Mails er væk.

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hvorfor er alle mine gamle mails forsvundet? Før havde jeg 50 mails med bla. kvitteringer osv. Men nu er der kun 5 tilbage, og det er de nyeste. Så alle de gamle er forsvundet på web mailen. Har dem dog stadig på outlook.

32 Kommentarer

Det lader til at du også hente mails til Outlook. Måske har du den sat til at fjerne mails på serveren (dem som ses via webmail) efter X dage og derfor ser du så evt. nu kun de nyere mails. Outlook kan anvende et såkaldt sliding time window for at give tid til at andre enheder også kan nå at poppe/hente nye mails Blinkende humørikon

Ok hvordan ser jeg det, eller ændrer det?

under indstillinger for din konto i Outlook, evt. under avanceret muligheder for den angivet server.

Bruger ikke selv Outlook/Windoze, men ved optionen er der et sted. Måske MajaH kan oplyse det nærmere, hun er bedre til Windoze tror jeg...

Ok super tak. Prøver detGlad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej sfr78

Du skal gå ind i Outlook og trykke på FUNKTIONER derefter

Tryk på INDSTILLINGER og til sidst

Tryk på VEDLIGEHOLDELSE ,jeg har selv sat Slet nyhedsmeddelse efter 5 dage.

Håber det giver mening.

hilsen Bente

Mange takker. Det prøver jeg da ligeBlinkende humørikon

hej sfr78

Hvilken outlook bruger du?

Hvis det er Outlook Expres, skal du gå ind i Kontoinstillinger(Det plejer at være øverst og til venstre. Der står måske filer) - Klik på Din konto - flere instillinger, og der vælger du fanebladet Avanceret. 

Se "Levering" - Der skal være markering ud for "Gem en kopi af meddelelser på serveren"

Der må ikke være markeret i de to nederste kasser.

(Redigeret tilført efter tråd er markeret som løst: sfr78 har gjort opmærksom på følgende: "I kontoindstillinger, skal man dobbeltklikke på ens mail adr. ;)

Husk at din webmail vil blive fuld, hvis du ikke selv går ind og sletter mails. Hvis det sker, vil du ikke modtage flere mails. 

org.jpg 

Hvis din indstilling er som anvist, ved jeg ikke hvad der kan være årsag til de manglende mails.  

Tip: Det er altid en god ide at kopiere de vigtigste mails hen på en usb-nøgle eller et memory kort. 

Hvis jeg lige må hægte mig på...

Jeg har Outlook Express, og jeg modtager mails, men den nederste læserude er tom!!!

Det er sket efter nogle dage med trægt mailprogram, og det er nærmest en katastrofe, da jeg heller ikke kan læse gemte mails Overrasket humørikon(

Kan nogen hjælpe?

Hej Rusti

Jeg er ikke sikker på jeg kan hjælpe dig, Trist humørikonmen jeg har skrevet et svar til dig i den tråd du har oprettet.Glad humørikon

/t5/Mit-TDC/Tomme-mails-HJ%C3%86LP-Outlook-Express/m-p/94976#M8915

Hej sfr78

Af hensyn til andre brugere der har samme problem som du, er det vigtigt at du melder tilbage.  

Hej så har jeg prøvet alle de gode forslag, desværre uden held...... Det skal siges at jeg bruger Micosoft outlook. Nu prøver jeg imorgen ( onsdag) at se om de er væk igen, efter at jeg lige har sendt en masse til mig selv igen. Håber på at det bare lige var en periodisk fejlGlad humørikon

Så har jeg prøvet at sende en igår aftes, men nu er den også væk. Det er KUN mails jeg har modtaget idag jeg kan se. Så gode forslag modtages meget gerne igenGlad humørikon

Det virker lidt uklart præcist hvad synes at forsvinde for dig og hvor.

Husk på at der let kan opstå forvirring hvis du skifter rundt imellem at anvende outlook og webmail. Det er to helt forskellige ting. Mails du 'gemmer' i andre foldere i webmail kan ikke ses i din outlook og omvendt.

Webmail gemmer mails hos TDC, outlook lokalt på din PC (hvor du selv skal sørge for backup jo). Disse to e-post klienter er ikke kompatibel på den måde, kan man sige. Så enten eller... Eneste der er lidt fælles er indbakken som kan ses og opereres på af begge klienter og her skal man holde tungen lige i munden ellers bliver man let lidt forvirret Blinkende humørikon

Jeg burde kunne se indbakken på begge. Men det der forsvinder er alle de gamle mails på TDC´s web mail. Dette problem har jeg aldrig haft før, indtil for ca 14 dage siden.

I så tilfælde ville jeg kontakte TDC og høre dem ad. Det burde jo kun ske hvis du f.eks. sletter dem medmindre du har lagt dem i Papirkurven, der tømmes efter 7 dage.

Ja lige nøjagtig. De siger desværre det samme derinde når jeg ringer til demTrist humørikon

Hej sfr78

Jeg spørger lige igen.

Har du læst dette indlæg: /t5/Mit-TDC/Mails-er-v%C3%A6k/m-p/94732#M8892 Du har muligvis svaret på det jeg skriver der, jeg kan bare ikke finde dit svar.

Det er jo klart at dine mails  forsvinder på webmail, når du åbner dit outlook program.

Der SKAL være markeret med "Gem meddelelse på serveren"  se venligt på skiltet jeg har sat i det indlæg.

Microsoft outlook kan være mange forskællige programmer:

Outlook Express / Outlook 2003 / Outlook 2007 / Outlook 2010  - Alt efter hvilket outlookprogram du har, kan skiltet se lidt anderledes ud.

Hej ja jeg har læst dit indslag, jeg kunne desværre ikke finde det inde i mit program. Men ellers må jeg lede lidt mereGlad humørikon  Jeg syntes bare at de forsvinder UDEN at jeg har haft åbnet outlook også.....

sfr78 skrev:
Hej ja jeg har læst dit indslag, jeg kunne desværre ikke finde det inde i mit program. Men ellers må jeg lede lidt mereGlad humørikon  Jeg syntes bare at de forsvinder UDEN at jeg har haft åbnet outlook også.....

Jeg syns du modsiger dig selv.

Du siger. at du ikke kunne finde den indstilling  Meget glad humørikon Så HAR du jo haft det program åbnet, og det kunne jo være at dine manglende mail er i den indbakke.

Ja jeg åbnede det selvfølig da jeg skulle finde det du havde skrevetBlinkende humørikon Men INDEN det har jeg ikke haft det åbnet i et par dage, hvor de også forsvandt.

Øv - så har jeg desværre ikke flere tip til løsning. Glad humørikon

Så tror jeg endelig det lykkedesHumørikon griner højt Venter lige med at acceptere til det er helt okBlinkende humørikon

For at forhindre evt. ukendt pop af dine mails, kunne du som det første jo skifte password via indstillingerne i webmail Blinkende humørikon

Hej Julenissen

Hvad betyder denne sætning: "at forhindre evt. ukendt pop af dine mails"

Det lykkedes!!!!!! Jeg takker mange gange for den store hjælpMeget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)