Svar

Kan man udvide sin WiFi dækning?

• TKo
  • 0 kommentarer
Hej,

Normalt kan man "extende" et WiFi netværk med en anden WiFi router. Min TDC installation dækker kun cirka 60% af huset med tilstækkelig performance og jeg har sikret mig en god frekvens til den. Når jeg forsøger at extende TDC netværket med en anden WiFi router (eks. Apple Airport) så får jeg fejlmeddelelse at "network cannot be extended". Jeg kan ikke finde nogle settings på WiFi routeren der ser ud til at have med det at gøre.

Er der nogle der har fået WiFi extension til at virke? Hvad er tricket? Tak på forhånd!

icon

Bedste svar af TKo 29 september 2011, 11:50

Jeg fandt løsningen via Apple support. Skriver den her hvis der er andre der har brug for at udvide deres trådløse netværk dækning. Jeg bruger her en Airport Express til at udvide dækningen for min TDC WiFi router.

Humlen er at opsætte sin Airport som et "roaming" netværk. Det kræver at Airport er forbundet via Ethernet (altså kabel) til en port på TDC routeren. Trådløst, ser det ud til at disse bokse ikke kan spille sammen.

På sin Mac/PC køres Airport Utility og man vælger herefter Airport'en og "Manual Setup".

Vælg "Base station" tab'en og vælg følgende opsætninger

Wireless Mode = Create a wireless network

Wireless Network Name = Same name som TDC netværket

Allow extension of this network = unchecked, fravalgt

Mode = 802.11n (802.11b/g compatible)

Channel = Automatic (eller samme kanal som valgt på TDC router, check evt. denne)

Wireless Security = Det samme som på TDC router, typisk WPA/WPA2 Personal

Wireless Password = Samme password som der bruges til adgang til TDC WiFi

Herefter vælges "Internet" via ikonet i toppen af Airport Utility programmet.

Vælg "connect via Ethernet"

Vælg "Off (Bridge Mode)"

Opdatér indstillingerne hvorefter at Airport Express rebooter og herefter udvider dit trådløse netværk. Jeg har nu fin dækning over hele huset. Det kan være at peak-hastighederne i netværket nu er lidt lavere men for mig var dækning det vigtigste.

Se original

1 Kommentar

Jeg fandt løsningen via Apple support. Skriver den her hvis der er andre der har brug for at udvide deres trådløse netværk dækning. Jeg bruger her en Airport Express til at udvide dækningen for min TDC WiFi router.

Humlen er at opsætte sin Airport som et "roaming" netværk. Det kræver at Airport er forbundet via Ethernet (altså kabel) til en port på TDC routeren. Trådløst, ser det ud til at disse bokse ikke kan spille sammen.

På sin Mac/PC køres Airport Utility og man vælger herefter Airport'en og "Manual Setup".

Vælg "Base station" tab'en og vælg følgende opsætninger

Wireless Mode = Create a wireless network

Wireless Network Name = Same name som TDC netværket

Allow extension of this network = unchecked, fravalgt

Mode = 802.11n (802.11b/g compatible)

Channel = Automatic (eller samme kanal som valgt på TDC router, check evt. denne)

Wireless Security = Det samme som på TDC router, typisk WPA/WPA2 Personal

Wireless Password = Samme password som der bruges til adgang til TDC WiFi

Herefter vælges "Internet" via ikonet i toppen af Airport Utility programmet.

Vælg "connect via Ethernet"

Vælg "Off (Bridge Mode)"

Opdatér indstillingerne hvorefter at Airport Express rebooter og herefter udvider dit trådløse netværk. Jeg har nu fin dækning over hele huset. Det kan være at peak-hastighederne i netværket nu er lidt lavere men for mig var dækning det vigtigste.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)