Mailbox fuld (-2 % af 250MB)

Har problem på min webmail, hvor den skriver at der er brugt -2% af 250MB, jeg kan godt skrive en mail, men jeg kan ikke modtage, sende eller gemme den. Jeg har talt med support fra TDC, men her fik jeg af vide at jeg skulle udvide mailboxen til de 250GB, for der var for lidt plads, (jeg havde lige tømt alle mapper for mails), han mente stadigvæk at jeg skulle udvide den [i]

Er der nogen der har prøvet dette, eller kender noget til problemet.

14 Kommentarer

Hej Bamse67

Velkommen til TDC-forum.

Du spørger om andre har samme problem.

Prøv at se denne tråd, som minder om dit problem: /t5/Bredb%C3%A5nd/Kan-ikke-modetage-quot-store-quot-mails/td-p/13871

Håber der er en bruger der kan hjælpe med en forklaring.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Log ind på webmail via "Mit TDC" og kontroller at din mailboks er sat til 250MB og max. mailstørrelse er sat til 40MB, slet efterfølgende alle mails i indbakken og tøm papirkurven, kontroller at spammappen også er tom. Hvis du har oprettet undermapper kan du evt. også tømme disse. Hvis ikke det hjælper dig er det formentlig fejl på tdc's postserver. Så bør du rette henvendelse til online support og gøre opmærksom på problemet.

Se også dette link:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=10931

Hejsa, tak for rådene, men som sagen er, havde jeg problemet inden jeg fik udvidet min mailbox til de 250MB. Der før startede jeg med at slette alle mapper i mailboxen, dette hjalp ikke. Der efter fik jeg kontakt til TDC support, som mente jeg skulle udvide til de 250MB, dette virkede ikke, og jeg skulle der efter afvente at de skulle få kigget på problemet, da udvidelsen ikke hjalp.

Jeg har nu ventet i omkring 2 måneder, uden der er sket noget, jeg mener selv, at det er TDC der har et problem på deres server, med min mailbox.

Jeg har en anden mailbox som virker fint, sådan at nemt kunne skifte mellem de 2 mailboxe, når nu jeg havde brug for dette. Jeg havde engenligt ikke brug for en større mail kapacitet i den box som de mente jeg skulle udvide, så nu har jeg ikke mulighed for at udvide den jeg bruger nu.

Hej Bamse67.

Jeg spørger af ren nysgerighed: Kan man have to mailkonto hos TDC? og hvis ja. har du så noget imod at skrive hvordan man kan få det?

Nu har jeg lige læst hele tråden igen og jeg har studeret din overskrift.

Nu kommer jeg så med et vildt gæt:

Hvis nu vi siger at det kun er 2% af de 250 MB du har brugt, hos mig står der 1% af 10MB.

Har du et postprogram på din pc? Hvis ja, kunne det jo være opsætningen der laver mudder.

Der sker jo ikke noget ved at kikke den efter:

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Jeg har en gammel mail konto som jeg har sat op som du nævner, men det er nu en konto som min kone bruger, jeg har så tilmeldt et par konti på http://mail.tdc.dk/ de fungere kun på TDC´s server og bliver ikke læst ind i et mail program på pc´en.

Jeg har endvidere en mere mailkonto som jeg bruger til lidt sjov her i julemåneden.

Som nævnt var min mailboxes undermapper helt tomme, inden jeg henvendte mig til TDC, så det var ikke noget med pladsen at gøre, og den skriver jo -2% og ikke 2% af 250MB, så der er jo noget helt forkert på TDC´s server.

Jeg har prøvet at logge ind på andre computere og med andre styresystemer, så det er ikke et browser problem. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Hej Bamse67

Tak for din forklaring. Jeg skrev jo også at det var et vildt gæt. Nu er jeg jo YOUSEE-kunde og har min mailkonto hos youse, men kan gå ind og se min mailbox både fra Yousee webside og TDC's webside.

Jeg har en mailkonto, men har oprettet 4 aliasser, hvoraf det ene alias er min mands. De andre 3 aliasser bruger jeg som alternativer svar-adresser. Alle mail jeg får ryger ind på den ene mailbox-konto jeg har.

Hvordan det hænger sammen i dit tilfælde kan jeg desvæære ikke gennenskue,Trist humørikon men der er da noget der ikke hænger sammen. Jeg håber du får problemet løst.

redigeret: Et sidste vildt gæt: Har du tømt papirkurvs-mappen på TDC's server?

redigeret:

FN kom først, jeg skriver ikke så hurtigt. Tak til FN for dit svarindlæg.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej FN

Hvordan får jeg vist hvad der er i mapperne?

Hejsa, du skal bare vælge "mapper" i venstre side under "indbakke"

Omdømme 3

Ja for søren - det er da rigtigt - Det viste jeg ikke - Tusind tak for tippet.Meget glad humørikon

også for FN's screendumps. Blinkende humørikon

Hej igen Bamse67

Når du har fået kontakt med TDC, syntes jeg det kunne være dejligt at du vente tilbage til denne tråd og fortalte om resultatet af dine genvordigheder. Hvis det er en fejl på tdc's server, er der sikkert også andre en mig der godt vil vide det, hvis andre støder ind i det samme problem. Jeg krydser fingre for at du får løst det.Glad humørikon

Hej, tak for alle indlæg og gode råd, og det er fint med skærmdump, de hjælper en del til forståelsen af problemet.

Jeg skal vende tilbage når jeg har fået gang i TDC.

Godt nytår til alle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P