mailserver vil ikke godkende min mail adresse ???

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'xxxxxxxxxx@gmail.com'. Emne 'Re: Gratis lydbøger -', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 <xxxxxxxxx@privat.dk>: Sender address rejected: Access denied (#2), see http://tdc.dk/4101', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79

hvorfor ?

17 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PeterZ

Prøv først at undersøge din postkontoopsætning.

Kontoopsætningen skal være følgende: 

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587 (ændres fra port 25 )

Marker: Serveren kræver godkendelse.

Prøv at se om det fungerer med denne opsætning.

Hvis domænenavnet i din mailadresse ikke er et TDC domænenavn ( feks. mailto:xxx@gmail.com) så mener jeg at du skal bruge asmtp serveren hos den udbyder som har domænenavnet. Jeg mener det nu er sådan, er ikke lige helt sikker på om det er rigtigt, men prøv evt. også dette.

Prøv om dette kan være en hjælp for dig

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jeg følger lige op,

Det som KPN skrivver er som servanligt korekt.

Du kan ikke sende mail fra andet end TDCs domæner igennem TDC udgående post server, og du skal derfor bruge din mail udbyders udgående server.

jeg kan ikke lige huske den i hoved så du må selv kikke efter.

http://Google.dk Blinkende humørikon

min mail er fra tdc =@privat.dk

jeg skriver til en@gmail.com - det har jeg aldrig haft problemer med før idag

Omdømme 2

Hej PeterZ

Har du så prøvet at kontrollere din kontoopsætning??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja, Du skal som KPN skrev ændre din udgående server.

Følge den vejledning KPN har lagt i et link

Omdømme 3

Hej, Der tog jeg fejl, KPN pleger at legget et link.

Omdømme 2

Hej

miela1 du er hurtig Meget glad humørikon her er så et link

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12370

Omdømme 3

Hej KPN,

Godt, du kan da ikke bare ikke komme med et link nu er jeg jo vantil at det bare er der,

otroligt hvad man vender sig til, kunne selvfølig selv lige have lagt det linkMeget glad humørikon,

Omdømme 2

Hej igen

Ja det kunne du da - men det gjorde du bare ikke  Glad humørikon

tak for rådene - de hjælper bare ikke

nu får jeg denne meddelese

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var: mailto:'XXX@privat.dk'. Emne 'Re: Gratis lydbøger -', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 5.7.1 authentication needed, relaying denied, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23430', Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC78

Jeg fjernede før snabela. Du må have glemt det, du gør det selv i de første indlæg. Det er også sent, du laver dette indlæg Glad humørikon

Omdømme 2

Hej PeterZ

Jeg kan se af den fejlmelding du får, at du anvender forkert brugernavn/adgangskode

Prøv af finde ud af om de er de rigtige. Brugernavnet er enten dit 12-cifrede kundenummer eller den mailadresse som er tilmeldt dit abonnement. Adgangakoden til mail har du fået oplyst af TDC, da du oprettede din mailadresse. Det er dem du har brugt førhen, prøv med dem.

Ellers vender du tilbage hertil

der er ikke ændret noget i password delen

Er der i øvrigt forskel på login og password i til mailkontoen via webmail via Outlook?

Omdømme 2

Hej Hej AndenAnd

Først vil jeg lige byde dig velkommen her på forum

Så skal jeg prøve om jeg kan forklare den lille forskelBlinkende humørikon

Et TDC-login er det du opretter når du skal tilmelde dit eller dine arrangementer til selvbetjening, når du skal oprette mailbox/webmail eller feks. gøre brug af Forum. Til dette login vælger du en gang selv brugernavn og adgangskode/password. Dette login er faktisk din adgangsnøgle til TDC på nettet, også det der kaldes "Mit TDC" så pas godt på dette TDC-login.

Password eller adgangskode  det er det du får oplyst af TDC når du opretter Internetabonnement. Det bruger du når du første gang går på nettet og registrerer dit internetabonnement. Så efterfølgende opretter du den mailadresse som er indbefattet i dit abonnement, - og her får du oplyst en ny adgangskode eller password som kun er gyldig sammen med din mailadresse når du skal opsætte postkonto i en mailklient eller tilknytte mailadressen til selvbetjening/webmail. Det er dette og kun det password/adgangskode som kan bruges sammen med mailadressen ligegyldigt hvor du opretter mailkonto.

Så det er altså to forskellige ting dit TDC-login og din adgangskode/password til mailadressen.

Nu figurerer der altså også to forskellige brugernavne. Et til dit TDC-login, som kun bruges når du logger ind på tdc's hjemmesider. Og så et brugernavn til Mailkontoopsætning. Dette brugernavn kan være dit 12-cifrede kundenummer eller simpelt hen din mailadresse. Disse brugernavne skal bruges rigtigt. Det går ikke at bytte rundt på dem, således at man bruger brugernavnet fra dit TDC-login til din mailopsætning eller omvendt, det samme gælder adgangskode/password. Gem dine brugernavne og adgangskoder, så du ved hvad de hvær især er gyldig til.

Ja det var lidt af en forklaring, jeg håber, at det for dig var noget der giver svar på dit spørgsmål Glad humørikon

Omdømme 2

Hej Peter Z

Har du fået løst dit problem angående din postkontoopsætning

Ellers er der her endnu en ide

Har du ændret serveren til udgående post til asmtp skal du prøve at ændre  brugernavnet til din registrerede mailadresse hos TDC

ellers så er vi ved at løbe tør for forslag.

Godt, at der endelig var en person, som på rimeligt dansk kunne forklare, hvad det handler om : Man skal ned i gemmerne (hvis man har dem ?) og finde det sted, hvor man har oplysningen om et 12-cifret brugernavn (jeg ville nu kalde det for et bruger-nummer for at undgå misforståelsen) og den tilhørende "volapyk-kode" af et password, som blev tildelt, da aftalen blev etableret !!

Hvad du senere har oprettet af mail-adresser (alias) og ændringer af password til noget man kan huske : bare ærgerligt, det er ikke det, du skal bruge !

Så ville det være rigtig fin service fra TDC, hvis man ville fortælle, hvor man kan få disse oplysninger

- hvis man ikke kan finde den gamle udskrift fra 2003 - og så internt i TDC vil fortælle supporterne om, hvordan de skal hjælpe kunderne !!

Men ellers : brug web-mail eller hotmail !

Livet er for kort til at bruge TDC som "service-leverandør" - de er mere optaget af at lave åndssvage reklamer med Claus og Britta og deres bare r.... !  Pas på TDC : der er mange sølvbrudepar, der bruger anledningen til at overveje deres "ægteskab" !

sves

Omdømme 2

Hej sves

Jeg vil da godt lige supplere dit udmærkede indlæg.

Hvis det forholder sig således at man har et tdc-login og bruger TDC's webmail, så kan man feks. efter nyinstallation af windows og mailklient, hvis man har glemt sin adgangskode til brug ved mailkontoopsætning, gå ind i webmail og selv danne en ny adgangskode til mail. Denne adgangskode er så den gældende ved opsætning af mailkonto til alle sine 5 (alias) mailadresser, som man måske har oprettet og kun denne, uanset hvad man skulle have af tidligere tilsendte adgangskoder til opsætning til mail

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)