er sjældent du i virkeligheden får en ny IP-adresse er selvfølgelig en anden sag....

Bliver der ikke oplyst et fejlnummer?

Vh

Peter

hej

Det er misvisende at du har klikket på accepteret ud for dit indlæg, når dit problem ikke er løst. Ud for dit indlæg til højre, står der indstillinger og i det gardin vil du kunne trække din markering tilbage.

Jeg kender ikke dit virus program, men har fåået at vide, fejlen måske kan ligge der. Der må være et sted i dit virusprogram, hvor du kan tilføje den webside så virusprogrammet vil acceptere den.

Du kan også prøve at få vindows til at acceptere siden, ved at klikke på funktioner på menu-linien. Dernæst på internetindstillinger - sikkerhed - ud for internet klikker du på websteder og der tilføjer du den side.

Hvis noget af dette virker er det mit indlæg du skal markere som løst. Blinkende humørikon

(ups - havde ikke set Peter havde svaret.)

Hej.

Det fremgår af den pågældende side hos TV2 at upload skal ske efter aftale med TV2. Har du talt med TV2 om problemet - det kan jo være TV2's server, der blokerer, eller TV2 kan oplyse om funktionen kræver at nogle særlige portnumre er åbne.

Har du et privatabonnement eller et erhvervsabonnement hos TDC, og er routeren en TDC Homebox?

Man kan selv blokere for adgang til internetsider i Homebox (kun med privatabonnement, har man erhvervsabonnement kan kun en TDC-tekniker lave om i Homebox-indstillingerne). Man kan sandsynligvis også i diverse sikkerhedsprogrammer blokere for adgang til internetsider. Kan du ved en fejl have blokeret for siden i stedet for at tillade den?

Bruger du samme DNS-server på den PC, hvor adgangen virker, som på den PC, hvor adgangen ikke virker? Standarden for TDC Homebox-brugere er at boksens IP-adresse 192.168.1.1 bruges i PC'en som DNS-serveradresse, men det er muligt at ændre dette. Google har et par alternative DNS-serveradresser, som er 8.8.8.8 og 8.8.4.4. Disse kan eventuelt afprøves.

Muligvis kan det hjælpe at slette de midlertidige internetfiler.

M.v.h.

MS-ERIK

Det er er homeboks privat jeg bruger, men jeg har ikke ændret noget ved den, for jeg er ingen nørd til alt det tekniske, så mange af de ting der bliver nævnt her er sort snak for mig, derfor skal jeg ikke have pillet for meget i systemet hvis jeg ikke nøjagtig ved hvordan det skal gøres.

Jeg har altid kunne komme ind, både direkte til upload.tv2east.dk som giver adgang til en ftp server, jeg har også direkte adgang til serveren, med brugernavn og password, men ingen af delene kan jeg komme igennem på, der bliver bare fortalt at siden ikke kan vises, eller "unable to log onto server".

Hvis jeg prøver med en trådløs netforbindelse, så er der ingen problemer, det er kun når jeg bruger mit fastnet.

Det er den samme computer som jeg kører med på min router, som jeg bare kobler fra routeren og så kører med en trådløs forbindelse, det tager bare for lang tid at sende film på en trådløs forbindelse, derfor skulle jeg gerne have min fastnetadgang til at køre.

Men lige meget hvad jeg gør så nægter systemet mig adgang.

Jeg har talt med Tv2 og de har led mig igennem et par ting jeg kunne gøre med nulstilling et par steder, og koble firewall fra, men det havde ingen efekt.

Det mærkelige er jo at systemet altid har virket.

Har jeg forstået det rigtigt: Det er den samme computer og den samme TDC Homebox-router, hvor forbindelsen virker med trådløs forbindelse men ikke med kablet forbindelse?

Er det kun upload.tv2east.dk der er problemer med, eller gælder det også andre internetsteder?

Vises der slet intet billede, eller kommer den side fra TV2 ØST, hvor man skal vælge den fil, der skal uploades?

Noget, der er forskelligt efter om man bruger trådløs forbindelse eller kablet forbindelse, er netkortene i computeren, hvor der bruges et separat netkort til hver type forbindelse. Dermed kan indstillingerne i netkortene være forskellige, og måske er det her, at problemet ligger.

Det er muligt at computeren kan have to netforbindelser aktive på én gang, hvis man ikke enten slukker for den trådløse del når der anvendes kabel, eller manuelt afbryder den trådløse forbindelse hvis den er sat til at starte automatisk. Dette kan måske også være årsagen.

Hvis det ikke hjælper at frakoble den trådløse del når der anvendes kabel, kan du prøve at undersøge netkortindstillingerne. Det kan bl.a. gøres således:

Nederst på skærmen til højre tæt på uret, er der en netikon. Klik med højre musetast på den. Vælg "Åbn Netværks- og delingscenter". Under afsnittet med "Opret eller afbryd forbindelse" er der et punkt, der hedder Forbindelser. Her kan man se de aktive forbindelser. F.eks. kan der stå LAN-forbindelse hvis det er en kabelforbindelse. Klik på forbindelsesnavnet, og derefter på knappen Detaljer.

I billedet med detaljer skulle der gerne stå følgende i linier vedr. IPv4:

IPv4-adresse              192.168.1.xxx (xxx er tal i interval 10-254)

IPv4-undernetmaske   255.255.255.0

IPv4-standardgateway 192.168.1.1

IPv4-DNS-servere       192.168.1.1 (der kan være flere)

IPv4-WINS-server       (tom)

Hvis der er flere aktive forbindelser, f.eks. hvis både kabel og trådløs er aktive samtidig, så undersøg de andre forbindelser på samme måde. Indholdet skal være som ovenfor, med den meget væsentlige undtagelse, at tallet for xxx skal være forskelligt for hver enkelt forbindelse og computer.

Hvis der heller ikke er noget galt her, har jeg ikke umiddelbart nogen forklaring eller løsning. Men der er mange indstillingsmuligheder i netkort, så der kan være et eller andet, der er blevet ændret, men jeg har intet bud på hvad det kan være. Når forbindelsen tidligere har fungeret betyder det, at et eller andet er blevet ændret. Er der installeret noget på computeren for nylig, og er den beskyttet med sikkerhedssoftware?

M.v.h.

MS-ERIK

Det er kun siden upload.tv2east.dk, både når jeg går ind via tv2east hjemmesiden og når jeg går ind via FTP-programmet, som jeg både har brugernavn og kode til, men i begge tilfælde er det jo upload.tv2east.dk der bruges, det er her problemet ligger.

Det er både min fastnet og den computer der køre på den router der sidder i homeboksen der er problemer med, de to computere kører jo så på samme indgang, og benytter sikkert også samme ip-adresse, det er min trådløse der kører med et usb-stik og et andet selskab end TDC der virker, men da jeg overfører film er denne løsning ikke optimal.

jeg har jo et par konkurrenter, og min fornemmelse siger mig at en af disse personer, som prøver at udkonkurrer mig, på en eller anden måde har fået blokeret min ip-adresse, det er åbenbart en fast ip-adresse jeg har, og ikke en dynamisk, måske en overregering med den tro, men der er flere ting der taler for, at det er her problemet ligger, jeg ved ikke hvordan man gør, men jeg vil prøve og få ændret min ip-adresse til en dynamisk så den evt. skifter en gang imellem, jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men kunne det måske ikke udelukke min mistanke, og måske løse problemet, hvis ip-adressen er blev ændret?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis ikke du betaler ekstra for et have en statisk IP-adresse - så har du en dynamisk. Så det ved du bedst selv.

Konspirationsteorien er meget besnærende - men fuldstændig urealistisk.... Næ - som flere af de andre er inde på, så er det en indstilling på din egen computer de står forkert. Argumentet om at det har fungeret, det holder desv. heller ikke. Indstillingerne bliver ændret løbende når dit software opdaterer sig selv.

Mit bedste bud er at du får nogen til at hjælpe dig da der tydeligvis er et kommunikationsproblem her. Håber ikke du tager det ilde op - men det er ikke så mange spørgsmål du har besvaret her... :-) Jeg medgiver da gerne at de også er lidt nørdede....

Vh

Peter

Den bedste løsning er nok at gøre som PeterA foreslår, d.v.s. at du får hjælp af en teknisk kyndig person. Noget tyder på at det er en mere teknisk kompliceret ting, der skal rettes.

Men jeg forstår nu at den trådløse forbindelse, der virker, ikke går via TDC, og at ønsket er at den kabelforbundne forbindelse via TDC er det, der skal bringes til at fungere.

Jeg kan godt starte hjemmesiden fra TV2 ØST til upload med en kabelforbundet forbindelse via TDC Homebox. Derimod ikke en FTP-forbindelse, da man bliver afkrævet brugernavn og adgangskode, som jeg ikke har. Men så er det TV2's server, der blokerer, ikke computeren.

M.v.h.

MS-ERIK

Jeg har både brugernavn og kode til ftp-serveren, men den afviser åbenbart min ip-adresse.

Jeg tvivler på at problemet kan løses via TDC Forum (som jo er kunder, der hjælper andre kunder), men for at forsøge endnu en gang, så er der brug for svar på disse spørgsmål:

1. Hvilken slags computer drejer det sig om (Windows PC eller MAC)?

2. Hvor gammel er den sådan cirka?

3. Hvis det er en Windows PC, hvilken Windowsversion har den?

4. Hvilket FTP-program bruger du, og hvordan bruges det?

5. Hvilket sikkerhedssystem bruges (intet, TDC Sikkerhedspakke, Windows firewall, o.s.v.)?

6. Hvilket TDC-abonnement har du (kan f.eks. være Home Duo, Home Trio o.s.v.)?

7. Når du forsøger med kabelforbindelse, er du så HELT sikker på at den trådløse forbindelse er afbrudt?

Der kan jo også være tale om en fejl i TDC Homeboxen. Har du talt med TDC Kundeservice? TDC Kundeservice kontakter: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=19449

M.v.h.

MS-ERIK

Jeg afventer, for TDC har sat et par kloge mænd på sagen, så snart jeg høre noget, skal jeg nok komme med en orientering, hvis eller når problemet er løst.

Men mange tak for jeres velvilje til at hjælpe, indtil videre er sagen overladt til TDC.

Hermed en tak til jer der har bidraget til løsningen af mit problem, som nu er overstået.

jeg kontaktede TDC, men deres eksperter havde faktisk ingen løsninger, deres mening var at det var min computer der var noget galt med, og at problemet faktisk ikke lå inden for deres hotline, med den besked satte jeg en helt ny stationær computer til systemet, men problemet var det samme, en af eksperterne fra TDC ændrede alligevel på nogle ting i min computer hvor han mente det kunne være galt, for han var sikker på at det var opsætningen der var blevet ændret, men intet hjalp, man var så tæt på fra TDC's side at opgive, at man mente, at hvis problemet skulle løses, så kunne det kun foregå ved at skifte internetudbyder, for det havde jeg sagt jeg ville gøre, for at få løst problemet, men teknikerne var åbenbart indstillet på at forsøge til sidste mulighed.

En tekniker fra TDC nævnte i en samtale noget for mig, som jeg mente skulle undersøges nærmere, han sagde at homeboksen efter hans viden skiftede data hver 12. time, mente han det var, hvis den var slukket, det skulle selvfølgelig afprøves, så jeg slukkede homeboksen i 15 timer, genstartede den og nu er der ikke et øje tørt, for nu virker systemet 100%, både via internet og FTP programmer, så problemet lå åbentbart i homeboksen, og må selvfølgelig ligge indenfor deres hotline, da det var TDC udstyret der fejlede.

Jeg har selvfølgelig orienteret de kloge personer i TDC om hvordan problemet er blevet løst.

Så nu er den tid som TDC havde reserveret hos en ekspert annulleret, dette her er kun til orientering for jer og andre der måske kommer ud fra samme problem.

Men tak for hjælpen!

Hej Huddi

TDC må da love for, at de har nogle kunder der ikke sådan vil give op. Det er skønt du har fundet fejlen og fortalt dem og os om det. Meget glad humørikon

thumbs up.jpg

En lille bøn som jeg før har omtalt over for dig. Da det er i dit sidste indlæg du skriver løsningen, bør du  trække din første løste markering tilbage og sætte dit sidste indlæg som løsning. Længere oppe i tråden har jeg fortalt hvordan.

Go' weekendBlinkende humørikon

Hej Maja

jeg ved ikke hvad det er du mener, jeg har på intet tidspunkt markeret nogen steder, og jeg ved ikke hvor jeg skal gøre det, der står intet om at trække noget tilbage, eller markere noget som løst, som jeg ser det.

Jeg kan kun se at der nederst på siden står "accepteret løst tråd" skal jeg så her skrive hele historien igen, hvordan problemet er løst?

Hej

Ok jeg vil gerne prøve at forklare det lidt tydeligere.

Hvis du ser dit allerførste indlæg, vil du se en gul linie. I den linie står der med hvidt: Løst! Gå til løsning.

Ordene Gå til Løsning er et link. Klik på det link.

Nu er du hoppet til det indlæg, hvor du starter med at skrive: "Jeg har prøvet med det skrevne link, uden held." Ud for den linie  - ude til højre - står der "indstillinger". Når du klikker der, kommer et gardin frem, lidt nede på gardinet står der "ikke en løsning"  Klik på den linie.

Nu forsvinder den gule linie fra dit indlæg.

Find dernæst det indlæg hvor du skriver, hvad du har gjort, for at rette den fejl du beskriver i dit første indlæg. Ude til højre for dit indlæg, kan du se en knap, hvor der står "Accepter som løsning"

Nu kan brugere som læser dit første indlæg klikke på den gule bjælke og hurtigt komme ned til din løsning.

håber det giver mening. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P