Mailbox hos TDC - kan den læses af andre,eks arbejdsgiver

• hmi
  • 0 kommentarer
Hej,

Jeg vil lige høre om der evt.skulle være nogle som har noget erfaring eller viden om at arbejdsgiveren kan gå ind og læse mails som man sender og modtager i arbejds tiden eller på jobbet når man har pause.

Er det muligt for arbejdsgiveren at se mails når det er i en mailbox som jo kræver en kode for at være logget på,og sætter vedkommende fodspor når de hat været inde og læse mails,med deres IP adresse.

Og er det lovligt at gøre det.

Mvh

HMI

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hmi

Bare rolig  - hvis det er en mailboks hos TDC som din private TDC-mailadresse er tilknyttet, så er det kun dig med dit login der har adgang til denne mailboks.

Så ingen grund til panik.

Omdømme 2

Jeg vil da lige tilføje: Det som arbejdsgiveren kan se, det er hvis du på en arbejdscomputer har været på internettet og hvilke hjemmesider du har besøgt og hvornår, hvis du ikke har sørget for at slette hvad du har besøgt i browserens oversigt. Det er ulovligt og strafbart at bryde ind i en privat mailboks på nettet.Blinkende humørikon

Hvis du derimod har en firmarelateret mailadresse som er tilknytteten firma-server er det en lidt andet problematik, men privat mailboks med privat mailadresse som du har sørget for kun kan tilgås fra internettet på din arbejdscomputer- NEJ

Hej KPN,

Mange tak for dit svar.

Det er min egen private mailboks med privat mailadresse som jeg går ind og bruger via min bærbare pc,men som godt nok er tilknyttet firma-serveren for at kunne komme på internettet.

Men en hotmail adresse kan de vel godt læse selvom der er kode på,mon ikke.

Hjemmesiderne har de meddelt at de kan se hvilke man har været inde på,men mails er vi stadig lidt i tvivl om,selvom vi har mistanke,når det er over deres server som vi bruger i den sparsomme fritid.

Mvh

hmi

Omdømme 2

Din private TDC mailboks er beskyttet af dit login uanset hvorfra den tilgås, også uanset hvilke  andre mailkonti du har eller andre brugere har og bruger når de sender mails til dig. Din private mailboks kan kun åbnes af din private mailkontoopsætning på din bærbare eller andre PC'er, hvis du har din private postkonto opsat i et postprogram/mailklient på disse. Din TDC mailbox kan tilgås fra internettet overalt i verden men kun med dit login. Det samme gælder for alle dine private mailpostbokse, uanset om det er Hotmail, Gmail eller andre. De kan se i loggen på serveren at i har været på nettet og i har været inde på udbyderens adgangsside til mailboks, men så er det også slut. Det ku' da lige passe andet. Glad humørikon

Hej KPM,

Mange tak for dit uddybende svar.

Det lyder godt,så er vi ikke så bekymrede mere,nej det maglede bare vil jeg give dig ret i,men man ved jo aldrig nu om dage med alle de programmer der findes.

Jeg siger tak for rådgivningen.

Mvh

Hmi

Omdømme 2

Det var da så lidt

du er altid velkommen her på forum, hvis du en anden gang skulle få brug for hjælp.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)