Mails ikke leveret til mailboks på grund af fuld mailboks

Hej

Er der nogen som helst mulighed for at få gensendt de mails som er sendt til ens mailboks men ikke er leveret da mailboksen har været fuld? Jeg ved i hvelket tidsrum de omtalte mails er afsendt og hvilken afsender. Da de er genereret automatisk fra afsender, er det nemmeste hvis de kan hentes igen. Nogle forslag?

7 Kommentarer

Jeg følger lige med her. Min svigermor har ikke modtaget mails de sidste 2 måneder, da hun løb ind i TDC's meget lave grænse for hvor mange mails man må have på serveren. Føler mig lidt skyldig idet, det er mig der har sat hendes mail op til at gemme mails på serveren (sikkerhedskopi) og ikke var klar over begrænsningen på 1000 mails. Er der nogen måde at få hendes mails (flybilletter og andre vigtige mails)? Jeg synes faktisk det er meget problematisk hvis TDC bare sletter disse mails, da det kan have været nogle meget vigtige mails.

Håber nogen kan hjælpe min svigermor med at få hendes vigtige mails..

/Jesper

Hej jejejuce4

Nej der er desværre ikke noget at gøre, udover at bede afsendet om at sende dem igen. Desværre

jespersp skrev:
Jeg følger lige med her. Min svigermor har ikke modtaget mails de sidste 2 måneder, da hun løb ind i TDC's meget lave grænse for hvor mange mails man må have på serveren. Føler mig lidt skyldig idet, det er mig der har sat hendes mail op til at gemme mails på serveren (sikkerhedskopi) og ikke var klar over begrænsningen på 1000 mails. Er der nogen måde at få hendes mails (flybilletter og andre vigtige mails)? Jeg synes faktisk det er meget problematisk hvis TDC bare sletter disse mails, da det kan have været nogle meget vigtige mails.

Håber nogen kan hjælpe min svigermor med at få hendes vigtige mails..

/Jesper

Hej Jesper

Desværre nej - De mails der er sendt til din svigermor og som ikke kunne være der er tabt. Du må  kontakte afsenderne.

Jeg læser dit indlæg som om din svigermor har en mailklient på hendes pc. Jeg syns det er helt ok at der gemmes en sikkerhedskopi på tdc's server, men du kan jo sætte mailklienten til at slette afhendtede mails efter f.eks. en uge. Så burde i ikke løbe ind i problemet med en fyldt postkasse. 

TDC sletter ikke bare nogle mails. Hvis jeg gerne vil købe 10 liter benzin til bilen, og der kun kan være 8 liter, så nytter det jo ikke noget, hvad jeg gerne vil købe. Det bliver bilens tank jo ikke større af. I det tilfælde må jeg køre en tur, for at få brugt noget benzin, hvis jeg vil have de 10 liter til at være der.

Tak for svaret. Vi skriver 2013, og fx gmail har uendelig storage. Må jeg foreslå at i, i frentiden sender et par mails til kunden, der forklarer hvorfor de ikke får mails og hvad man skal gøre for at løse problemet. derudover er det måske smart hvis i satte autosvar på at kunden ikke modtager mails, måske. men den nemmeste løsning var nok bare at give kunden lidt mere plads...
Hej

Da du er nyoprettet, har du selvfølgelig været inde og læse "Start her" på forsiden af forum. Og da du selvfølgelig har læst der, ved du jo også godt, at det er et forum hvor vi kunder forsøger at hjælpe hinanden.

Da jeg er kunde som du, må jeg beklageligvis fortælle, at jeg ikke kan give dig mere plads. Og angående dit forslag om autosvar, er det et rigtig godt forslag. Det er faktisk så godt at der allerede på nuværende tidspunkt sendes en automail ud til den der ejer mailboxen og den der forsøger at sende en mail til en fulgt mailbox.

Hvordan TDC's automail ser ud ved jeg ikke, men jeg gætter på det er nogenlunde det samme som Yousee. En ting er helt sikkert. Du har accepteret betingelserne, da du oprettede en mailbox hos TDC. Spørgsmålet er så hvor stor din svigermors mailbox er. Hvis den kun er på 10 MB, bør du måske udevide den til 1 GB, men husk at læse betingelserne. 

Yousee's betingelser ved en mailbox på 1 GB er følgelde.

http://mail.tdc.dk/html/da/opasia/Tillaegsvilkaar%20for%20stoerre%20mailboks%20hos%20YouSee%20-%20januar%202011.pdf

Yousee's automail ser sådan ud ved en mailbox størrelse på 10 MB eller 1000 mails i indbakken:

.Dansk forklaring, klik her:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2872

You
are getting close to the quota of your mailbox or the quota
of one of your
folders. Please delete some of your messages. In case
a folder quota has been
exceeded, delete some messages from that
specific folder.

The
following is a more detailed description of the problem:

Mailbox or
Folder Quota: mailbox
               Quota Type: total bytes
stored
          Quota Available: 672.5KB
              Total Quota:
10240.0KB

TDC Postmaster

Takker igen for det fyldestgørende svar, og undskylder for min tone..

Jeg var af den opfattelse at der var folk fra TDC i TDC's forum - men jeg har nok ikke læst "Start her godt nok" Glad humørikon Tror nu måske heller ikke at min svigermor har læst/forstået de advarsler om hvad hun skulle gøre da hendes mailbox var ved at være fuld.

Jeg selv gemmer alle mine private mails på serveren (Gmail helt tilbage fra 2005) - så kan jeg altid finde dem igen. På arbejde (Novo nordisk) har vi ligeledes en grænse for hvor meget man må have i sin mailbox - men her sletter de jo naturligvis ikke alle indkomne mails hvis man er over grænsen (det kunne jo være firma kritiske mails) - jeg synes det ville være en mere fair behandling af kunderne hvis systemet var således at nye mails blev opbevaret i karantæne indtil mailboxen var under grænsen - altså at man først fik sin post når man havde slettet og var kommet ned under grænsen. Specielt når nu ikke alle TDC's kunder er eksperter... 

Nå men jeg har sat min svigermors mail op til kun at gemme mails i 30 dage på serveren. Det får hun desværre ikke hendes mails med flybilletter, tilbud om lejligheder osv. tilbage af. Og når hendes harddisk en gang går ned og alle hendes offline mails mistes (hun tager jo ikke backup) kan hun stadig hente de sidste 30 dages mail ned igen fra serveren.

jespersp skrev:
Takker igen for det fyldestgørende svar, og undskylder for min tone..

jeg synes det ville være en mere fair behandling af kunderne hvis systemet var således at nye mails blev opbevaret i karantæne indtil mailboxen var under grænsen - altså at man først fik sin post når man havde slettet og var kommet ned under grænsen.

Nå men jeg har sat min svigermors mail op til kun at gemme mails i 30 dage på serveren.

Hej

Jeg syns nu ikke din tone var skrap, nærmere det der med at brugerne der ønsker hjælp desværre alt for ofte TROR det er TDC som leverer de fleste svar, og det er det altså ikke. Jeg må med skam meddele at heller ikke jeg, læste "Start her" da jeg oprettede en profil her i Forum.  Navnet: TDC-forum kunne jo godt tyde på at at det er tdc-ansatte der sider bag tasterne. Jeg håber derfor på, at den tittel snart bliver lavet om.

Hvilken mailklient har din svigermor? Jeg har  Windows Live mail, og i det program kan man forholdvis nemt gemme/eksportere båede sine konti og sine  mail hen på en usb-nøgle. En ting er at webmail bliver fuld, en anden ting er, hvis ens pc går i "koma". Derfor går jeg med livrem og seler, og med jævne mellemrum gemmer jeg mine mail på en usb-stik. For lang tid siden lavede jeg en vejledning til at ekportere meddelelser i WLM. Den er her, samt en nem vejledning i at installere en dansk sprogfil:

/t5/Mit-TDC/Windows-Live-mail-2011/m-p/68671#M6764

Man kan altså også nøjes med at trække mails fra indbakken og hen i en mappe på usb-stikket. Det var måske også en løsning.

Angående dit forslag om mail i karentæne. Det lyder som et godt forslag, men ved ikke om det kan lade sig gøre rent teknisk. Desværre kan du ikke forvente at en tdc-ansat ser dit forslag i denne tråd. Jeg syns faktisk at du skal oprette en tråd i Forslag og ideer og der skrive dit forslag. Jeg ved at tdc's moderatorer følger særlig godt med i den kategori.  Du svarede ikke på om hendes mailbox er sat op til 1 GB, men det er den sikkert, ellers er 30 dage Meget lang tid for en indbakke på 10 MB.  

Hej jejejuce4

Det er din tråd og jeg syns du er lidt tavs.

Hvis du har kunnet bruge et af mine svar, vil jeg bede dig om at læse dette indlæg:

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Tip-til-quot-Accepteret-som-l%C3%B8st-tr%C3%A5d-quot/td-p/44391/jump-to/first-unread-message

Hvis ikke, er du velkommen til at stille yderligere spørgsmål.

Husk din tilbagemelding kan måske være årsag til at den næste med problemer også får et svar. Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)