Svar

Mail virker ikke mere

• 0 kommentarer
Ja nu er det flere dage siden jeg kunne sende en email derhjemme når mand bruger tdcs server og det er næsten umuligt at finde ud af hvem mand skal kontakte her på hjemmesiden som er iøverigt næsten uoverskueligt og fejler i Safari så mand ikke kan logge ind.

Så jeg tror løsningen må være at finde en ny internet leverandør.. jeg betaler nok overpris alligevel

icon

Bedste svar af Martin12 8 september 2010, 11:21

Hej ptud og SorenE

Tak fordi I har valgt at bruge TDC Forum.

Der kan være flere faktorer til at en mail ikke virker. Mailadressen skal være aktiv, koden skal være rigtig samt skal opsætningen være rigtigt. Jeg kan se at du bruger Safari, så gætter på at du har en Mac.

Du kan gå gennem din opsætning med denne vejledning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6120

For at tjekke om din TDC mail er aktiv, samt at koden er rigtig, vil jeg henvise dig til vores Hotline på 80 80 80 47. De kan tjekke begge dele.

SorenE, dit problem opstår fordi din, samt din kones mail ligger på samme kundenummer. Dvs. at de også ligger i samme mailboks.

For at undgå i modtager hinandens mails, skal I have lavet en sorteringsregel I jeres mailprogram. Vi har desværre ikke vejledning til dette, men der kan helt sikket findes vejledninger på mailklienternes hjemmesiders.

Derudover er det meget vigtigt at I under avanceret indstillinger, sikre at mails gemmes på server i mindst en uge.

Venlig hilsen

TDC Moderator

Martin alias strellev

Se original

12 Kommentarer

Jeg har også problemer. Jeg har oprettet en ny mailadresse til min kone; men mail til hende modtager jeg på min pc, selv om hun ingen konti har på den. Synes TDC er rigtig dårlig med support. Sidder i Sydfrankrig og man kan kun ringe ikke sende mail for at få support.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ptud og SorenE

Tak fordi I har valgt at bruge TDC Forum.

Der kan være flere faktorer til at en mail ikke virker. Mailadressen skal være aktiv, koden skal være rigtig samt skal opsætningen være rigtigt. Jeg kan se at du bruger Safari, så gætter på at du har en Mac.

Du kan gå gennem din opsætning med denne vejledning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6120

For at tjekke om din TDC mail er aktiv, samt at koden er rigtig, vil jeg henvise dig til vores Hotline på 80 80 80 47. De kan tjekke begge dele.

SorenE, dit problem opstår fordi din, samt din kones mail ligger på samme kundenummer. Dvs. at de også ligger i samme mailboks.

For at undgå i modtager hinandens mails, skal I have lavet en sorteringsregel I jeres mailprogram. Vi har desværre ikke vejledning til dette, men der kan helt sikket findes vejledninger på mailklienternes hjemmesiders.

Derudover er det meget vigtigt at I under avanceret indstillinger, sikre at mails gemmes på server i mindst en uge.

Venlig hilsen

TDC Moderator

Martin alias strellev

Fint nok, nu modtager min kone sine mail og ikke mine. Til gengæld modtager jeg alle mine mail i 3 kopier. Det kan jeg simpelthen ikke leve med. Fra jeg rejst fra Danmark mandag i sidste uge og indtil onsdag i sidste uge, altså på 2 dage modtog jeg 41 mails. Tænk hvis jeg have modtaget tre gange så mange??

Hvorfor får vi det problem nu??? Vi har aldrig haft problemer før.

Nå; men nu er det også lige meget!

Gal humørikon

Vi har registreret et domain og købt et plads. Så nu kan vi skifte bredbåndsleverandør, tv og iptlf, hvor som helst uden at skulle spekulere på mailadresser eller hjemmeside. Nåh ja. vores hjemmeside på TDC blev jo slettet sidste år - sådan uden videre, så godt vi er sikrede nu.Gal humørikon

Hej,

I er ikke de eneste som har problemer med webmail. De seneste par uger har jeg ikke kunnet komme til min mail og da jeg for tiden rejser i udlandet er det heller ikke lykkedes at komme igennem til kundeservice på det angivne telefonnummer. Ret træt af situationen.

Mvh,

Kim

Jeg har også lige pludselig mistet muligheden for at kunne sende mails fra min TDC-konto, men ikke fra Webmail. Jeg er efterhånden kommet frem til at det har noget at gøre med at man har skiftet fra SMTP og ingen godkendelse til ASMTP og nu godkendelse. Men når jeg bruger mailsupport-programmet som TDC tilbyder vil den kun sætte min mail-konto op i Outlook Express, som jeg ikke bruger, og ikke i Outlook, som jeg bruger. Jeg har brugt email siden 1982, men nu kommer jeg til kort!!!

P.S. I øvrigt enige med de andre om dårlig hjemmeside og dårlig support fra TDCs side generelt. Jeg ringer aldrig da det er nærmest håbløst at komme igennem.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej janchr50

Har du problemer med at opsætte din mailkonto i Outlook, så har du her et link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

For øvrigt så er jeg aldeles uenig i at tdc's hjemmesider er dårlige og uoverskuelige, deres service er OK.

Prøv engang at gå op øverst på siden her og klik på Hjælp og support, Overrasket humørikon- så vil du formentlig åbne hjælpesiden som er fyldt med links og der er også et felt med Mest stillede spørgsmål, og der burde du kunne finde et link der hedder: Opsætning af mail - - - klik så på det - og hvad sker der så?  - Ja  - jeg kommer til en side der hedder Opsætning - Og såden kunne jeg fortsætte videre frem - men det vil jeg ikke, jeg synes bare med lidt omtanke og sund fornuft kan jeg ikke se nogle problemer i at bruge tdc's hjemmesider, prøv selvBlinkende humørikon

Mvh. KPN

Det er endelig lykkes mig at få det sat op i Outlook ud fra en manuel opsætning. Jeg vil dog stadig, KPN, opponere mod

1. at man ikke har meddelt sine kunder at man ændrer opsætningen på serveren
  2. at man skriver at supportprogrammet også støtter Outlook, når der kun er tale om Outlook Express
  3. at man ikke kan komme igennem på telefonen til support-folket
  4. at man skal lede længe efter korrekt svar på hjemmesiden, fx passer det link du har vist ikke til min opsætning og den jeg selv fandt var også anderledes end min opsætning
Og generelt baseret på min egen erfaring med diverse produkter og udtalelser fra TDCs eget personale, har denne service været dårlig i mange år :-(

Janchr50, ja, det er jo ret svært at være uenig med dig.

Tdc har helt sikkert ændret en del på deres mail. Min kone og jeg har haft hver sin mailadresse hos TDC igennem en hel del år. Pludselig begynder den, der føsrt starter sit mailprogram, at modtage alle mail - hun modtager mine mails og jeg hendes, alt efter hvem, der er hurtigst på tasterne. Sådan var det altså ikke, da vi oprettede vores mailadresser på et abonnement. Men måske er det ret nyt, at man kun kan oprette en mailadresse på et abonnement??

Noget ubrugeligt kludder er det. Se nu bare de mail jeg modtager angående nyt i denne tråd. De kommer på et alias, som det efter min bedste overbevisning ikke skulle komme. Men lige meget jeg har oprettet et domain, hvor der er mulighed for mange sevstændige mailadresser, og håber snart jeg kan slette min mailkonto hos TDC.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej SorenE

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål på TDC Forum.

Det tyder på at begge jeres mailadresser ligger på samme kundenummer, derfor oplever I at, den første, som henter mails, modtager alle mails, problemet kan muligvis løses ved at I opretter sorteringsregler i mailklient, således at jeres mails bliver sorteret og leveret i den korrekte indbakke.

Jeg tillader mig at henvise dig til en anden tråd på Forum, som omhandler sorteringsregler:

/t5/Mit-TDC/opsplitning-af-mails-p%C3%A5-2-pc-er/m-p/1835#M307

Har du yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive tilbage.

Hej  janchr50!

Jeg ville svare på en mail jeg modtog i dag, men fik en fejlmeddelelse da jeg ville sende den.

Det kunne have sparet mig for at have brugt en times tid med at finde ud af hvorfor min opsætning, som jeg har kørt med i flere år, ikke længere virkede, hvis TDC havde sendt en mail, med oplysninger om ændringerne, inden de skulle træde i kraft.

Først efter at have Google't for fejlmeddelelsen, fandt jeg frem til oplysningerne om de nye indstillinger. Det er for dårligt IMO.

Venlig Hilsen

LDJ

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)