Mange fupopkald fra især +252-numre

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Halløj,

Det er godt gang i de såkaldte Wangiri-opkald for tiden.

Wangiri-kald fungerer således, at den der ringer op smider røret på, inden du kan nå at svare. Ringer du tilbage, er det til et kraftigt overtakseret nummer - ofte ringer svindlerne om natten, så du ubevidst bare svarer telefonen (dette koster dig ikke noget) eller ser opkaldet om morgenen og skynder dig at ringe tilbage (dette kan blive dyrt).

Du kan indmelde fupopkaldene til vores sikkerhedsafdeling her: http://tdc.dk/fupopkald

Vores allesammens Stina har i øvrigt begået en artikel om fupopkaldene, som er et kig værd [i]

Let's be careful out there!

/Ulf

4 Kommentarer

Er det ikke sådan, at TDC selv tjener en mindre formue på at folk ringer tilbage. De opkræver da vist ikke pengene gratis hos kunderne, vel?
Jeg tror at 99,9 procent af kunderne gerne ville spærre telefonen for at ringe til problemlandene, så man ikke risikerer at ringe tilbage til disse fupnumre, men det kan sjovt nok ikke lade sig gøre. det kan det i mange af vore nabolande og vist også i USA og Japan. Pudsigt ikke sandt.
Omdømme 3

Hej MCPeter,

Kan du fortælle lidt mere om hvordan vi forhindrer vores kunder i selv at spærre for at de kan ringe tilbage?  Jeg vil frygteligt gerne komme med et ordentligt svar til dig, men din påstand er lidt for generel til at jeg lige ved hvor jeg skal starte.

/Ulf

Jeg fik oplyst, at jeg ikke kunne spærre for opkald til problemlandene uden at spærre udlandsopkald generelt. Og jeg vil jo gerne kunne ringe til mine venner og forretningsforbindelser i eksempelvis Sverige og Tyskland, men har ALDRIG brug for at ringe til fx Somalia, så hvorfor kan jeg ikke spærre for opkald til Somalia?
Omdømme 3

Hej igen,

Tak for opklaringen Glad humørikon Du kan ikke spærre for opkald til enkelte lande (medmindre din telefon understøtter denne funktion - jeg kunne forestille mig, at der findes én eller flere apps til f.eks. Android-telefoner, der kan håndtere den slags. 

Når dét er sagt, så kan du her se dine muligheder for spærring som TDC-kunde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=11299

Den, der vil være interessant, er nok "spærring af opkald til udvalgte lande med høje forbrugstakster (Udlandsvogter)" - her skal du kontakte TDC Kundeservice for at få lagt dén på.

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P