Kan man undgå for mange kabler til TDC-TV/Multiroom?

Jeg har i dag bredbåndstv og 2 multiroom-bokse, som lige pt. alene er tilsluttet ved løse kabler på gulvet. Efter renovering af lejligheden skal jeg nu have en løsning på disse løse kabler og da det vil kræve trækning af ca. 30-35 m. kabel inkl. over diverse dørkarme  og gennem 4 rum (underlig indretning) vil det blive temmelig upraktisk.

Jeg har hørt, at man evt. kan anskaffe en form for modtager til alm. stikkontakt der modtager det trådløse signal. I denne modtager kan man så isætte et kabel og formentlig tilslutte multiroomboksen, således at der ikke skal være kabeltræk gennem hele lejligheden.

Er der nogen, der har løst et lignende problem og har gode erfaringer med det?

2 Kommentarer

Hej HeidiN

Tak for dit indlæg :-)

Jeg har ikke selv erfaring med det, men har hørt om andre der har fået en elektriker til at sætte et stik op der viderefører signalet. Dvs. at de bagved multiroomen har et stik som går videre til et stik et andet sted i huset, som så er tilsluttet Homeboxen. 

Kan godt se det vil være langt at skulle trække et kabel over 30-35 meter! 

Mvh Jens

TDC

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Flere bruger "Homeplugs" som laver en almindeligt 230v-stikkontakt om til et netværksudtag.

http://www.edbpriser.dk/router/d-link-powerline-av-starter-kit-dhp-307av-id-4174440.aspx

Homeplugs er ofte meget stabile, hastigheden er dog afhængig af de lokale forhold, men det er meget mere stabilt end trådløst. Sommetider kræver det at de 2 homeplugs sidder på samme fase i tavlen.

Man sætter blot homeplugs'ne i og så kører det, og da de ikke koster alverden kan du overveje denne løsning.

Glem løsningen med tv-signaler over trådlæst, det dur ikke, homeplugs sender signalerne via 230v-kablerne.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)