Svar

Mail plads?

Jeg har en Webmailkonto på 1GB, som er tilknyttet mailprogrammet Incredimail. Under Webmail har min min kone sin egen mailadresse, der max kan sættes til 5MB.

Er det ikke muligt at kunne sættes hende lidt større og eventuel nedbringe min?

hilsen anne & kurt bømler

icon

Bedste svar af FN1 27 februar 2011, 18:47

Ja, det forklarer jo en del at I også har Netbasis ved siden af jeres bredbåndsabonnement. Ellers hang det heller ikke sammen med det du forklarer.

Det er sgu ikke meget man får for 29 kr. om måneden hvis der kun er 5MB plads på et Netbasis abonnement.

Det giver jo ikke alene en betydelig begrænsning på antallet af mails man kan have liggende, men også på hvor store mails man kan modtage.

En hel del mails nu om stunder, med vehæftede filer i form af billeder og andet, kan jo hurtigt overstige 5MB. Trist humørikon

Du må forhøre dig hos TDC om det virkeligt kan være rigtigt at der kun er 5MB plads på et Netbasis abonnement, - og hvis ikke, så bede dem om at øge pladsen.

Med hensyn til Annes problem, så kan jeg kun anbefale en delvis løsning af dette. Problemet med at hun ikke kan modtage store mails kan ikke løses medmindre pladsen på Nerbasis kan øges.

Du kan ikke dele din "pulje" på 1GB med Anne da der i princippet er tale om 2 forskellige abonnementer. Du vil jo heller ikke kunne dele den med mig.

Anne bør installere en mailclient (et mailprogram), - eksempelvis Windows Live Mail:

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Det giver flere fordele. Nemlig at hun så har/får sine mails over på egen computer fremfor at de ligger på TDC's mailserver.

Det giver også den fordel at serveren tømmes hver gang hun henter mail. Hun skal blot konfigurere sit mailprogram til ikke at efterlade en kopi på serveren.

Så er hun i hvert fald ude over det problem at serveren bliver overfyldt hele tiden.

Din forespørgsel til TDC vedrørende eventuel øgning af pladsen kan du rette til kundeservice:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb

Mvh FN ;-)

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan selv se om en udvidelse er mulig ved at tilgå TDC Webmail på dette link:

http://mail.tdc.dk/

Hvis en udvidelse er mulig vil det fremgå af et ikon på sitet. Se punkt 6 i denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=10931

Mvh FN ;-)

Det valg har jeg ikke. Det kan kun ske via Instillinger og min går til max. 40MB - men viser 1GB!!

På underkontoen - min kones er max 5MB.

hilsen Kurt

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

De valg du kan foretage i "Indstillinger" har intet med størrelsen på din mailbox at gøre.

De 40MB du henviser til er ikke størrelsen af din mailbox, men derimod den størst tilladte størrelse på een enkelt mail.

Som TDC kunde får du kun tildelt een Webmail (mailserver plads) og een mailadresse, som du kan oprette 5 alias for, - men du har stadig kun een mailadresse.

Der findes derfor ej heller nogen "underkonto" på TDC's Webmail, idet du kun har een og samme konto.

Du må forklare nærmere hvad du mener med en "underkonto".

Hvis det før omtalte ikon ikke findes på websitet, så skyldes at din Webmail allerede er udvidet til 1GB. Når den er det så forsvinder ikonet nemlig fra sitet.

Mvh FN ;-)

Vor mailadresser se pt sådan ud:

Mailadresser                Str      Indbakke

Vælg mailboks            boemler@privat.dk         1GB        

Vælg mailboks            anne04@post.tele.dk      5MB                         

boemler@privat.dk

Du har oprettet 1 mailadresse(r).
Du kan oprette 5 mailadresse(r) i alt.

anne04@post.tele.dk

Du har oprettet 1 mailadresse(r). 
Du kan oprette 1 mailadresse(r) i alt.     

Sådan ser det ud og da mine mail tilgår mailprogram Incredimail og flytter til vor PC er Annes kun Webmail, hvor hen´des account ofte bliver overskredet.

How2do?

mvh

Kurt

Omdømme 3

Okay, - så er vi ude i noget jeg ikke helt forstår, - men jeg skal da prøve.

Når du kun har oprettet een mailadresse, og stadig kan oprette 5, så anser jeg det for overvejende sandsynligt at Annas mailbox ikke findes på din mailserver, for det burde helt enkelt ikke kunne lade sig gøre.

Du tilgår din Webmail på dette link:

http://mail.tdc.dk/

Når du tilgår denne website, så er det antagelig kun dine mails der findes på denne.

Annas mailaccount må derfor være oprettet på et andet abonnement end jeres bredbåndsabonnement hvor du har din mailadresse/dine 5 alias.

Jeg gætter på at Anna så har et Netbasis, Nettid eller et Netplus abonnement der typisk kun anvendes til mail. Er det tilfældet så har hun også et andet login end det du har til din webmail, og det er derfor dette andet login hun skal bruge for at få adgang til hendes mailserver.

Hvis I begge har jeres mail på een og samme mailserver, så har I i hvert fald fundet en snedig opsætning på TDC Webmail som jeg aldrig nogensinde hverken har set eller hørt om.

Mvh FN ;-)

PS: Du bør ikke offentliggøre dine mailadresser på et forum, da det øger risikoen for at du modtager spammail.

Vi har tidlegere ikke betalt for Netbasis, men det gør vi nu og vi har kun en og samme login. Når vi kommer ind kan vi så vælge/skifte mellem vore mailadresser og som du kan se deler vi ikke 'min' pulje på 1GB.

Da annes mailadresse blev oprettet blev det ikke gjort snedigt, men efter vejledningen - dengang.

mvh

Kurt

Omdømme 3

Ja, det forklarer jo en del at I også har Netbasis ved siden af jeres bredbåndsabonnement. Ellers hang det heller ikke sammen med det du forklarer.

Det er sgu ikke meget man får for 29 kr. om måneden hvis der kun er 5MB plads på et Netbasis abonnement.

Det giver jo ikke alene en betydelig begrænsning på antallet af mails man kan have liggende, men også på hvor store mails man kan modtage.

En hel del mails nu om stunder, med vehæftede filer i form af billeder og andet, kan jo hurtigt overstige 5MB. Trist humørikon

Du må forhøre dig hos TDC om det virkeligt kan være rigtigt at der kun er 5MB plads på et Netbasis abonnement, - og hvis ikke, så bede dem om at øge pladsen.

Med hensyn til Annes problem, så kan jeg kun anbefale en delvis løsning af dette. Problemet med at hun ikke kan modtage store mails kan ikke løses medmindre pladsen på Nerbasis kan øges.

Du kan ikke dele din "pulje" på 1GB med Anne da der i princippet er tale om 2 forskellige abonnementer. Du vil jo heller ikke kunne dele den med mig.

Anne bør installere en mailclient (et mailprogram), - eksempelvis Windows Live Mail:

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Det giver flere fordele. Nemlig at hun så har/får sine mails over på egen computer fremfor at de ligger på TDC's mailserver.

Det giver også den fordel at serveren tømmes hver gang hun henter mail. Hun skal blot konfigurere sit mailprogram til ikke at efterlade en kopi på serveren.

Så er hun i hvert fald ude over det problem at serveren bliver overfyldt hele tiden.

Din forespørgsel til TDC vedrørende eventuel øgning af pladsen kan du rette til kundeservice:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb

Mvh FN ;-)

Til FN,

Tak for hjælpen og forståelsen. Det hele startede med at jeg ville maile til TDC, men det kan kun ske via telefon, så det bliver i morgen.

Mvh

Kurt

Hej kurt07

FN har skrevet lidt om at du ikke bør skrive dine mailadresser her på forum. Jeg tillader mig lige at suplere.

Diverse websider gennemtravles af robotter der høster mailadresser som sælges til den kriminelle underverden. For at robotterne skal interesere sig lidt mindre for hvad der står i TDC-forum og for at beskytte din anonomitet, vil jeg foreslå dig at skrive en privat meddelelse til moderatoren for forummet. Han vil meget gerne gå ind i denne tråd og rette mail-adresserne til krydser.

På Martins profilside står der ude til højre "send en privat meddelelse."
/t5/user/viewprofilepage/user-id/6

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)