mailproblemer

Når jeg åbner Outlook - og der køres 'send/modtag' står der f.eks. modtager 1 ud af 5 mails.... men det er ikke alle 5 mails, der modtages! måske er det 2 - måske er det 3 mails, der kommer

Hvis jeg kører TDCMailsupport, vises 2 mail med samme mailadresse - den ene på Office Outlook, hvor der ikke er problemer - og den anden vises på Outlook express, hvor den ikke kan finde udgående server. De to er sat fuldstændigt ens op.

Kan problemet med at modtage have noget at gøre med, at der både er sat op på Office og på Express? Og kan jeg slette Express, uden at det giver problemer? Og endelig: ligger der mails i indbakken på Express, som jeg kan læse, inden jeg eventuelt sletter Express'en ??

Hilsen

Moster

3 Kommentarer

At din e-mail er sat op i to programmer på den samme computer, skulle ikke umiddelbart give problemer, så længe du kun bruger det ene program.

Alligevel vil jeg klart anbefale dig at fjerne opsætningen, fra det e-mailprogram du ikke bruger. Lige så meget for at undgå problemer senere hen, og for at gøre forvirringen mindre, da der så kun er et e-mailprogram der kan opstå fejl i.

Det lyder på dig som om du helst vil af med den opsætning, der ligger i Outlook Express, men er i tvivl om du kan læse de e-mails, der eventuelt ligger her, inden du fjerner opsætningen. Du kan roligt åbne Outlook Express, og se om der ligger noget i indbakken. Gør der ikke det, kan du roligt fjerne opsætningen. Det gør du ved at åbne Outlook Express, gå i "Funktioner", "Konto" og her skal du ind under fanen "Post". Her markerer du e-mail kontoen, og trykker fjern på knappen til højre.

Når det er gjort har du kun opsætningen i det e-mailprogram du faktisk bruger.

Hvad angår den besked du får fra dit e-mail program, hvor det ser ud som om at den ikke henter alle e-mails, så vil jeg anbefale dig at kontrollere om der ligger e-mails i din TDC Webmail som ikke er hentet ind i dit e-mailprogram.

Hvordan du får adgang til din TDC Webmail kan du se mere om her: http://go.tdc.dk/vvycv

Hvis der ikke ligger noget i din TDC Webmail, og venter på at blive hentet ind er det selve e-mailprogrammet der fejler, og så vil jeg anbefale dig at tage fat i enten Microsoft eller en pc-ekspert, for at høre hvad denne fejl skyldes.

Hvis der ligger ulæste e-mails i din TDC Webmail, så kan dit e-mailprogram ikke hente dem ind, og så skal de læses inde på din TDC Webmail.

Tak for svaret. Jeg har nu i TDCTestmail slettet Outlook Express, så der kun er 'office' tilbage, men som du skriver, løser det jo ikke problemet med at modtage nogle mails. Hvis jeg tester forbindelsen i TDCtestmail, logger den på det hele, men kan ikke sende testmail, fordi den indgående server (POP3) er optaget. Hvis jeg tester i Office-programmet, fungerer det fint.

Kan det have noget at gøre med, at mit abonnement er et netbasisabonnement, og der skal skiftes opkaldsnummer? ..... selv om jeg får besked på, at opkaldsforbindelsen virker perfekt?

På forhånd tak

Moster

Det du kalder TDCTestmail, går jeg ud fra er det program der hedder TDC Mailsupport og som du kan finde her: www.tdc.dk/4444

Så længe du kan sende og modtage e-mails, så skal det program ikke længere bruges. Det kan være den kommer med en fejl, men når du kan sende og modtage er alt som det skal være i selve opsætningen af dit mailprogram.

Hvad angår den box der kommer frem på din skærm, hvor det ser ud som om den ikke henter alle dine e-mails der skal du følge den vejledning jeg har lavet i mit tidligere indlæg.

Hvis du fortsat får samme besked er det en fejl i Outlook, der er et Microsoft produkt. Så skal du kontakte Microsoft så skal de hjælpe dig med at løse fejlen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)