Mailproblemer - ikke sende mail

• Deltager
  • 4 kommentarer
Har søgt i de forskellige indlæg om emnet, og de ting der bliver foreslået der har løst noget af mit problem men jeg har stadig et problem tilbage som jeg ikke finde svar på. 

Jeg har følgende konto:

TDC - denne fungerer uden problemer

Telenor - kan modtage men ikke sende.

Jeg har opsat serveren til udgående post op til Telenor og ændret porten til 587. Outlook test ved kontoindstillinger siger OK når jeg tester, og jeg modtager en testmail som svar - så det skulle vel fungere. 

Problemet er bare at hver gang jeg sender en mail, får jeg en "Systemadministrator mail" om at min mail ikke kan leveres med følgende fejlmeddelelse:

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

'modtager navn' den 26-11-2010 09:20

554 5.7.1 <mailadresse@xx.dk>: Relay access denied

Er der nogen der ved hvad man så skal gøre for at kunne sende mail??

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Ja, 

Du skal bruge bruge smtp serveren tilhørende Telenor. Du kan ikke bruge TDC's smtp server når du bruger en postkonto tilknyttet en anden udbyder. Undersøg hvordan Telenors kontoopsætning skal være og om Telenor anvender port 587 eller en anden port. 

Fejlmeldingen siger mig at du har problemer med at koble op på Telenor's smtp server.

Hej

Det med Telenor smtp server var jeg klar over og konto var opsat med disse oplysninger. Telenor kører med standard opsætning af outlook, så der er intet med opsætning af porte og ligende.

Har nu talt med Telenor support og de oplyser at det er et kendt problem hos dem, og problemet er at der ikke er adgang til Telenor smtp server fra TDC net, da TDC har blokeret adgangen. Telenor skal have TDC log-on for min TDC bredbånd, da de så kan lave adgang fra TDC til Telenor smtp server. 

Så min opsætning var OK, men der er blokeret fra TDC siden mod Telenor.    Gal humørikon

Omdømme 2

Hej RGV23

Så er det nok bedst at kontakte TDC online support og høre om de kan hjælpe dig med problemet.

Hej KPM

"TDC online support" er det sådan en hemmelig TDC tjeneste?

Har set rundt - og søgt på TDC  hjemmesiden, men har intet fundet noget der hedder sådan. Er det bare den normale support / kundeservice?

Med venlig hilsen

RGV23

PS: Jeg ender nok med at blive kastebold mellem TDC og Telenor, for de vil sikkert bare henvise til hinandens support og så kan man bruge tid med det.  Glad humørikon

Omdømme 2

Hej igen

Ups - undskyld jeg glemte at give tlf. nr. 80808047 til den normale hotline

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb

Så blev det tid til at få kontaktet TDC kundeservice / support, og det blev som ventet første omgang af kampen i abekast mellem TDC og Telenor. Det startede fint med at TDC supporteren gennemgik alle opsætninger og havde fat i Telenor hjemmesiden for at få deres opsætning og kontrollere denne. Alt var fint men ingen funktion i send.

Første problem opstod da han så at portnummer for send server, da Telenor bruger port 25 og den spærre TDC for hos privatkunder - Det er vist fordi at port 25 er standard port for mailserver og hvis man har er sådan selv skal man have en erhverv forbindelse = dyrere en privat.

Prøvede så at ændre port til flere forskellige protnumre, men ikke det store resultat. Så fandt supporteren ud af at på Telenor hjemmesiden stod der at deres sendeserver kun fungerer på Telenor net - så kontakt Telenor for problemet er Deres

Meget glad humørikon Hurra TDC har fået aben over nettet og den er nu sendt over til Telenor.

Som forventet så er den store kamp i abekast igang og jeg kan så ringe til de forskellige Support afdelinger, med resultatet at de kaster aben over til modstanderen.

Der var så en IT nørd jeg kender der foreslog at sætte mail kontoen op til at modtage fra Telenor og sende via TDC. Er nu prøvet og det ser ud til at lykkes, vil dog lige afvente lidt for at se om de fungerer inden det bliver løsningen. Glad humørikon  

Omdømme 2

Hej RGV23

Fantastisk - du havde jo ret med hensyn til den kamp i abekast

Det bedste ved det er den humor og det gode humør du udviser under sådan en abekamp.

Og det aller bedste er at du formentlig snart kan fløjte Time out i abekampen og proklamere dig selv som vinder Meget glad humørikon

Jeg håber at den løsning du er kommet frem til holder og tak for din tilbagemelding.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil gerne komme med en spådom:

Du vil aldrig få det til at virke

SMTP adgang er noget man betaler for via sit internet abonnement.

Når den IP-adresse, du har, ikke tilhører Telenor vil deres SMTP maskine ikke snakke med dig.

Dette er gjort både af økonomiske og sikkerheds mæssige årsager.

Desværre er internettet fuldt af "bad guys" og andet afskum, så internet udbyderne bliver nødt til at beskytte sig.

Omdømme 2

Hej Jeps-92

Jeg synes det var lidt opfriskende at at opleve en bruger der forsøger at løse sit problem på denne muntre måde, efter at have læst flere lange tråde med stærkt utilfredse brugere der egentlig kun søgte at bekræfte hinandens utilfredshed.

Du har ret i din spådom, det har jeg oplevet før.

Ha, en god dag

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P