Mailopsætning..?

• Deltager
  • 3 kommentarer
Har fået Windows 7 installeret, og nu kan jeg ikke komme på min mailboks. TDC foreslog tdc.dk/4444, som jeg fulgte, men de sagde,der efter 'KØR' ville komme en hvid boks med et grønt flag. Det gjorde der IKKE. Jege klikkede 'reparer', men intet hjalp.

Jeg har mit 12-cifrede kontonummer, mine brugeroplysninger og det password, jeg bruger i web-mail. Er det mon HER, hurdlen ligger begravet? Vinduet kommer hele tiden tilbage og beder om password.

Jeg har tjekket ind- og udgående servere, ændret 25 til 587 og i øvrigt fulgt anvisningen.

Mvh Tovery

14 Kommentarer

Hej Tovery

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

For lige at være sikker på  vi skriver om det samme.

Er det  et postpogram, du har installeret på din pc, som du mangler at opsætte?

Det tror jeg det er.

Det er ikke dit TDC-login du skal bruge til at opsætte dit mail-pogram med. Det skal du bruge til Forum, play og webmail:  http://mail.tdc.dk/

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password. Her kan du taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Prøv at se om ikke dette virker.

Hej jj130855ah

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Du er sesværre røjet ind i samme problem som mange andre. Dit  indlæg er tomt. Prøv om der er noget i denne tråd der kan hjælpe dig. /t5/Forslag-Id%C3%A9er/Tomme-indl%C3%A6g-Skift-evt-browser/m-p/32649

Tak for svar. Jeg har prøvet at ændre adgangskode, og jeg har ændret mit sædv. navn til min mailadresse. Om det hjælper kan jeg ikke se, før jeg MÅSKE modtager endnu en mail, der kun kan ses i webmail og ikke i mit sædv. mailsystem direkte på Outlook. Kikset skete i.f.m. overgang til Live Mail 2011.

mvh ToveRy

Hej igen tovery 

Prøv at sende en mail til dig selv.Glad humørikon

Hej

Har jeg gjort, den gik igennem, men jeg kan ikke vide mig 100% sikker, før jeg får en ny mail fra andre. Jeg har bl.a. lagt mærke til at hvis én har kvitteret for min afsendte mail, kommer den direkte i mit mailsystem, men hvis de svarer med en 'rigtig' mail. komme den i websystemet.. Underlig verdenOverrasket humørikon

Men det viser sig i løbet af få dage, og ellers vender jeg tilbage.

Kan i øvrigt oplyse, at mailsystemet til Windows 7 hedder Mail Live 2011. Der ser noget anderledes ud end gamle Explore 7, og en mega.fejl er, at stavekontrollen ikke findes på dansk. men systemet ER ellers på dansk.

Jeg googlede og fandt, at flere hundrede havde samme problem, men en enkelt nørd havde fundet nogle filer, man kunne downloade (2), lægge dem i en mappe og importere dem i mailsystemet. DET er for dårligt, for har man ikke bare lidt forstand på den slags, kan man selvfølgelig ikke. Hader stavefejl i mine mail, så det var vigtigt. Her er den så på engelsk og kan heller ikke bruges til noget... mvh Tovery

hej

Jeg giver dig ret i at en dansk stavekontrol mangler fra start af - Her er en vejledning der er nem at følge:

http://peter.mpbrun.dk/20080513/f-dansk-stavekontrol-i-windows-live-mail/

redigeret tilført: ang. stavefejl. Min generelle holdnig om stavefejl, er at det ikke skal afholde brugere af TDC-forum i at skrive herinde.

ps:

ang. Windows Live mail 2011 og hvor det kan hentes, står i  denne tråd:

/t5/Forslag-Id%C3%A9er/Kontakt-TDC-Yousee/m-p/14521#M411

Nej. manglende stavekontrol skal selvfølgelig ikke afholde folk fra at skrive herinde, men jeg synes nu, det er irriterende at modtage en privat mail med FOR mange stavefejl.  Men filen kan altså downloades, men forkert og irriterende, især for de, der ikke er gode til den slags, at det ikke bare ligger i Live Mail 2011. Det foreligger på helt utrolig mange andre sprog.

Jeg HAR downloaded Live mail 2011.- Det var i den forbindelse, at nogle af mine private mails går direkte i web-mail og uden om Live 2011. Har netop modtaget 2 af slagsen, og det er ret irriternde.

MEN.-... når man ikke har TDC som udbyder, vil de ikke hjælpe, selv om jeg betaler 30 kr. om måneden bare for at bevare min mailadresse. DET er åger, for det koster dem da ikke noget, når de ikke yder service.

mvh

FYR TDC!

DE ER PISSESURE OG UBEHJÆLPSOMME!

FOG JERES STAVEKONTROL!

TDC er meget Bereauratiske

og "Tunge at danse med".

Overvejer nu at fide anden Teleudbyder

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Spidsmus1

Er der noget vi kan hjælpe dig med?

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8