Svar

Mail returneret på grund af SPF

Jeg har flere gange fået returneret en mail, der er sendt via New York Times' servere til en DK-adresse af Postmaster med nedenstående forklaring. Jeg har konfigureret til asmtp og port 587 (jeg har ikke prøvet port 25), og jeg har forgæves prøvet at finde svar i TDC Forum. Måske er der nogen - evt. Patrick - der kan hjælpe:

»THE DOMAIN MAIL.DK HAS DECLARED USING SPF THAT IT DOES NOT SEND MAIL THROUGH CONTENT120B.LGA2.NYTIMES.COM (199.239.138.81). THAT IS WHY THE MESSAGE WAS REJECTED.

The administrator of the domain mail.dk may have incorrectly configured its SPF record. This is a common cause of mistakes.

HERE'S WHAT YOU CAN DO: CONTACT THE MAIL.DK POSTMASTER AND TELL THEM THAT THEY NEED TO CHANGE MAIL.DK'S SPF RECORD SO THAT IT AUTHORIZES CONTENT120B.LGA2.NYTIMES.COM. FOR EXAMPLE, THEY COULD CHANGE THE RECORD TO SOMETHING LIKE

v=spf1 ptr:mail.dk ptr:tele.dk ptr:mailoption.dk a:content120b.lga2.nytimes.com -all«

På forhånd tak for hjælpen

Finnski

icon

Bedste svar af Rabo 22 maj 2012, 12:30

Hej Finnski

Bruger du asmtp.mail.dk på port 587? For så er jeg ikke helt med på, hvad du mener med, at du sender via New York Times' postserver?

Her er Postmasters gennerelle svar omkring SPF:

Hvis du ønsker at benytte din TDC emailadresse, skal du sende posten via TDCs mailserver.

Bruger du en TDC emailadresse, og sender via en anden server, vil din mail komme frem til visse domæner, og ved andre domæner vil din post blive afvist. Det skyldes SPF, som skal beskytte mod spam.

Det er altså ikke en fejl, og heller ikke noget der skal rettes på hos TDC.

Du skal blot sende din post via TDCs servere.

Benytter du videresendelse til/fra TDC, kan du også havne i den situation, at din mail afvises. Du vil så med fordel kunne benytte POP3 fremfor videresendelse. Dermed undgår du problemet.

Vil du benytte eget domæne, skal du sende den post via den dertilhørende server grundet SPF.

Vh.

Rasmus - TDC

Se original

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Finnski

Bruger du asmtp.mail.dk på port 587? For så er jeg ikke helt med på, hvad du mener med, at du sender via New York Times' postserver?

Her er Postmasters gennerelle svar omkring SPF:

Hvis du ønsker at benytte din TDC emailadresse, skal du sende posten via TDCs mailserver.

Bruger du en TDC emailadresse, og sender via en anden server, vil din mail komme frem til visse domæner, og ved andre domæner vil din post blive afvist. Det skyldes SPF, som skal beskytte mod spam.

Det er altså ikke en fejl, og heller ikke noget der skal rettes på hos TDC.

Du skal blot sende din post via TDCs servere.

Benytter du videresendelse til/fra TDC, kan du også havne i den situation, at din mail afvises. Du vil så med fordel kunne benytte POP3 fremfor videresendelse. Dermed undgår du problemet.

Vil du benytte eget domæne, skal du sende den post via den dertilhørende server grundet SPF.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)