Manglende adgang til internet

Jeg har en Nokia E72 som kun vil gå på internettet via WLAN. Den har før også gået på via TDC www 3g+gprs. Nu skriver den at der ikke kan oprettes forbindelse. Hvad kan jeg gøre for at komme på nettet igen, når der ikke er WLAN i nærheden?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du skal først lige prove at opsette den til internet og fly.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=15159.

Jeg har prøvet at sætte den op, men det hjalp ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er også bare for at være sikker på at der ikke er en fejl.

Der er 2 muligheder,

den er at du på en eller anden måde fået spæret for Datatræfik i dit abonnment, det er det første du skal være sikker på, så der skal du ringe til TDC og høre om der er det.

ellers er det sansynligvis din telefon den er galt med, nu skriver du at det er en nokia du har, desvære er jeg ikke så stærk i min Symbian men jeg vil sige at du skal prøve at tilslutte din telefon og så se om du kan reperer din softvære.

Jeg har nu snakket med Ulrik fra TDC som sendte en sms med opsætning og kode. Jeg fornyede min opsætning, men når jeg prøver at komme på nettet får jeg medelelsen: pakkedatabærerforbindelsen er ikke tilgængelig og handlingen kan ikke udføres

Hej, Prøv at starte internet på din telefon. Du står nu under Bogmærker. Tryk på venstre knap "Valg" og vælg "indstillinger". Vælg herefter "Generelt" og under "adgangspunkt" vælger du "spørg altid".

Nu kan du vælge om du skal gå på nettet enten via wifi eller gprs/3g. Forudsat at du har oprettet disse forbindelsesindstillinger. 

Det gør du under menu-ktrl.panel-indstillinger-Forbindelse-destinationer-internet. Her skulle der både være dit wifi adgangspunkt og dit TDC www 3G+GPRS adgangspunkt som du fik en opsætning på, på SMS.

Hvis du ikke har sat din telefon op til wifi, skal du vælge Adgangspunkt (Tilføj nyt adg.pkt) i stedet for internet samme sted og sætte telefonen op til wifi.

Håber det kan hjælpe.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal også lige tjekke med dit abonnement. Eksempelvis bruger jeg TDC Click, og de har lige ændret dataservicene i dette, dvs. at man lige skal ind at tilvælge en ny ekstraservice (som sikkert ikke længere er forbrugsafregnet men derimod betalt på månedsbasis)

Hvilket abonnement bruger du+

gå til tdc.dk/click

tryk på "Mit click"

tryk nu på "Mine Services"

--

Sørg nu for, at GPRS/MMS er tilmeldt og at (længere nede på listen)

Internet 1GB/5GB er tilmeldt. (bare én af dem)

Dernæst prøv at opsætte din mobil til hhv. fly, mms, GPRS igen ved hjælp af denne:

(du skal finde din mobil på listen og både opsætte til Internet & WAP!! (efter tur, hvis du ikke modtager en opsætnings-sms, så 1) prøv igen 2) din mobil er ikke understøttet.

http://erhverv.tdc.dk/mobilitet/opsaetning/gprs/

Nu kan du gå på nettet!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)