Mail på Mac

• DMS
  • 0 kommentarer
Hej TDC

Jeg har forsøgt at opsætte mail på - Mac Mail. Det vil ikke lykkedes. Den siger at mit password, som er det til min mailkonto på TDC ikke er rigtig? Det er det!! Hvad gør jeg forkert. Jeg har fulgt det hele nøje.

Jeg gav op - prøvede jeg så om jeg kunne opsætte den på Microsoft Entourage, det gik også fint til den kom med samme fejl ved afsendelse af testmail, at mit password er forkert. 

Begge steder har jeg valgt det password der hører til min xxx@privat.dk tdc mail.

Det er nummer to Mac jeg forsøger dette på på begge mailsystemer, det er ikke lykkedes mig endnu!

Kan I hjælpe?

Tak

Dorthe

25 Kommentarer

Hej,

Hvilket brugernavn har du tastet? Dit mangecifrede kontonummer eller dit brugernavn til TDC-Online??

Det skal være kontonummeret der skal tastes.

Mht. passwordet, så har du ikke ændret det?? Sorry for, at skrive det, men en del ændrer det og forsøger så, at få det oprindelige det til fungere.. Og det gør det ikkeGlad humørikon

Håber du får løst dit problem med din mail.

Hej TDC Forum

Tak for jeres Forum.

Jeg ringede ind til kundeservice og fik mit kontonummer oplyst(dog er det ikke 12 cifret som der står) - så jeg kunne taste det og det er et nummer der starter med 537xxxxxxx, det tastede jeg ind. Password er det samme som jeg altid har brugt på min TDC Online mail.

Så jeg forstår ikke hvad der er galt!

Hej,

Jeg har sgu skrevet noget forkertTrist humørikon Det brugernavn du skal anvende ved opsætningen af din mail er dit 12 cifrede kundenummer. Passwordet skal være det som du i sin tid fik oplyst af TDC - det står i mailen / brevet fra TDC, da du oprettede abonnementet.

jeg fandt denne guide

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5931

Hej Igen

Så må jeg melde pas..!! Kundeservice siger jeg ikke har et 12 cifret kundenummer??

Password er det jeg bruger på min mail - siden jeg oprettede den i 2008.

Er der da ikke en mulighed for at løse det? Hvad skal jeg spørge efter hos TDC 80808080?

Dorthe

Hej igen,

Det lyder mystisk..

Mit sidste bud er, at brugernavn=mailadresse og dit password er selvfølgelig det du bruger..

hvordan ser dine server-indstillinger ud?

Er det denne guide du har fulgt??

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6120

lige netop - og min e mail adresse står i bruger feltet - og password det rigtige!!?

Server til

indg: pop3.mail.dk

udg.: asmtp.mail.dk

Dorthe

Hej DMS

Har du vinget af ud for  "server kræver godkendelse"? ups - min fejl - det er jo en mac

Pasword til et postpogram på din pc er ikke det samme som til tdc-online. Til tdc-online skal du bruge dit TDC-login. (samme som til forum).

Hvis du ikke kan huske det password, som du i sin tid fik, (og som der allerede er gjort opmærksom på her i tråden)  kan du gå ind på webmail http://mail.tdc.dk/ og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på mit TDC med dit TDC-logon  (samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du skriver du har fået dit KONTOnummer oplyst ved kundeservice. Det er meget muligt du har fået det - men det er ikke det du skal bruge.

Du har et 12-cifret bredbånds-brugernummer. Det er det du skal bruge. Det begynder i det øvrigt med 12 og så følger 10 yderligere cifre.

Vh

Peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nja - nu bliver jeg så usikker....

Jeg kan faktisk ikke se mit eget 12-ciffer nummer mere.... Så det ved jeg faktisk ikke om vi stadig har.

Hvorom alting er - når du får det til at virke - så skift til webmail. Det kan du også bruge på din TDC-konto. Så bliver du uafhængig af de der ret håbløse opsætninger. hvis du er rigtig smart, så benytter du lejligheden til at oprette en webmail hos en af uafhængige udbydere som Hotmail, Gmail eller andre. Så vil du også have dine mails hvis du en dag skiftede udbyder.

Vh

Peter

ja det har du ret i - men jeg er glad for min mailadresses navn og du ved man har haft det i mange år. Og jeg er bare til TDC, så udbyder skifter jeg ikke..:-)

Dorthe

Hej Dorthe

Det er ikke kun hvis du skifter udbyder. Det er nogle gange praktisk at have to mailadresser. En mailadresse til familie, venner, bekendte, bank-forbindelser, TDC-sider og andre seriøse websider.

Min hotmail-adresse bruger jeg f.eks. hvis jeg vil have nyhedsbreve fra firmaer eller lignende. Min gmail adresse bruger jeg hvis jeg er usikker på om det er en seriøs side jeg er landet på og skal opgive min mailadresse.

Til helt håbløse sider bruger jeg en mailadresse der kun virker i  10 min.

Jeg ved ikke om det er derfor jeg ikke har spam-mail, men det kan da godt være, at det kan bremse op for uønsket post.

Og så er jeg lige lidt nysgerrig: Har du fået det til at virke?

Nej, det virker stadig ikke, selvom jeg har ændret det som du sagde.

Er det fordi jeg har en gratis mail adresse på tdconline?

Trist man har muligheden for at bruge et mailprogram, men ikke kan få det til at virke..;-(

Dorthe

Hej Igen Dorthe

BINGO!

Hvis din mailadresse stammer fra dengang den hed freemail, så er den sikkert nedlagt. Det har du højst sansynlig fået en mail om i oktober måned sidste år.

Prøv at læse denne side.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

HMM..jeg er forvirret..

Jeg har en mailadresse der virker xxxx@privat.dk på min tdconline mail!

Så hvad er det der ikke virker? Jeg har ikke fået at vide min mail ikke virker!? Og ikke til hvad?

Dorthe

Det er ikke netbasis jeg har, det er på mit bredbånd!!

Omdømme 3

Hvis det er bredbånd - så er det også en "rigtig" adresse du har. Så skal det virke.... Glad humørikon

Så er det "kun" et spørgsmål om at få det rigtige tastet ind de rigtige steder - her er der nogen Mac-eksperter der må tage over.

Vh

Peter

Hej Igen

Så må jeg nok opgive, for jeg har fulgt jeres vejliedning til Mac og tastede forskelligt ind for at se hvad den ville, intet fungere..:-) Vejledningen er fulgt trin for trin..

Hvis I ikke har en Mac ekspert så når vi ikke videre..:-)

Tak, Dorthe

Hej

Det skulle gerne komme til at virke. Jeg holder øje med tråden og dit problem. Jeg kender en Mac-ekspert, men han er på ferie i 8 dage endnu. Jeg hiver fat i ham, når han kommer hjem.

Er der andre mac-ekperter, vil jeg opfordre til at hjælpe Dorthe.

Indtil dit mailprogram på din pc, kommer til at køre, kunne du måske nøjes med at tilgå webmail: http://mail.tdc.dk/

Hej Dorthe - har du stadig problemet?

Ja det er ikke løst desværre..

Forsøger at skaffe dig hjælp. Glad humørikon

Jeg har sjovt nok nøjagtigt det samme problem som dig. Jeg har flere PC'ere og bruger på WIN7 pc'erne min mailadresse som brugernavn, og mit mail.tdc.dk password som password... det virker fint på win7, men når jeg følger guiden: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26323 , til min mac, så ender det med at den siger "POP-serveren "pop3.mail.dk" accepterede ikke adgangskoden for brugeren "min@email.adresse" 

Det sker igen og igen. Hmmm... man undres.

Svar til mig selv.... jeg fandt ud af det.

Det er som en anden bruger skrev ganske rigtigt ikke det samme password som bruges til tdc.mail.dk (online mail), men derimod et andet password som man vist nok selv opretter under selvbetjening eller lignende... er ikke helt sikker, men havde den heldigvis skrevet ned.

hmm..jeg har prøvet et par gange med forskellige password. Men må prøve igen en af dagene..:-)

Nu har jeg tjekket det...

Du skal logge dig ind på din mail (som du også gør for at skrive her).

Under din online mail er der et punkt der hedder "indstillinger" (klik på den)

Under indstillinger er der et punkt der hedder password.... det er her du vælger det password du senere skal bruge under opsætningen af din mailkonto (både til mac og pc).

Håber det hjalp.

mvh Frank

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)