Kan man slå TDC/Homebox netværket sammen med et eksisterende netværk

• 0 kommentarer
Er det muligt at slå TDC/Homebox netværket sammen med et eksisterende netværk?

Jeg er netop blevet den heldige ejer af en Homebox, Homedisk og en TV-box. Det blev sat op af en tekniker, og det virker helt fint. Min udfordring er at jeg har et eksisterende trådløst netværk, med Sonos og NAS server etc. Så det vil jeg helst ikke vil pille ned. Derudover er mit trådløse netværk væsentligt hurtigere en homebox’ens.

Her under er en oversigt over mit setup

Internet

|                                                       

Homebox            (TDC netværk)

|           |- TV-Box

|           |-Homedisk

|

|-Min egen Router (med mit netværk)

|-Sonos

|-NAS server

|-etc.

Så jeg søger lidt vejledning fra forummet om hvad jeg kan gøre for at få et netværk. Allerhelst om man kan få TDC netværket til at blive en del af ”mit” netværk.

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Heldig? Men jo, det kan du godt. Hvis du nu trækker en kabel (LAN) til din TV-box, Homedisk og Sonos Router til din Homebox. Tre indgange (der er fire).

Deaktiver trådløs på din Homebox, lad din Sonos forblive din trådløse adgang, der så er koblet sammen med din NAS.

Altid dårlig ide, at køre TV trådløst, alligevel!

Eller, hvis din Sonos kan? Lad den "indgå/opret forbindelse" til din Hombox´s Wifi-netværk.

To alternativer, nr 1 er at foretrække for bedste ydeevne. Min mening.

Mvh

Mange tak for dit svar.

Jeg tror desværre ikke jeg forklarede mit problem godt nok.

Udfordringen er at jeg har 2 netværk, som jeg gerne vil have til at blive et.

Først er der mit eget netværk, med en router med NAS tilsluttet og en række trådløse apperater.

Dernæst TDC netværket med Homedisk, Homebox og tv-box, som alle er tilsluttet "via tråd".

Problemet er når jeg sidder på det "mit" netværk kan jeg ikke tale sammen med Homedisk etc., og hvis jeg er på TDC netværket så kan jeg ikke tale sammen med min NAS etc.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)